Kan een hele mooie tocht worden met die Pajero.
Even een paar tips wat basisaanpassingen voor de Pajero betreft (uit eigen ervaring maar met een ander automerk):
-Schilder het dak wit (scheelt enorm in de hitte)
-Vervang de bumpers voor stevigere exemplaren, de standaard bumpers zijn heel snel krom en vooral de voorbumper gaat dan gelijk als een mes door de banden.
(en stevige exemplaren kun je ook gelijk als kriksteun gebruiken, mocht je eens vast zitten in mul zand)
-Maak een paar stevige sleepogen aan de wagen, 2x voor en 2x achter.
Het beste is deze direct in het verlengde van het chassis plaatsen, en niet in het midden van de wagen. (dit ivm kromtrekken van het chassis)
-Plaats een stevige carterbeschermer en tankbeschermer, en kijk gelijk ook of alle kabels en leidingen binnen de contouren van het chassis zitten.
-Indien er automatische vrijloopnaven op de vooras zitten deze gelijk vervangen voor handbediende exemplaren, of anders vaste naven.
-Slot op de tank (echt nodig, standaard voorziening is er zo af)
-Kluisje voor geld en reisdocumenten (en niet van buitenaf zichtbaar)
Losse uitrusting:
-Een fatsoenlijk compressortje om je banden mee op te pompen, filters door te blazen enz.
-Een hi-jack ( kruising tussen een krik en dommekracht, kun je ook als lier gebruiken)
-2 of 4 zandladders en schep
-Stevige sleeplinten en 10 m staalkabel, incl. bijbehorende D-sluitingen
-2 reservewielen en een partijtje bijpassende binnenbanden + bandenlichters.
-Reservefilters (lucht, olie, brandstof)
-Een reservekruisstukje voor de cardanassen
-Voldoende gereedschap en hulpmiddelen (locktite, ijzerdraad, zaklamp enz)
-Water
En verder: gewoon heel rustig en beleefd blijven, wat er ook gebeurd... maar laat je het geld niet gelijk uit je zakken kloppen.
Succes met dit avontuur!
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969