Dag matramannen.ik ben vandaag eens gaan kijken voor een bagheera te kopen in welle via een vriend van mij maar dat viel heel erg tegen. Het is een bagheera x van 1978 een kleur zwart hij vraagt er 1500€ voor maar ik ga ze niet kopen denk ik om dat er te veel werk aan is . Ik heb ze eens goed na gekeken en ze is zo rot als een appel. Als ik die moest kopen dan ben ik er een jaar of vier vijf mee zoet en dat zie ik niet meer zitten.
Ik ga er nog eens goed over nadenken maar ik denk niet dat ik ze koop. Wat denken julie er van. Ik vind het jammer dat ik er geen foto's van heb ik had mijn toestel wel bij maar de baterijen waren weer eens leeg dat is kut.
grt harry de matra.
Bagheera
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
moeilijk, ik heb bijna 2jaar gezocht en een bagheera of 12 gezien alvorens ik de mijne tegenkwam. De meeste waren echt rot, een stuk of 3 twijfelgevallen. Alles hangt af van het budget dat je wil spenderen, maar eentje zonder laswerk is mijn inziens niet mogelijk, tenzij je een groot budget hebt en een al eerder gerestaureerd exemplaar kan kopen.
Ik heb de mijne gekocht omdat het interieur quasi perfect was, het voorkompartiment leek wel nieuw en rond de motor was alles redelijk netjes, ook al draaide hij niet op dat moment.
als ik het nu bekijk heb ik toch zowat alles vernieuwd qua remmen en draaiende delen, en alles waar ook maar een dichting in zat met uitzondering van de waterpomp. klein stukje gelast aan de rechter chassisbalk maar verder was ie goed, tenzij dan de lak. Als je zelf kan lassen zoals ik dan kan je al een stuk verder, maar de grootste kosten kwamen bij mij toch van het lakken. Voorruiten zijn haast onvindbaar.
desondanks veel succes met je zoektocht en hopelijk nog een Bagheera erbij in de toekomst
Ik heb de mijne gekocht omdat het interieur quasi perfect was, het voorkompartiment leek wel nieuw en rond de motor was alles redelijk netjes, ook al draaide hij niet op dat moment.
als ik het nu bekijk heb ik toch zowat alles vernieuwd qua remmen en draaiende delen, en alles waar ook maar een dichting in zat met uitzondering van de waterpomp. klein stukje gelast aan de rechter chassisbalk maar verder was ie goed, tenzij dan de lak. Als je zelf kan lassen zoals ik dan kan je al een stuk verder, maar de grootste kosten kwamen bij mij toch van het lakken. Voorruiten zijn haast onvindbaar.
desondanks veel succes met je zoektocht en hopelijk nog een Bagheera erbij in de toekomst

Bagheera X '78
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Voor op te maken is ze toch te slecht vanvoor was ze heel rot en ook de chassisbalken zijn rot die is goed voor onderdelen. Als ik er één koop mag ze rond de 4000€ kosten maar dan moet ze wel in een betere staat zijn dan die waar ik ben naar gaan kijken.Het laswerk is geen probleem dat doe ik toch zelf. Ook de motor wou niet starten en de remmen zitten ook heel vast.De vooruit was nog goed maar het interieur was niets meer goed aan. We zien wel wat de toekomst brengt.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Laten staan die rotzooi. Als je zo al ziet dat er laswerk aan is, kan je er zeker van zijn dat er nog veel laswerk aan is die je niet ziet.
In Laarne zou er een staan zonder laswerk (???????) en in Nederland staat er één die zou gerestaureerd zijn, maar de deuren zijn die van model 1980 ipv het originele bouwjaar.
In Laarne zou er een staan zonder laswerk (???????) en in Nederland staat er één die zou gerestaureerd zijn, maar de deuren zijn die van model 1980 ipv het originele bouwjaar.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact: