verzekering korting ivm kwart tarief

In deze rubriek komen de allerdaagse dingen ter sprake.
Post Reply
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

verzekering korting ivm kwart tarief

Post by Richard »

Heeft iemand al geprobeerd of ervaring met de premie voor de verzekering na invoering van het kwart tarief voor de wegen belasting ?
nu de wagen een aantal maanden stil moet staan, lijkt het mij logisch dat de premie hier ook rekening mee houdt.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: verzekering korting ivm kwart tarief

Post by Muddy Bandit »

Ik heb het geprobeerd, maar kreeg als antwoord dat mijn oldtimerverzekering een jaarverzekering met stilzwijgende verlenging is en gebaseerd tegen de in de polis gestelde kilometers (in mijn geval max. 5000), ongeacht of ik die kilometers nu verdeel over 1 of 12 maanden.
De enigste manieren waarop ik de verzekering per direct stop kan zetten is de auto ontrekken aan het verkeer (dus schorsen of kenteken inleveren) of op een andere naam zetten (verkoop).

Tsja, een verzekeraar die zo maar even 25% korting geeft is eigenlijk ook te mooi om waar te kunnen zijn. :lol:
Maar goed, m'n Talbot Horizon staat al een tijdje geschorst in een opslag wegens tijdgebrek om ermee te kunnen rijden, en met m'n '71 Jeep Wagoneer mag ik gewoon jaarrond blijven rijden vanwege 40+... ik ben er verder dus ook niet achter aan gegaan om te onderzoeken of het elders anders kan.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: verzekering korting ivm kwart tarief

Post by Muddy Bandit »

Ik bedenk me net... de Jeep moet deze zomer weer getaxeerd worden voor de verzekering, is ook zoiets wat je gemakkelijk vergeet. :-?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: verzekering korting ivm kwart tarief

Post by Richard »

ik heb een standaard verzekering, zal de vraag ook eens uitzetten.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Post Reply