Page 1 of 1

Mooi spul voor exclusief coaten.

Posted: Tue Feb 08, 2011 10:03 pm
by oetker
De automaterialenbeurs was weer is in de buurt.
Altijd interessant om weer is wat nieuws te snuffelen.
We stonden achter op het parkeerterrein dus zijn we met de Tuktuk naar de ingang gebracht :)
Image
Natuurlijk zijn daar altijd weer apparte dingetjes te zien.
Image

Hoezo 12 cilinders genoeg.
Image

Rondkijkende op de beurs viel me wat moois op.
Image
Image
Ik vroeg me af hoe ze dat deden, en wat voor prijskaartje er aan hangt.
Er werd even een demonstratie voor me gedaan.
Het gaat met een folie.
Image
Je spuit het te behandelen onderdeel in een kleur naar wens.
Image
Men snijde de folie iets in ter voorkoming van opkrullen.
Image
Image
Neem een teil warm water op 40 graden, en leg daar de folie zodanig in dat die niet weg kan drijven.
Image
Spuit er een activatiemiddel op (soort Thinner).
Image
Druk het te behandelen item door de folie naar de bodem.
Image
Klaar.
Image
Afwerken met blanke lak en het ziet er super uit.
Voor €26.- per m2 ( genoeg voor 4 wielen) niet verkeerd.
Hier te krijgen.
www.futurepaint.nl

Naar deze demo heeft Peter nog even een wedstrijdje F1 bandenwissel gedaan.
Image
Image
Hij was 4 seconden te langzaam :D
Na onze buik uitgebreid gevuld te hebben gingen we voldaan naar huis.
We kwamen de meest beroerd geparkeerde auto van het hele parkeerterrein tegen.
Daar moest ik toch even een foto van maken.
Image
Image

Oetker

Posted: Tue Feb 08, 2011 10:25 pm
by hendrik
Ja herman, die 12 cilinders dat is me wat hé. Maar met die folie dat vind ik wel mooi gedaan. Op zo een beurs zie je toch wel interressante dingen.





grt harry de matra.

Posted: Wed Feb 09, 2011 8:54 am
by GODFRIED
Niet te geloven wat ze allemaal maken. Ziet er wel zeer mooi uit en je hebt veel mogelijkheden. Of je dit zelf perfect kunt uitvoeren zonder ervaring is natuurlijk de vraag??
Wat ik me dan nog afvraag! Hoe lang gaat die lak op die folie houden?
Dit zouden we eens moeten kunnen uittesten.

Posted: Wed Feb 09, 2011 12:39 pm
by oetker
Stond ook een mooi apparaat om wiellagers te wisselen zonder uitbouw.
Als voorbeeld werd een VW passat genomen.
Een vervelende auto om dat te doen.
In 6 minuten was de lager gewisseld compleet met stootring.
Helaas geen foto van.

Posted: Wed Feb 09, 2011 4:31 pm
by jurgen M
En zeggen dat je ook een Matra busje kon opleuken ... :-? :-?

Posted: Wed Feb 09, 2011 4:51 pm
by jo
jurgen M wrote:En zeggen dat je ook een Matra busje kon opleuken ... :-? :-?
Dacht net hetzelfde, is eigenlijk wel foei zo.

Posted: Wed Feb 09, 2011 6:16 pm
by GODFRIED
Daar hadden ze toch een expace voor kunnen nemen!!!

Posted: Wed Feb 09, 2011 6:16 pm
by matramurena
Ik heb een tijd geleden eem prijs opgevraagd voor het folie-en van een aantal dingen, maar de prijs was erg hoog!

Is al een oude techniek, werd bij "De Grote Beurt" ook vaak gedaan.

Posted: Wed Feb 09, 2011 6:42 pm
by jo
En wat is de kwaliteit?
Ik kende het ook al van op het net maar wist geen prijs, en die valt precies nog redelijk mee. :oops: Alleen wat kosten die bussen dan weer. :-?

Posted: Wed Feb 09, 2011 7:19 pm
by oetker
Op de website staan starterskitjes en filmpjes.
Het zal ook wat oefening zijn, maar het voelde zonder de blanke lak al goed aan.
Ik had het nog niet eerder gezien.

Posted: Wed Feb 09, 2011 8:30 pm
by matramurena
Zelf doen wordt erg afgeraden in ieder geval. Is een ander soort van folie die dan gebruikt wordt. Weet niet precies hoe het zat maar die wordt dan in water gelegd terwijl de professionele folie-bedrijfjes dit met een of ander checalie doen. Zal wel met de duurzaamheid te maken hebben denk ik.

Men vroeg voor het koelvloeistofreservoir in ieder geval 80 Euro voor folie-en een paar maanden geleden.

Posted: Thu Feb 10, 2011 4:53 pm
by matramurena