We mogen weer een jaartje
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Spijtig te horen dat je murena is afgekeurd, maar als het op veiligheid aankomt misschien beter zo. Het probleem zal wel vlug door je gemaakt worden en dan kun je weer veilig de baan op.
Ik heb ook nog wat rammelveertjes liggen, daar de clubstock nul is. In geval van nood dan hoor ik het wel. Deze heb van bij Cornelis meegebracht.
Ik heb ook nog wat rammelveertjes liggen, daar de clubstock nul is. In geval van nood dan hoor ik het wel. Deze heb van bij Cornelis meegebracht.

- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Gisteren naar de technische controle geweest. De remmen werden goedgekeurd. We kunnen dus weer een jaartje verder. Maar op de voorremmen zat volgens de meters nog een verschil van bijna 25%. De achterremmen werkten perfect Doch bij het remmen wijkt de wagen niet af van zijn lijn. De remtangen zijn allemaal gedemonteerd geweest, gecontroleerd en opnieuw gemonteerd ( op de remzuigers een laagje van dat rood vet voorzien). Hopelijk is het enkel de nieuwe remblokken die zich nog moeten zetten.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De jaarlijkse keuring moest weer geschieden.
Had de murena vd week gehaald, en onderweg begon het lampje van de remvloeistof te knipperen.
Het koppelingspedaal begon wat raar te doen, en ik moest meerdere keren trappen voor druk.
Toch het keuringsstation er mee gehaald.
De keurmeester heeft hier niets van gemerkt, en de wagen slaagde wederom met vlag en wimpel.

Ik had de brug toch tot mijn beschikking voor de schokbrekers, maar dit had wat voorrang.
Kon in de voorruimte en bij het blok geen lekkage ontdekken.
Toen ik echter bij het koppelingspedaal ging kijken was het algauw duidelijk.

De olie liep daar gewoon achter de vloerbedekking
Dat houd in dat de hoofd koppelingscilinder dus lek is.
Nu had ik deze voor €5.- al een tijdje terug aangeschaft, maar was 22mm ipv 20,6mm en eigenlijk voor een Simca 1510.

De gaten voor de bevestiging moest ik iets opboren, maar verder paste hij wel.
Jammer genoeg zit die wat scheef, dus zal toch nog de oude reviseren.
Hij koppelt voorlopig in ieder geval weer prima.
Had de murena vd week gehaald, en onderweg begon het lampje van de remvloeistof te knipperen.
Het koppelingspedaal begon wat raar te doen, en ik moest meerdere keren trappen voor druk.
Toch het keuringsstation er mee gehaald.
De keurmeester heeft hier niets van gemerkt, en de wagen slaagde wederom met vlag en wimpel.

Ik had de brug toch tot mijn beschikking voor de schokbrekers, maar dit had wat voorrang.
Kon in de voorruimte en bij het blok geen lekkage ontdekken.
Toen ik echter bij het koppelingspedaal ging kijken was het algauw duidelijk.

De olie liep daar gewoon achter de vloerbedekking

Dat houd in dat de hoofd koppelingscilinder dus lek is.
Nu had ik deze voor €5.- al een tijdje terug aangeschaft, maar was 22mm ipv 20,6mm en eigenlijk voor een Simca 1510.

De gaten voor de bevestiging moest ik iets opboren, maar verder paste hij wel.
Jammer genoeg zit die wat scheef, dus zal toch nog de oude reviseren.
Hij koppelt voorlopig in ieder geval weer prima.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- JV
- Posts: 524
- Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
- Location: Hilversum (NL)
Heb een paar maanden terug zelfde probleem gehad. Koppeling werd snel minder en onderweg naar Carjoy deed hij het op een gegeven moment zelfs helemaal niet meer. Het was heel lang geleden dat ik geheel zonder koppeling had gereden, is altijd een aparte ervaring.
Maar er is geen lampje van de remvloeistof gaan branden. Ik moet dat dus eens kritisch inspecteren.
Maar er is geen lampje van de remvloeistof gaan branden. Ik moet dat dus eens kritisch inspecteren.
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
Matra Murena 2.2S 1983
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als je de contacten op het rempotje door verbind, dan moet het lampje gaan branden.
Als je de schroefdop een aantal malen met WD40 inspuit en uitblaast, dan doet het lampje het meestal wel weer.
Beter is een nieuwe schroefdop.
Als je de schroefdop een aantal malen met WD40 inspuit en uitblaast, dan doet het lampje het meestal wel weer.
Beter is een nieuwe schroefdop.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006