Talbot Samba Cabrio
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Talbot Samba Cabrio
Iemand ervaring met restauratie /in stand houden van Samba Cabrio?
waarop letten bij aankoop? Prijsindicatie?
waarop letten bij aankoop? Prijsindicatie?
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Prijzen gaan van kilodagprijs tot ca. 2500 euro voor een goed exemplaar.
Let vooral op de conditie van de cabriotop en op roest, dat zijn de grootste probleempunten.
En een beetje incontenentie onder de motorkap is vrij normaal voor een Simca-product, dus een druppeltje olie of vettigheid is nog geen ramp.
Let vooral op de conditie van de cabriotop en op roest, dat zijn de grootste probleempunten.
En een beetje incontenentie onder de motorkap is vrij normaal voor een Simca-product, dus een druppeltje olie of vettigheid is nog geen ramp.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
staat er al een tijdje eentje te koop
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Zoek ook even naar aankooptips van een Peugeot 104 ZS, want dat is in principe dezelfde auto. Ik meen dat voor het vervangen van de koppeling de hele motor eruit moet bij een 104, dus dat lijkt me wel iets om op te letten...
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Of dat noodzakelijk is weet ik niet, maar het zou wel eens de snelste en gemakkelijkste manier kunnen zijn... dat motortje stelt niet zoveel voor, even een paar bouten lossen en je wipt hem al aan de kant. 
Maar als je wilt gaan voor een Samba koop dan gelijk een goed en rijklaar exemplaar, als je eerst nog moet opknappen en spuiten zullen de kosten een stuk hoger worden als de marktwaarde.

Maar als je wilt gaan voor een Samba koop dan gelijk een goed en rijklaar exemplaar, als je eerst nog moet opknappen en spuiten zullen de kosten een stuk hoger worden als de marktwaarde.
Last edited by Muddy Bandit on Mon Jul 21, 2014 9:14 pm, edited 1 time in total.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ligt daar zo'n platte viercilinder in?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
En in de BX, de Visa, de Peu 309 (eerste)
is type 150a, wat een goede motor is.
is type 150a, wat een goede motor is.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Ik heb altijd mijn bedenkingen bij advertenties waarbij ze het kenteken verborgen houden...oetker wrote:http://link.marktplaats.nl/m823152860
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
k Ben naar een exemplaar gaan kijken in Lochristi, voorvleugels en motorkap rot, roestgaten onder de voorruit cabriokap defect, elektra werkte niet, en er stond water op de tapijten. De vloer was dus nog waterdicht
. Vraagprijs was redelijk, maar als je de som maakt met de te vervangen onderdelen...
, dan koop je idd beter een gekeurd exemplaar.
George Van Hevele zou er volgens 2dehands.be ook nog één hebben, maar die reageert niet. Misschien, heel misschien


