Godfried ,
deze vraag is reeds gesteld aan de leverancier maar voorlopig helaas niet, we moeten een grotere vraag hebben, was er hier niet iemand die ze per stuk kon laten maken ?
zeuneke wrote:Godfried ,
deze vraag is reeds gesteld aan de leverancier maar voorlopig helaas niet, we moeten een grotere vraag hebben, was er hier niet iemand die ze per stuk kon laten maken ?
groeten Frank
Die van de murena hebben we toch ook laten bij maken, dan moet dat met die van de bagheera ook gaan!!!
De ruiten zijn nergens meer te vinden, ook niet bij Carglas tegen €1500
Als we er enkele reserve willen hebben dan moet hier werk van gemaakt worden. Ik ken iemand die een bagheera aan het restaureren is en zonder ruit zit en hij zal niet alleen zijn. Er zijn verschillende leden die een reserve voorruit zoeken.
Ik heb daar 2 jaar geleden prijs laten maken, op voorbeeld namaken kwam het op pakweg 500€, net voor ik het effectief ook wou laten namaken heb ik er eentje 2de hands gevonden.
Wie weet vanaf wanneer de getinte ruit gebruikt werd op de bagheera, Volgens mij op de bagheera 2?????
Zie schrijven hier onder! Dit is toch niet juist!!
Hallo Godfried, Wij maken alleen deze voorruit van deze Bagheera: ( dus niet de S vanaf 1980, deze kunnen wij evt wel reproduceren, daar hebben wij een oude ruit voor nodig, daar kunt u een offerte voor opvragen)9173ACL MATRA SIMCA BAGHEERA 1+2 74- Prijzen:Blank gelaagd:1x voorruit 9173ACL Prijs: 350 euro excl. btw5x voorruit ............... Prijs: 320 euro excl. btw10x voorruit.............. Prijs: 275 euro excl. btw( bij getinte versie zal er extra kosten berekend worden)Excl. montage.Levertijd: +/- 4-6 weken. Hopend U voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Autoglas D&K B.V.Cindy van MuiswinkelH. Kamerlingh Onnesweg 19bNL 2408 AX ALPHEN AAN DEN RIJNThe Netherlands(+31) (0)172 490905 tel(+31) (0)172 426738 fax
Ik ben net (15 min) terug van Frankrijk,
Voor de ruiten van de Bagheera moeten we aantallen halen anders gaat dit een dure bedoeling worden.
Daarom informeer ik eens bij de franse clubs.
Alain ik hoop dat het vakantie was!
Beter een ruit die geld kost dan geen, misschien de enige mogelijkheid om een gezamenlijke aankoop te organiseren maar dit maakt het niet eenvoudiger.
Welk type heeft nu een getinte ruit? Bagheera twee allemaal??
Is de ruit van de van de bagheera 1 kleiner of groter?
Die van de murena hebben we toch ook laten bij maken, dan moet dat met die van de bagheera ook gaan!!!
Excuseer Gofried, deze hebben we niet laten maken maar zijn via een bevriende leverancier uit de fabriek bij Pilkinton gekomen, als ze daar merken dat ze na een tijdje niet meer " bewegen" in het magazijn wordt de stock verwijderd en niets meer bijgemaakt, dus moeten we zorgen dat de stock "beweegt". Als er geen meer zijn in de clubstock, zou ik er opnieuw 3 op voorraad nemen, vraag dan 50 euro meer en dan kan de clubstock ook overleven (en het risico van stockage nemen)
Godfried volgens mij zijn er 2 versies van de voorruit. De kleine die voor bijna alle Bagheera's geschikt is en dan is er de grote voorruit. Die is voor de Bagheera's die af fabriek een rubber rond de voorruit hadden in plaats van de sierlijst. Dit vanaf bouwjaar 80. Het verschil is dat de kleine voorruit tussen de klips moet gelijmd worden en de grote gemonteerd wordt zonder de klips. De beide voorruiten zijn dus door elkaar te gebruiken. Enkel de klips en sierlijsten bij de ene, en de rubber lijst bij de ander verschillen.
Volgens het onderdelenboek is er geen verschil tussen de ruiten(enkel de kleur of tint), ze geven dezelfde onderdelennummers op. Het klopt dat er in 1980 een andere afwerkstrip is gebruikt.
Dat probleem van ruiten zal ik vroeg of laat ook wel een keer krijgen met m'n Grand Raid.
Simca 1100/matra Rancho ruiten zijn er genoeg te koop voor weinig, maar de Grand Raid heeft als enigste (bij mijn weten) bronskleurig getinte ruiten.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
oetker wrote:Dat zou nog met een folie op te lossen zijn denk ik.
Niet ideaal, maar in ieder geval mogelijk.
Folie vind ik geen oplossing, dit zit in een mum van tijd vol met hinderlijke krassen.
Ik los dit straks wel op met een verzekering waarin ruitbreuk ook gedekt is.
Dit kost me maar een paar euro extra per jaar, en de problemen ermee mag Carglass dan gaan uitzoeken...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969