Vervallen vrijstelling oldtimers MRB (RA_152)
Heb je een oldtimer op LPG ben je binnenkort dubbel aan de beurt in NL

Er zijn juist bedrijven aan de gang zijn al die oude Cubaanse zut hierheen te halen.Richard wrote:misschien dat het bejaarde wagenpark ook maar geschonken moet worden aan de knoflook landen
Nee, auto's van 25 jaar en ouder dan 1987 zijn vrijgesteld van wegenbelasting.hendrik wrote:Herman, je betaalt nu dan geen wegenbelastingen op een oldtimer in nederland ?
Dat laatste regeltje maakt het grote verschil: bij jullie kunnen ze blijkbaar nog wel normaal denken, maar hier moet tegenwoordig alles wijken voor het zogenaamde boomknuffelen.Urbain wrote:
.... Maar omdat het slechts om een beperkt aandeel gaat in de totale uitstoot van het Belgische wagenpark, plant minister Schauvliege geen specifieke maatregelen.
Ik ga ervan uit dat een hoop van die nieuwe oldtimers dus gewoon voertuigen zijn die nog steeds op de weg w<aren maar nu 25 jaar geworden zijn, hoezo die stoten plots 1/4 meer uit nu ze 25 jaar zijn?Urbain wrote:De oude modellen stoten volgens een schatting van de Vlaamse administratie 47.500 ton CO2 uit, een kwart meer dan vijf jaar geleden.
Zeer zeker niet Harry, Geen haar op mijn hoofd dat hieraan zelfs durft te denken.hendrik wrote: Je weet het hé Urbain, nooit op de groene stemmen hé anders kan je de matra op het oud ijzer gooien.
Muddy, als je het nuchter bekijkt heeft onze minister gelijk om daar niets aan te doen.Muddy Bandit wrote:Dat laatste regeltje maakt het grote verschil: bij jullie kunnen ze blijkbaar nog wel normaal denken, maar hier moet tegenwoordig alles wijken voor het zogenaamde boomknuffelen.Urbain wrote:
.... Maar omdat het slechts om een beperkt aandeel gaat in de totale uitstoot van het Belgische wagenpark, plant minister Schauvliege geen specifieke maatregelen.![]()
En de term "milieu" wordt door de nederlandse overheid ook alleen nog maar misbruikt om de schatkist te spekken, de schoonste brandstoffen zoals LPG worden hier nog steeds het zwaarste belast.
Is inderdaad nog in bespreking, zoals ge bovenaan kunt lezen hadden ze al een beslissing verwacht eind 2011.oetker wrote:De beperking woon werk/school verkeer lijkt me moeilijk controleerbaar.
De verbetering vd wetgeving daar lijkt me een stap voorruit, maar het is allemaal nog in het bespreek stadium als ik het goed lees.
Afwachten wat er uit komt.
Groet herman