George Van Hevele zou er volgens 2dehands.be ook nog één hebben, maar die reageert niet. Misschien, heel misschien
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Het is geen cabrio, maar wel één van de beste Samba's die ik ken.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr
Knetterhard, piekfijn onderhouden en dus nog zo goed als nieuw.
En ik heb het idee dat de gewone Samba inmiddels ook al zeldzamer is dan de cabrio.
En mocht je een maatje ruimere Talbot willen dan kan ik je deze aanbevelen:
http://www.speurders.nl/overzicht/talbo ... &order_by=
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr
Knetterhard, piekfijn onderhouden en dus nog zo goed als nieuw.
En ik heb het idee dat de gewone Samba inmiddels ook al zeldzamer is dan de cabrio.
En mocht je een maatje ruimere Talbot willen dan kan ik je deze aanbevelen:
http://www.speurders.nl/overzicht/talbo ... &order_by=
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Deze verkoop staat geheel los van de belastingdienst.
De Horizon is de auto van Annemarie, maar vorig voorjaar heeft ze een lichte herseninfarct gehad en sindsdien is het niet meer vertrouwd dat ze nog auto rijdt.
M'n zoon heeft hem daarna nog een tijdje gebruikt, maar die heeft nu zelf een auto gekocht.
En zelf heb ik verder weinig met de Horizon (heb er ook geen tijd voor), ik rijd er eigenlijk alleen maar af en toe een stukje mee om de techniek los te houden.
Dus vandaar het besluit tot verkoop, deze Horizon verdient wel beter als overbodig in een hoekje staan weg te kwijnen.
De Horizon is de auto van Annemarie, maar vorig voorjaar heeft ze een lichte herseninfarct gehad en sindsdien is het niet meer vertrouwd dat ze nog auto rijdt.
M'n zoon heeft hem daarna nog een tijdje gebruikt, maar die heeft nu zelf een auto gekocht.
En zelf heb ik verder weinig met de Horizon (heb er ook geen tijd voor), ik rijd er eigenlijk alleen maar af en toe een stukje mee om de techniek los te houden.
Dus vandaar het besluit tot verkoop, deze Horizon verdient wel beter als overbodig in een hoekje staan weg te kwijnen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat is niet niks allemaal.Muddy Bandit wrote:Deze verkoop staat geheel los van de belastingdienst.
De Horizon is de auto van Annemarie, maar vorig voorjaar heeft ze een lichte herseninfarct gehad en sindsdien is het niet meer vertrouwd dat ze nog auto rijdt.
Zoiets kan je leven helemaal omver gooien.
De mobiliteit is weg en dat vergt soms vergaande aanpassingen.
Jullie zijn nog te jong voor dat soort dingen.
Sterkte daarmee.
Succes met de verkoop van de Horizon.
De volgende eigenaar koopt een supergoed autotje.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Thanks Herman.
Met Annemarie gaat het inmiddels weer redelijk tot goed, ze functioneert al weer een hele tijd naar wens en kan gelukkig nog steeds alles zelfstandig doen.
Alleen in de concentratie hapert er nog steeds wat, en dan kun je in het huidige autoverkeer beter niet meer achter het stuur gaan zitten.
Met Annemarie gaat het inmiddels weer redelijk tot goed, ze functioneert al weer een hele tijd naar wens en kan gelukkig nog steeds alles zelfstandig doen.
Alleen in de concentratie hapert er nog steeds wat, en dan kun je in het huidige autoverkeer beter niet meer achter het stuur gaan zitten.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Was ook mijn allereerste autootje.
Met mijn centjes dewelke ik op een paar vakantiejobs bij elkaar sprokkelde, kocht ik een goudkleurige occasie.
De Peugeot 205 kwam toen net op de markt, maar die was wat te hoog gegrepen voor mijn budget...
De Samba was een typisch frans autootje, in feite was het een Peugeot 104 met een "facelift".
Een 1100cc motortje dat in principe bleef draaien, tenzij je er de olie af liet, met een lekker ouderwetse carburator.
De mijne had wel eens last van stilvallen op stationair, een andere brandstoffilter er op, de stationairsproeier effe schoonblazen, en je kon weer de boer op.
Uiteraard zou ik het voornaamste "kenmerk" van een franse auto nog vergeten te vermelden, ze konden namelijk wel eens gaan roesten...
Zo dus ook de mijne, het was de ideale leerschool voor "the worst case scenario" nl. de Matra Bagheera die vele jaren later door mijn handen zou gaan...
Ik besloot dan maar gauw dat de "puntgaaf opgelapte" Samba de deur uit moest.
Dit betekende dan ook het voorlopige einde van mijn ervaringen met franse wagens. Een paar Toyota's passeerden de revue waaronder een Carina diesel waarmee ik zonder problemen 250.000km zou rijden.
Toch blijf ik de Samba een zeer leuk wagentje vinden, vooral de speciale versies zoals de Bahia (met moderner dashboard), de Sympa met zijn originele gele velgjes met chromen rand en uiteraard de Cabrio.
Bart
Met mijn centjes dewelke ik op een paar vakantiejobs bij elkaar sprokkelde, kocht ik een goudkleurige occasie.
De Peugeot 205 kwam toen net op de markt, maar die was wat te hoog gegrepen voor mijn budget...
De Samba was een typisch frans autootje, in feite was het een Peugeot 104 met een "facelift".
Een 1100cc motortje dat in principe bleef draaien, tenzij je er de olie af liet, met een lekker ouderwetse carburator.
De mijne had wel eens last van stilvallen op stationair, een andere brandstoffilter er op, de stationairsproeier effe schoonblazen, en je kon weer de boer op.
Uiteraard zou ik het voornaamste "kenmerk" van een franse auto nog vergeten te vermelden, ze konden namelijk wel eens gaan roesten...
Zo dus ook de mijne, het was de ideale leerschool voor "the worst case scenario" nl. de Matra Bagheera die vele jaren later door mijn handen zou gaan...
Ik besloot dan maar gauw dat de "puntgaaf opgelapte" Samba de deur uit moest.
Dit betekende dan ook het voorlopige einde van mijn ervaringen met franse wagens. Een paar Toyota's passeerden de revue waaronder een Carina diesel waarmee ik zonder problemen 250.000km zou rijden.
Toch blijf ik de Samba een zeer leuk wagentje vinden, vooral de speciale versies zoals de Bahia (met moderner dashboard), de Sympa met zijn originele gele velgjes met chromen rand en uiteraard de Cabrio.
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm
Heb afgelopen voorjaar een samba rally gevonden.. Zag iets staan achter een huis , ben gestopt en heb de bewoner gevraagd of ik even mocht kijken en bleek toch echt een rally.
Slechte staat hoor maar wel compleet. Wat zal zoiets waard zijn denken jullie.
Had zelf nog nooit een samba rally gezien, heb met de bewoonster afgesproken dat ik deze zomer nog een keer met de matra langs zal komen.
Slechte staat hoor maar wel compleet. Wat zal zoiets waard zijn denken jullie.
Had zelf nog nooit een samba rally gezien, heb met de bewoonster afgesproken dat ik deze zomer nog een keer met de matra langs zal komen.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Een vriend van mij had zo'n rally eind 80er jaren.
Was toen al een bak met roest maar wel een lekker scheurijzer.
Hij had er veel plezier mee maar bij de eerste de beste APK was die al beyond repair afgekeurd.
Tja wat is het waard?
Is het een tourwgengroep gemaakte of de standaard rally?
Het is wat de gek er voor geeft.

Was toen al een bak met roest maar wel een lekker scheurijzer.
Hij had er veel plezier mee maar bij de eerste de beste APK was die al beyond repair afgekeurd.
Tja wat is het waard?
Is het een tourwgengroep gemaakte of de standaard rally?
Het is wat de gek er voor geeft.

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Vraag het eens aan Rudie Krämer. Die weet alles van de Samba Rallye, hij is actief als moderator op de 104-sectie van het Peugeotforum "Le Lion d'Or": http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewforum.php?f=53
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.