Het weer was geweldig ca 25 graden het voelt wel warmer ivm luchtvochtigheid, s avonds is het een graadje of 20. De komende maanden loopt de temperatuur daar snel op naar ca 35 tot 50 graden !
Het is een totaal andere wereld dan hier, al is het slechts 6 uur vliegen. Het is een islamitisch land en dat heeft zijn voor- en nadelen.Grootste voordeel is wat mij betreft dat het er enorm veilig is. Overal voel je je in een veilige vriendelijke wereld. Ook is het er schoon, werkelijk geen snippertje op de grond. Aan alles is aandacht besteed en gebouwen zijn stuk voor stuk prachtig om te zien. Benzine kost ca $ 0.30 per 3 liter en BTW kennen ze niet ! Verder heeft de dienstdoende Sjeik (verantwoordelijk voor alle mega bouwwerken) zoals mijn kameraad treffend zei: 'waarschijnlijk een klein pikkie' want alles is groter, beter en duurder dan elders. Zo hebben ze het hoogte gebouw ter wereld, de grootste shopping mall, de snelste achtbaan ter wereld (240 kmh) in ferrari World, skibaan midden in de woestijn en ga zo maar door. Om een kleine impressie te geven post ik wat foto's. Onder andere 'the walk' is erg leuk om te zien, hier rijden de hotshot's rond met hun dure bolides alleen maar om de blits te maken. Je ziet hier auto's rijden die ik hier op beurzen niet of achter een hek zien. Het eten in het enige 7 sterren hotel ter wereld (kamers vanaf 7.000 euro per nacht) was een ervaring, maar het eten is er ietwat karig