FrieMatra zijn murena 2.2S
- Vollegaaz
- GODFRIED
Spijtig nieuws. Rudy en zijn lief zijn uit elkaar, waarschijnlijk komt er een verhuis aan, en voor de bagheera heeft hij geen plaats. Deze staat nu te koop!!
Een gasinstallatie maakt het rijden met een 2.2 wel een stuk voordeliger.
Het is franse wagen met een Amerikaanse motor en dit merk je wel aan de pomp.
Trouwens niet abnormaal voor een wagen van die tijd.

Een gasinstallatie maakt het rijden met een 2.2 wel een stuk voordeliger.
Het is franse wagen met een Amerikaanse motor en dit merk je wel aan de pomp.
Trouwens niet abnormaal voor een wagen van die tijd.

- Vollegaaz
- Vollegaaz
- GODFRIED
Ja, in die donkere en koele dagen heb je veel tijd om na te denken.
Het moeilijkste vond ik de sierlijsten goed passend te krijgen en dat is aan ??n kant een beetje tegengevallen.
Let ook op dat de kleefpasta voor de ruit goed aan de buitenzijde gelegd wordt anders zie je deze zitten.
Het moeilijkste vond ik de sierlijsten goed passend te krijgen en dat is aan ??n kant een beetje tegengevallen.
Let ook op dat de kleefpasta voor de ruit goed aan de buitenzijde gelegd wordt anders zie je deze zitten.

Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
De murena staat nu op de bagheera zijn plaats, er moeten enkele hersteld worden. De hoofdrempomp lekt remolie?
Deze werd vorig jaar vervangen door een nieuwe. Het is langs de rubbers waar het reservoir opzit. Ik begrijp niet waarom dit lekt. De rubbers zijn nieuw net zoals de pomp.
Ik heb het resevoir verwijdert er zat een beetje roest onder de rubbers!! Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Bestaat er een pasta wat ik kan gebruiken tijdens het plaatsen van de rubbers. Ik dacht al aan Tec7, maar remolie is een vies goedje dat veel oplost.
Wie geeft mij raad of heeft de oplossende tip???????
Deze werd vorig jaar vervangen door een nieuwe. Het is langs de rubbers waar het reservoir opzit. Ik begrijp niet waarom dit lekt. De rubbers zijn nieuw net zoals de pomp.
Ik heb het resevoir verwijdert er zat een beetje roest onder de rubbers!! Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Bestaat er een pasta wat ik kan gebruiken tijdens het plaatsen van de rubbers. Ik dacht al aan Tec7, maar remolie is een vies goedje dat veel oplost.
Wie geeft mij raad of heeft de oplossende tip???????
- Attachments
-
- dichtingen van oliepotje (Medium).JPG (75.58 KiB) Viewed 4428 times
-
- Mijn nieuwe rempomp lekt aan het resevoir!! (Medium).JPG (75.83 KiB) Viewed 4428 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
-
Gewoon monteren met ATE-remmenvet, hetzelfde wat je ook gebruikt om die revisiesetjes te plaatsen.
Rubbers in de zetels van de cilinder drukken, even rond draaien zodat ze zich goed kunnen zetten en dan dat reservoir erin.
Ga in ieder geval niet met Tec-7 of andere kit werken, grote kans dat het oplost door de remolie en je cilinder gaat vervuilen/verstoppen.
Rubbers in de zetels van de cilinder drukken, even rond draaien zodat ze zich goed kunnen zetten en dan dat reservoir erin.
Ga in ieder geval niet met Tec-7 of andere kit werken, grote kans dat het oplost door de remolie en je cilinder gaat vervuilen/verstoppen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
Geen scheurtjes kunnen vinden in de pijpjes.
Op de oude rempomp lekte het resevoir niet!
Ik heb bij de plaatsing geen cilindervet gebruikt, dit ga ik deze keer wel doen. Het beetje roest in de rempomp ga ik beter verwijderen en dan zal ik wel zien wat het geeft.
Op de oude rempomp lekte het resevoir niet!
Ik heb bij de plaatsing geen cilindervet gebruikt, dit ga ik deze keer wel doen. Het beetje roest in de rempomp ga ik beter verwijderen en dan zal ik wel zien wat het geeft.
- Attachments
-
- De rempomp. (Medium).JPG (77.03 KiB) Viewed 4394 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- GODFRIED
De dichtingen op de oude pomp hebben dezelfde nummer dan de nieuwe.
Waarschijnlijk was(???) de lek veroorzaakt door dat beetje roest of wel omdat ik de rubbers en het reservoir droog gemonteerd heb.
Alles werd mooi zuiger gemaakt en opnieuw gemonteerd met cilindervet. Nu wachten op het resultaat.
Waarschijnlijk was(???) de lek veroorzaakt door dat beetje roest of wel omdat ik de rubbers en het reservoir droog gemonteerd heb.
Alles werd mooi zuiger gemaakt en opnieuw gemonteerd met cilindervet. Nu wachten op het resultaat.
- Attachments
-
- Een nieuwe poging. (Medium).JPG (56.81 KiB) Viewed 4371 times
-
- De oude rempomp. (Medium).JPG (92.59 KiB) Viewed 4371 times
Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- GODFRIED
Vandaag wat gesloopt aan de murena. De benzinepomp werd verwijdert en de opening dicht gemaakt. De lange benzineslangen zullen verdwijnen. Ik heb een elektrischebenzinepomp gekocht,maar deze is nog niet geleverd.
De carburators werden verwijdert samen met de luchtfilter en de steun.
Nu de carburators weg zijn heb je voldoende plaats om vlot aan de starter en aan de alternator te kunnen.
Aan de onderkant van de zuipers ontbreekt een bout met moer. Waarschijnlijk heeft de motor langs hier lucht getrokken toen ik de luchtfilteropening dicht hield. De venturi van cilinder één wordt door deze schroef vast gehouden, zit nu los!!!!!
Nu kan ik de zuipers eens open doen en controleren wat er in steekt en reviseren.
Zou ik de starter en de alternator ook afdraaien en open gooien nu ik er goed aankan??????????? Ik heb nog een nieuwe alternator liggen, ga ik deze plaatsen of niet???
Ook het chassis zal ik behandelen rond de motor.
Gaat nog een tijdje duren.
De carburators werden verwijdert samen met de luchtfilter en de steun.
Nu de carburators weg zijn heb je voldoende plaats om vlot aan de starter en aan de alternator te kunnen.
Aan de onderkant van de zuipers ontbreekt een bout met moer. Waarschijnlijk heeft de motor langs hier lucht getrokken toen ik de luchtfilteropening dicht hield. De venturi van cilinder één wordt door deze schroef vast gehouden, zit nu los!!!!!
Nu kan ik de zuipers eens open doen en controleren wat er in steekt en reviseren.
Zou ik de starter en de alternator ook afdraaien en open gooien nu ik er goed aankan??????????? Ik heb nog een nieuwe alternator liggen, ga ik deze plaatsen of niet???
Ook het chassis zal ik behandelen rond de motor.
Gaat nog een tijdje duren.
- Attachments
-
- Hier ontbreekt een schroef!! (Medium).JPG (85.26 KiB) Viewed 4321 times
-
- Wat een ruimte nu de zuipers weg zijn. (Medium).JPG (107.9 KiB) Viewed 4321 times
-
- De zuipers van de murena 2.2S naast deze van een bagheera. (Medium).JPG (115.49 KiB) Viewed 4321 times
-
- Dit zal het gat van de benzinepomp dichten. (Medium).JPG (94.45 KiB) Viewed 4321 times
-
- Verwijderen van de mechanishe benzinepomp. (Medium).JPG (92.02 KiB) Viewed 4321 times
-
- Klaar voor de operatie. (Medium).JPG (96.03 KiB) Viewed 4321 times
-
- Voor de start!! (Medium).JPG (91.52 KiB) Viewed 4321 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
Lekker bezig Godfried.
De dynamo kun je vrij makkelijk langs onder vervangen.
De starter heb ik er nog niet af gehad.
Ik zou de nieuwe dynamo plaatsen.
Ben je zeker dat die voorlopig niet het probleem zal zijn.
De dynamo kun je vrij makkelijk langs onder vervangen.
De starter heb ik er nog niet af gehad.
Ik zou de nieuwe dynamo plaatsen.
Ben je zeker dat die voorlopig niet het probleem zal zijn.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
Na wat poetsen en schrobben!!
Weet iemand een manier om ze nog mooier zuiver te maken en te doen blinken? Ik heb wasbenzine gebruikt.
De hoekjes en de kantjes zijn nog niet goed zuiver, moeilijk aan te kunnen. Nog even poetsen en dan haal ik hem volledig uitelkaar.
Weet iemand een manier om ze nog mooier zuiver te maken en te doen blinken? Ik heb wasbenzine gebruikt.
De hoekjes en de kantjes zijn nog niet goed zuiver, moeilijk aan te kunnen. Nog even poetsen en dan haal ik hem volledig uitelkaar.
- Attachments
-
- Zuiver maken 2 (Medium).JPG (107.69 KiB) Viewed 4297 times
-
- De grootste vuiligheid is weg. (Medium).JPG (102.25 KiB) Viewed 4297 times
-
- Wat onderdelen van de zuipers. (Medium).JPG (94.91 KiB) Viewed 4297 times
-
- Een beetje te vettig!! (Medium) (2).JPG (87.34 KiB) Viewed 4297 times
Matra Bagheera S - 1977
-
Met Aceton met wattenstaafjes.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
Ik gebruik voor dat schoonmaakwerk meestal de deodorant voor echte kerels... WD40 dus
Is een goede ontvetter, vuil- en teeroplosser, smeermiddel en vochtverdrijver tegelijk.
Inspuiten met dat spul, even laten weken, (tanden)borstel erover, weer afspuiten met dat spul.
Geschikt voor in-en uitwendig gebruik van alle technische delen, zelfs voor electra.
Is tevens ook prima te gebruiken als starthulp.

