All-risk Verzekering old-timer tip

In deze rubriek komen de allerdaagse dingen ter sprake.
Post Reply
Murenanimal

All-risk Verzekering old-timer tip

Post by Murenanimal »

Beste leden van onze MatraMania club,
Tip:
ik lees daarnet dat volgens Godfried een all risk verzekering voor onze auto’s een heel gedoe zou zijn.
Geloof het of niet, maar de Belgische Federatie van Historische voertuigen (waar jullie automatisch lid zijn via het betaalde lidgeld aan MatraMania) heeft eenvoudige formules om een verzekering en/of omnium af te sluiten.
De federatie heeft nu alles zelf als makelaar in handen genomen en je kan een premie kiezen/betalen op basis van
de waarde die je ofwel zelf kan aangeven tot €50000 (via door jezelf gemaakte fotoexpertise-verslag) of via een echt expertise verslag van een door de BFHV erkende expert onder of boven deze €50000 waarde.
Misschien eens interessant hun website te raadplegen en te kijken of je beterkoop kan uit zijn dan de prijzen van je huidige verzekeringspolis en eventueel hogere risicodekking kan bereiken.
MatraManiakale groeten
Guido
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.
GODFRIED

Re: All-risk Verzekering old-timer tip

Post by GODFRIED »

Dag Guido, inderdaad het ging mij om dat expertise verslag dat je om de aantal jaren moet laten vernieuwen.
Afspraak maken, auto laten schatten enz.
Ik moet eens opzoeken wat de geschatte waarde van mijn Bagheera was ergens rond de jaren 2000.
Ik was er althans niet gelukkig mee. Dat is ook de reden dat ik het voor bekeken heb gehouden na de geldigheidsduur van de expertise. :wink:
Vragen of krijgen is een groot verschil, Mijn Bagheera werd verzinkt zou een nieuw laagje lak kunnen gebruiken? Waarde misschien €10000!!!!!!!! :o :o
Matra Bagheera S - 1977
oetker

Post by oetker »

De 2.2 was indertijd ingeschat op 10.000.
Punt is dat zo'n taxatie gewoon een paar 100 kost.
Ik sloot WA+ af.
Dat is met ruit en diefstal schade.
Betaal ik iets van 13 euro per maand voor. en samen met de Twingo iets vaan ruim 30 Euro.
Zo is het in Nederland tenminste.
In België ligt dat meestal weer anders.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
JV

Post by JV »

Ik betaal via de KNAC (Koninklijke Nederlandse Automobiel Club) voor de 2.2S ruim 25€ per maand voor het meest uitgebreide pakket: all-risks in Nederland en buitenland, repatriëring indien nodig, rechtsbijstand, ongevallenverzekering inzittenden enz.
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
Post Reply