Bagheera

In deze rubriek komen de allerdaagse dingen ter sprake.
Post Reply
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Bagheera

Post by hendrik »

Dag matramannen.ik ben vandaag eens gaan kijken voor een bagheera te kopen in welle via een vriend van mij maar dat viel heel erg tegen. Het is een bagheera x van 1978 een kleur zwart hij vraagt er 1500€ voor maar ik ga ze niet kopen denk ik om dat er te veel werk aan is . Ik heb ze eens goed na gekeken en ze is zo rot als een appel. Als ik die moest kopen dan ben ik er een jaar of vier vijf mee zoet en dat zie ik niet meer zitten.
Ik ga er nog eens goed over nadenken maar ik denk niet dat ik ze koop. Wat denken julie er van. Ik vind het jammer dat ik er geen foto's van heb ik had mijn toestel wel bij maar de baterijen waren weer eens leeg dat is kut.




grt harry de matra.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

moeilijk, ik heb bijna 2jaar gezocht en een bagheera of 12 gezien alvorens ik de mijne tegenkwam. De meeste waren echt rot, een stuk of 3 twijfelgevallen. Alles hangt af van het budget dat je wil spenderen, maar eentje zonder laswerk is mijn inziens niet mogelijk, tenzij je een groot budget hebt en een al eerder gerestaureerd exemplaar kan kopen.
Ik heb de mijne gekocht omdat het interieur quasi perfect was, het voorkompartiment leek wel nieuw en rond de motor was alles redelijk netjes, ook al draaide hij niet op dat moment.

als ik het nu bekijk heb ik toch zowat alles vernieuwd qua remmen en draaiende delen, en alles waar ook maar een dichting in zat met uitzondering van de waterpomp. klein stukje gelast aan de rechter chassisbalk maar verder was ie goed, tenzij dan de lak. Als je zelf kan lassen zoals ik dan kan je al een stuk verder, maar de grootste kosten kwamen bij mij toch van het lakken. Voorruiten zijn haast onvindbaar.

desondanks veel succes met je zoektocht en hopelijk nog een Bagheera erbij in de toekomst :wink:
Bagheera X '78
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Voor op te maken is ze toch te slecht vanvoor was ze heel rot en ook de chassisbalken zijn rot die is goed voor onderdelen. Als ik er één koop mag ze rond de 4000€ kosten maar dan moet ze wel in een betere staat zijn dan die waar ik ben naar gaan kijken.Het laswerk is geen probleem dat doe ik toch zelf. Ook de motor wou niet starten en de remmen zitten ook heel vast.De vooruit was nog goed maar het interieur was niets meer goed aan. We zien wel wat de toekomst brengt.


grt harry de matra.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Laten staan die rotzooi. Als je zo al ziet dat er laswerk aan is, kan je er zeker van zijn dat er nog veel laswerk aan is die je niet ziet.
In Laarne zou er een staan zonder laswerk (???????) en in Nederland staat er één die zou gerestaureerd zijn, maar de deuren zijn die van model 1980 ipv het originele bouwjaar.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik ga ze ook laten staan wand 1500@ is ook te veel voor zo een vrak.Het is ook niet dat ik er vandaag al één moet hebben we zien wel.





grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Was die van Rudy niet te koop een tijdje terug?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja maar nu verkoopt Rudy ze niet meer.




grt harry de matra.
Post Reply