Enkele jaren geleden. Toen mijn zoon ook nog met een 1.8 TD escort cabrio reed heb ik een nieuwe complete koppeling gekocht.
Bij levering was deze beschadigd, enkele stukjes van de koppelingsplaat afgebroken. Ik heb toen een nieuwe gekregen. De beschadigde heb ik hier nog liggen. In de week wat problemen gehad met de koppeling van mijn escort cabrio. Dit is nu verholpen na afstelling van de kabel. Toch maar eens de koppeling met dat stukje uit bovengehaald. De vraag is wat ga ik doen!! Een nieuw plaat kopen of deze toch plaatsen als het nodig is. Mijn escort heeft ondertussen 210000 km gelopen met de zelfde koppeling. Mag me er dus binnenkort wel aan verwachten dat ze vervangen moet worden. Ik heb nog een reserve motor liggen voor deze escort. Deze koppeling maar eens bekeken. Deze werd al eens vervangen, maar ze hebben er de verkeerde drukgroep ingestoken.Te klein moet 240 mm zijn en niet 230 mm. Ook het raakvlak van de drukgroep is veel te smaller.De veren op de koppelingsplaat zijn fel ingesleten. Dit heb ik nog nooit gezien. Waarschijnlijk de te smalle drukgroep en plaat die hier de oorzaak van zijn.
Wat raden jullie me aan?? Plaat toch gebruiken of maar vervangen door een nieuwe? Zou zonde zijn indien ik problemen moet krijgen na vervanging.
Zou die plaat met dat stukje uit kunnen gaan trillen of andere problemen veroorzaken.
Zie de foto's van de oude en de nieuwe drukgroep.
Alle reacties zijn welkom.

https://goo.gl/photos/Xkj6BqEfcjV6Zf429