Ik had nog wat tegoed voor Sinterklaas. Mijn oog was gevallen op de zandstraal cabinet. Ik wil de remdelen van de Corrado aanpakken en de klauwen wegbrengen om te laten stralen. Echter voor de kosten van dit gereedschap kan ik e.e.a. niet laten doen. Vanmiddag na binnenkomt direct even getest, werkt prima, daar ga ik veel plezier van hebben.
Zijn heel handige dingen, als je zoiets eenmaal hebt staan gebruik je hem regelmatig. (en weten anderen het apparaat ook al snel te staan )
Ik heb nog wel even een tip: plak aan de binnenkant van de ruit eerst even folie.
Mijn eerste ruit was na een half jaartje al mat gestraald en kon ik dus vervangen, sindsdien gebruik ik krimpfolie om de ruit te beschermen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Inderdaad, ik doe het altijd bij iemand die een mooie kast heeft staan.
Neem meestal een zak grit en een biertje mee.
Je hebt wel een compressor nodig met veel puf anders sta je steeds op lucht te wachten.
Ge je zeker plezier aan beleven.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Voor een extra "puf"-buffer kun je evt. een oude lpg-tank nemen en deze met een stuk slang aansluiten op de tank van de compressor, de meeste compressors hebben wel een mogelijkheid voor een aansluiting rechtstreeks op de tank.
Rustig aan....
Muddy Bandit wrote:Voor een extra "puf"-buffer kun je evt. een oude lpg-tank nemen en deze met een stuk slang aansluiten op de tank van de compressor, de meeste compressors hebben wel een mogelijkheid voor een aansluiting rechtstreeks op de tank.
your my hero
Bij mijn moeder staat nog wel een oudere Atlas copco met een 100L vat maar die is eigenlijk van de drie broers tesamen (moet eigenlijk nog vragen of de andere er interesse in hebben).
Maar mijn Lidltje heeft slechts een 25 L vat, die staat dus continue te draaien als ik aan het werken ben, niet gedacht aan het 60-70L vat dat nog in de Rancho ligt....
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
jo wrote:
Maar mijn Lidltje heeft slechts een 25 L vat, die staat dus continue te draaien als ik aan het werken ben, niet gedacht aan het 60-70L vat dat nog in de Rancho ligt....
Denk er wel aan dat het debiet van de pomp niet veranderd, je hebt alleen een extra luchtbuffer om wat langer met de juiste druk te kunnen werken.
Rustig aan....
Ja dat is zo maar bij bvb. motorreinigen (ben aan de Transalp bezig) gebruik ik toch vaak een pufje lucht, als die compressor dan elke 5 minuten moet aanslaan tegenover 1 of 2 keer op een avond.
Heb ook een multitool op lucht en de compressor kan het luchtverbruik net niet aan, met wat meer buffer zou dat perfect werken.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986