Citroen Nemo Fiat fiorino Benzine
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Citroen Nemo Fiat fiorino Benzine
Heeft iemand ervaring met zo'n bestelbusje op benzine? kwaliteit? Hoe rijdt zo'n ding?
Volgens mij is de benzine motor (ook in fiat) een TU3 van PSA. En kan die gemakkelijk op gas.
Ondanks dat ze identiek zijn, is de prijs voor de fiat beduidend lager.
En als de benzinemotor idd de TU3 zou zijn, overweeg ik zo'n fiat. Tenzij ...
Volgens mij is de benzine motor (ook in fiat) een TU3 van PSA. En kan die gemakkelijk op gas.
Ondanks dat ze identiek zijn, is de prijs voor de fiat beduidend lager.
En als de benzinemotor idd de TU3 zou zijn, overweeg ik zo'n fiat. Tenzij ...
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
1360cc, dat kan de tu3 motor inderdaad zijn.
Kan hij goed op gas? Ik deed net mijn Berlingo met 265000 km weg, motorisch nog steeds goed.
Denkelijk lag die vanaf 40-50000 km op gas (bj 97 en LPG in 2000 gemonteerd)
maar de qubo is ook leverbaar met de twinair! super zuinig weinig uitstoot en krachtig ook nog.
Kan hij goed op gas? Ik deed net mijn Berlingo met 265000 km weg, motorisch nog steeds goed.
Denkelijk lag die vanaf 40-50000 km op gas (bj 97 en LPG in 2000 gemonteerd)
maar de qubo is ook leverbaar met de twinair! super zuinig weinig uitstoot en krachtig ook nog.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Fiat is echt wel goedkoper dan de andere twee, kijk maar eens naar mobilhome's, in 90 % van de tijd altijd Fiat.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1647
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ervaring heb ik niet met deze merken.
Maar ik weet wel dat je gebruikte Citroën, Peugeot en Fiat bedrijfswagens hier in de buurt aan de straatstenen nog niet meer kwijt wordt... dat spul gaat momenteel allemaal voor een habbekrats op de export richting de Balkan.
De VW Caddy, Opel Combo en Ford Transit Connect zijn dan wel een heel stuk waardevaster.
Maar ik weet wel dat je gebruikte Citroën, Peugeot en Fiat bedrijfswagens hier in de buurt aan de straatstenen nog niet meer kwijt wordt... dat spul gaat momenteel allemaal voor een habbekrats op de export richting de Balkan.
De VW Caddy, Opel Combo en Ford Transit Connect zijn dan wel een heel stuk waardevaster.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
De bedoeling is om er terug minstens 10 jaar mee te rijden. We rijden nu met een Saxo TU1 al 190000 km op gas, en jammergenoeg is hij te klein geworden voor ons. Restwaarde is dus minder belangrijkMuddy Bandit wrote:Ervaring heb ik niet met deze merken.
Maar ik weet wel dat je gebruikte Citroën, Peugeot en Fiat bedrijfswagens hier in de buurt aan de straatstenen nog niet meer kwijt wordt... dat spul gaat momenteel allemaal voor een habbekrats op de export richting de Balkan.
De VW Caddy, Opel Combo en Ford Transit Connect zijn dan wel een heel stuk waardevaster.
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
Enkele jaren geleden zocht ik een lease bestelauto. Een vw caddy, opel combo, ford transit connect en zo. Het moest zo goedkoop mogelijk. (ja,ja, ik weet het, hollander) Het werd een fiat doblo. In de lease was die 25% goedkoper dan vergelijkbare ford vw opel. De nieuwprijs van vw ford opel lag op hetzelfde nivo als de fiat. Maar de fiat toch 25% goedkoper in de maand. Lease prijs wordt bepaald door te verwachten onderhoudskosten en waarde vermindering. Dus fiat is beter dan vw ford opel.Muddy Bandit wrote:Ervaring heb ik niet met deze merken.
Maar ik weet wel dat je gebruikte Citroën, Peugeot en Fiat bedrijfswagens hier in de buurt aan de straatstenen nog niet meer kwijt wordt... dat spul gaat momenteel allemaal voor een habbekrats op de export richting de Balkan.
De VW Caddy, Opel Combo en Ford Transit Connect zijn dan wel een heel stuk waardevaster.
