De auto van mijn zoon blijft elektrisch voor problemen zorgen.
De radio valt regelmatig uit en gaat dan weer aan.
Het voorgloeisysteem werk dan wel en dan weer niet!!
Wat stel ik vast!
De spanning is niet constant soms meet ik 3v 6v en som 12v. Vreemd, dit zal het probleem wel veroorzaken??
Ik heb de zekeringkast uitgebouwd omdat ik dacht hier zal de fout wel inzitten. Helaas niets kunnen vinden maar dit is ook moeilijk te controleren, is volledig in elkaar gesoldeerd.
Vermoedelijk enkele aansluitingen die slecht contakt hebben in de kaelboom?
Begin die kabelboom maar eens open te snijden. Dit ben ik niet van plan. Ga waarschijnlijk enkele nieuwe draden trekken.
Wat vinden jullie hiervan??
Ford escort, spanningsverlies
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ford escort, spanningsverlies
- Attachments
-
- zekeringhouder 2 [800x600].JPG (177.58 KiB) Viewed 13305 times
-
- zekeringhouder 1 [800x600].JPG (144.33 KiB) Viewed 13305 times
-
- plaats relais [800x600].JPG (123.29 KiB) Viewed 13305 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Re: Ford escort, spanningsverlies
GODFRIED wrote:
Wat vinden jullie hiervan??
Snel verkopen, en dan overstappen in een Matra.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat is moeilijk zo maar te zeggen.
Standaard zou ik het voorgloeirelais is nalopen.
Daar loopt een zware stroom door.
Nu je dat paneel in je handen hebt zou je is kunnen controleren op bros geworden soldeerverbindingen.
En dan natuurlijk de standaard problemen op connectoren die we ook in de murena kennen.
Contactslot????
In principe moet je met de universeelmeter en schema de fout er uit meten, echter moet die wel optreden op dat moment.
Standaard zou ik het voorgloeirelais is nalopen.
Daar loopt een zware stroom door.
Nu je dat paneel in je handen hebt zou je is kunnen controleren op bros geworden soldeerverbindingen.
En dan natuurlijk de standaard problemen op connectoren die we ook in de murena kennen.
Contactslot????
In principe moet je met de universeelmeter en schema de fout er uit meten, echter moet die wel optreden op dat moment.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Die radio kan ook gewoon aan die radio liggen, hier in de Berlingo valt die ook zo nu en dan even uit, 10-20 keer/jaar, de moeite niet om naar te kijken.
Ik zou dus niet teveel focussen op 1 groot probleem terwijl het misschien 2 of 3 kleinere problemen zijn.
Ik zou dus niet teveel focussen op 1 groot probleem terwijl het misschien 2 of 3 kleinere problemen zijn.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De batterij aansluitingen zijn zuiver en goed vast.
Daar de storing maar op een gedeelte van de zekeringkast zit vermoed ik dat het niets met de batterij aansluitingen te maken heeft.
Enkel maanden geleden ook een nieuwe draad moeten leggen om de ventilator in stand 1 terug aan het draaien te krijgen. Van de schakelaar naar de ventilatormotor.
Het gloeirelais heb ik vervangen samen met het relais dat stroom geeft aan het motorcompartiment.
Het contactslot heb ik gecontroleerd en lijkt goed te zijn!!
Het vervelende is dat de fout zich niet altijd voordoet, maar het wordt wel steeds vaker.
zoals jullie weten heb ik een maand of 7 geleden het Pats systeem moeten uitschakelen omdat het de motor blokkeerde en geen start toeliet.
Vreemd, voor een stukje doet zich nu de zelfde fout voor. Toch voor wat het gloeisysteem betreft. Het volledige gloeisysteem werk soms niet inclusief het controle lampje.
Nu werk weer alles!!! De radio heeft een nieuwe aansluiting via het contactslot en ik heb enkele relais vervangen.
Maar misschien is het weer tijdelijk, afwachten!!
Niet geloven dat mijn zoon en ik met het zelfde type wagen rondrijden. Die van mij loopt als een klokje. Oppassen met dit te zeggen!!!!
Daar de storing maar op een gedeelte van de zekeringkast zit vermoed ik dat het niets met de batterij aansluitingen te maken heeft.
Enkel maanden geleden ook een nieuwe draad moeten leggen om de ventilator in stand 1 terug aan het draaien te krijgen. Van de schakelaar naar de ventilatormotor.
Het gloeirelais heb ik vervangen samen met het relais dat stroom geeft aan het motorcompartiment.
Het contactslot heb ik gecontroleerd en lijkt goed te zijn!!
Het vervelende is dat de fout zich niet altijd voordoet, maar het wordt wel steeds vaker.
zoals jullie weten heb ik een maand of 7 geleden het Pats systeem moeten uitschakelen omdat het de motor blokkeerde en geen start toeliet.
Vreemd, voor een stukje doet zich nu de zelfde fout voor. Toch voor wat het gloeisysteem betreft. Het volledige gloeisysteem werk soms niet inclusief het controle lampje.
Nu werk weer alles!!! De radio heeft een nieuwe aansluiting via het contactslot en ik heb enkele relais vervangen.
Maar misschien is het weer tijdelijk, afwachten!!
Niet geloven dat mijn zoon en ik met het zelfde type wagen rondrijden. Die van mij loopt als een klokje. Oppassen met dit te zeggen!!!!
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als je de relais kunt openmaken, dan zou je is kunnen controleren op ingebrande contacten, maar in principe zijn dit lastige fouten.
Je moet soms alles uit de kast trekken om het te vinden, en alle logica gebruiken die je hebt.
Schemas is daarbij onontbeerlijk.
Als de fout soms optreed, dan is het makkelijk om op sommige punten controlelampjes aan te solderen.
Als er dan wat mis gaat kun je aan die lampjes aflezen uit welke hoek de wind waait.
Je moet soms alles uit de kast trekken om het te vinden, en alle logica gebruiken die je hebt.
Schemas is daarbij onontbeerlijk.
Als de fout soms optreed, dan is het makkelijk om op sommige punten controlelampjes aan te solderen.
Als er dan wat mis gaat kun je aan die lampjes aflezen uit welke hoek de wind waait.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006