voorraad clubstock

Hier wordt de clubstock en inschrijvingen op nieuwe aankopen behandeld.
Post Reply
zeuneke
Posts: 186
Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm

voorraad clubstock

Post by zeuneke »

Beste collega's,
ik merkte net dat de club zonder brandstofpompen zit voor de 2.2, ik heb deze pompen een 4 tal jaren geleden geleverd aan een spotprijsje, nu merk ik dat deze niet op voorraad gehouden worden...natuurlijk wordt het dan moeilijk om er te blijven vinden als we zelf
de stock niet op peil houden.
Zo ook met de voorruiten ,stekkers van de zekeringsplaat en zoveel andere zaken waar ik op het forum over lees.
Ik weet het, om deze voorraad op peil te houden is er werk( van de magazijnier) aan de winkel, maar het kan wel veel zoekwerk vermijden als alles continu op peil wordt gehouden en de zoektocht wordt verder gezet (wat met de anti rammel veren ?).
Ik kocht laatst voor mezelf 3 luchtfilters... voor 3 euro per stuk,en zo probeer alle slijtage delen op voorraad te hebben in geval van nood...
Ik was blij dat ik mijn reserve naftpomp kon plaatsen in Zwitserland...ik had er een en had ze bij....

zonder onderdelen blijven onze wagens niet rijden en DAAR MOETEN WE ZELF VOOR ZORGEN !!

Frank
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik kan niet in de clubkas kijken wat dat betreft, maar bepaalde dingen in de stock zou wel fijn zijn nu ze nog te krijgen zijn, maar die lijst word steeds groter.
Ben al een tijdje zelf spullen aan het scharrelen, maar het word steeds dunner met de onderdelen, en denk dat we op een punt beginnen te komen dat dingen er helemaal niet meer zijn.
Daarom zoek ik ook naar vervangende dingen, maar dat is nog niet zo eenvoudig.
De club is vrij klein, en dat zal de beperkende factor zijn.
Je kunt moeilijk bij de grote firma's terecht omdat de bestellingen niet groot zijn.
Die hebben daar weinig interesse in.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
zeuneke
Posts: 186
Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm

Post by zeuneke »

ik werk in een bedrijf in de sector( net als alain trouwens) met een omzet van 13000000 euro, onze hele groep heeft meer dan 500 personeelsleden,in 5 landen,omzet niet gekend... als ik referenties weet wil iedereen voor mij wel een prijsje maken, ik moet er alleen tijd voor vinden, krijgen en insteken natuurlijk...

een voorbeeld ? Motor steunen van de Porsche 944 aan 300 euro stuk + btw ....ik koop ze voor 43 euro de moeite toch OF niet ?????

zeueneke
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zeker wel interessant.
De marges zijn best groot, en dat geeft ruimte.
De murena ruiten zijn een leuk prijsje en zo zijn er vast wel meer dingen die de moeite van clubstock waard zijn, zoals rem zuigers en delen,
km tellerkabels die nu op zijn, en geregeld stuk gaan.
De club is echter klein en dat maakt het vermoedelijk lastig.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply