Smeerput

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
Post Reply
User avatar
brammozz
Posts: 56
Joined: Fri Jun 17, 2005 10:44 pm
Location: Wingene
Contact:

Smeerput

Post by brammozz »

Ik ben bezig geweest met men huis te verbouwen waardoor ik men matra te slapen heb moeten zetten (warm en droog natuurlijk :) ).

Ik heb hier een klein schuurtje die ik tot werkplaats/ garage wil verbouwen en zo de matra weer wat dichter bij huis kan krijgen zodat hij de nodige zorgen kan ontvangen.

Het schuurtje is erg laag, dus omhoog kan hij niet om eraan te werken dus zal ik naar beneden moeten.

Weet er iemand een degelijke zelf uit te voeren(goedkope) oplossing? Het schuurtje zal binnen een 10 jaar terug verdwijnen ivm verdere plannen.

Verschillenden oplossingen:
- polyester smeerput: kant en klaar makkelijk te installeren maar vind geen belgische invoerder en de prijzen die op internet staan van de Nederlandse in voerder zijn +1500€ enkel voor de kuip.

- betonnen grafkelder: goedkoop en simpel maar zoals ik al zei is het schuurtje erg laag en zoiets weegt toch al gauw 1700kg

- zelf vloer en muren gieten en het niet te diep maken (grondwater), bv zithoogte

Iemand ervaringen?
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Ik heb destijds zelf de smeerput laten uitgraven en uitgemetst, is zo goed als waterdicht.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Zelf uitgraven, betonvloer storten en dan verder opmetselen is meestal de goedkoopste oplossing.
En als je eerst een stuk vijverfolie in het gat legt voordat je begint te storten houd je de vloerput ook droog.

Maar ik zou wel gaan voor een stadiepte, een diepte van zithoogte werkt zeer vermoeiend en is erg beperkend in je bewegingsvrijheid. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Matra69
Posts: 79
Joined: Tue Feb 28, 2012 1:03 am

Post by Matra69 »

Muddy Bandit wrote:Zelf uitgraven, betonvloer storten en dan verder opmetselen is meestal de goedkoopste oplossing.
En als je eerst een stuk vijverfolie in het gat legt voordat je begint te storten houd je de vloerput ook droog.

Maar ik zou wel gaan voor een stadiepte, een diepte van zithoogte werkt zeer vermoeiend en is erg beperkend in je bewegingsvrijheid. :wink:



Denk ook dat dit de goedkoopste en beste oplossing is, en dat van die vijverfolie is een goed idee. :wink:
Post Reply