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
bart_heemskerk wrote:
Enkele jaren geleden zocht ik een lease bestelauto. Een vw caddy, opel combo, ford transit connect en zo. Het moest zo goedkoop mogelijk. (ja,ja, ik weet het, hollander) Het werd een fiat doblo. In de lease was die 25% goedkoper dan vergelijkbare ford vw opel. De nieuwprijs van vw ford opel lag op hetzelfde nivo als de fiat. Maar de fiat toch 25% goedkoper in de maand. Lease prijs wordt bepaald door te verwachten onderhoudskosten en waarde vermindering. Dus fiat is beter dan vw ford opel.
Ofwel geeft Fiat meer extra korting aan de lease maatschappij dan de anderen. Ik heb van een dealer (wel geen Fiat) gehoord dat grote bedijven makkelijk 20 - 25% extra krijgen.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 1647
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Hier in Almelo (Lenferink Auto's) is momenteel nog een actie met de Opel Vivario: 4 halen = 3 betalen, of financial lease € 199,00/maand
Bij de leasemaatschappijen speelt de aanschafwaarde een hele grote rol, want dat is immers wel het geld wat er gedurende 5 jaar in vast zit en waar op afgeschreven wordt.
Het normale onderhoud (de grote beurten) ligt voor bestelauto's allemaal wel op een redelijk vergelijkbaar nivo, en het technische gebeuren wordt voor een groot deel dan nog afgewend op de fabrieksgarantie... daar lopen ze dus niet het meeste risico.
Maar als je 10 jaar met een auto wilt rijden kun je op internet ook eens gaan zoeken naar duurtesten van het betreffende merk. (Autoweek, Problemcar enz.)
Dan lees je al gauw waar de pijnpunten van het betreffende merk liggen.
Ik was ook op zoek naar een wat grotere en sterkere bestelbus, iets van een Opel Vivario, Renault Trafic of zo...
Maar toen ik overal las van versnellingbakproblemen vanaf 150.000 km ben ik maar wat verder gaan zoeken, en nu staat hier sinds kort een Ford Transit van 5 jaar oud voor de deur.
Er is hier trouwens een gezegde in de berdijfsautohandel:
"Waar de loonwerkers en slopersbedrijven mee blijven rijden, en waar de polen en russen nog voor willen betalen: dat is het sterke en degelijke spul."
Bij de leasemaatschappijen speelt de aanschafwaarde een hele grote rol, want dat is immers wel het geld wat er gedurende 5 jaar in vast zit en waar op afgeschreven wordt.
Het normale onderhoud (de grote beurten) ligt voor bestelauto's allemaal wel op een redelijk vergelijkbaar nivo, en het technische gebeuren wordt voor een groot deel dan nog afgewend op de fabrieksgarantie... daar lopen ze dus niet het meeste risico.
Maar als je 10 jaar met een auto wilt rijden kun je op internet ook eens gaan zoeken naar duurtesten van het betreffende merk. (Autoweek, Problemcar enz.)
Dan lees je al gauw waar de pijnpunten van het betreffende merk liggen.
Ik was ook op zoek naar een wat grotere en sterkere bestelbus, iets van een Opel Vivario, Renault Trafic of zo...
Maar toen ik overal las van versnellingbakproblemen vanaf 150.000 km ben ik maar wat verder gaan zoeken, en nu staat hier sinds kort een Ford Transit van 5 jaar oud voor de deur.
Er is hier trouwens een gezegde in de berdijfsautohandel:
"Waar de loonwerkers en slopersbedrijven mee blijven rijden, en waar de polen en russen nog voor willen betalen: dat is het sterke en degelijke spul."
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Op mijn werk rijden er 5 Opel Vivario, Renault Trafic , de laatste tijd is er steeds wel eentje kapot.
Dieselpomp, injecteurs, koppeling, versnellingsbak, ophanging vooraan, het houdt niet op, garagist wil ze allemaal buiten, directie is nog niet volledig overtuigd.
Ook 3 Vito's en een Sprinter in de running naast 2 Partners en 4 Bippers, die doen het goed.
Muddy, mooie bus.
Dieselpomp, injecteurs, koppeling, versnellingsbak, ophanging vooraan, het houdt niet op, garagist wil ze allemaal buiten, directie is nog niet volledig overtuigd.
Ook 3 Vito's en een Sprinter in de running naast 2 Partners en 4 Bippers, die doen het goed.
Muddy, mooie bus.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986