Is een goede ontvetter, vuil- en teeroplosser, smeermiddel en vochtverdrijver tegelijk.
Inspuiten met dat spul, even laten weken, (tanden)borstel erover, weer afspuiten met dat spul.
Geschikt voor in-en uitwendig gebruik van alle technische delen, zelfs voor electra.
Is tevens ook prima te gebruiken als starthulp.
Rustig aan....
- oetker
Toch een beetje oppassen met WD40 in de electro van de auto.
Was bij de garagist met een Megane bezig de connectors van ECU te reinigen afgelopen week.
Ik had er flink wat WD40 in de connectors gespoten.
Bij het starten sloegen de rookwolken ineens uit de ECU.
Ik gebruik het normaal ook om connectors te reinigen, maar daarna moet je het wel schoon en droog blazen.
Gelukkig geen schade veroorzaakt, maar hou hier rekening mee.
Was bij de garagist met een Megane bezig de connectors van ECU te reinigen afgelopen week.
Ik gebruik het normaal ook om connectors te reinigen, maar daarna moet je het wel schoon en droog blazen.
Gelukkig geen schade veroorzaakt, maar hou hier rekening mee.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
-
oetker wrote:Toch een beetje oppassen met WD40 in de electro van de auto.
Heb er nog nooit geen electronicaproblemen mee gehad, en ik ben wel al jaren lang "grootverbruiker" van dat spul... zo'n 3 dozen à 12 stuks 400ml per jaar.
Startermotoren, dynamo's, carburateurs... alles gaat erin om een dag te weken, nadien demonteren, schoonspuiten en weer in elkaar bouwen.
Altijd perfect, zonder problemen.
Maar hoe ECU's hier op reageren weet ik niet, dat spul is veel te modern voor mij.

Rustig aan....