aansluiting van een externe spanningsregelaar. Help!!!!!!!!!

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Poedercoaten is het beste wat er is.
Ik weet dat je daar mee bezig bent.

Ik krijg je website momenteel niet open zal straks nog eens proberen. :(
Matra Bagheera S - 1977
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Poedercoaten is een mooie manier van schilderen, mits je maar op zuivere (roestvrije) ondergrond kunt werken.
Het grote nadeel van poedercoaten is dat je beschadigingen bijna niet meer kunt bijwerken, meestal moet je dan geheel opnieuw beginnen.

Oh ja, een poedercoating plaatsen op materialen die heet worden lijkt me trouwens ook niet zo verstandig.... rookt en stinkt behoorlijk. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
-------
Het grote nadeel van poedercoaten is dat je beschadigingen bijna niet meer kunt bijwerken
=============================================

Inderdaad, die ervaring heb ik ook.
Een spuitbusle velgenverf is niet zo duur om bij te werken, en een beetje beschadiging op de velgen heb je zo.
Temeer daar ik de velgen er al 50x heb afgehad, ziet mijn rechter voorwiel er al niet meer uit.
Paar keer weg geschoten met de luchtsleutel, en waar de bouten inzitten zit al helemaal niets meer op.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Beschadigingen zijn onvermijdbaar. Het is een kwestie van tevreden te zijn of opnieuw lakken.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Grote voordeel van poedercoaten is dat er heeeel wat nodig is voor er een beschadiging in komt. En als die er dan toch in komt dan is het zelfs mogelijk het gedeeltelijk opnieuw te coaten. (alleen niet bij grote coatingpbedrijven, die werken slechts met een coat-straat waar hele delen in een keer gecoat worden)

Hoge temperaturen is ook geen probleem voor poedercoating. Alleen moet je wel High-Temp poeder gebruiken. Uiteraard iets duurder en er zijn wat minder kleuren in te verkrijgen... Wordt het echt heet (1500 Celsius en meer) dan kan er een Ceramic Poedercoating op gezet worden. Dit is ideaal voor hete delen want ze rotten nooit meer weg hierna. Gebeurd onder andere veel voor Turbo's en dergelijke.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Martijn, ik krijg je website niet open. Ben ik alleen??
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Godfried,

Wegens mijn verhuizing heb ik ook een andere internetprovider moeten kiezen. Als het goed is krijg ik deze week een nieuwe web-space en dan kan ik mijn websites weer in de lucht krijgen.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Bedankt voor de tip. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

quote
---------
1500 Celsius en meer
================

Dus een uitlaatspruitstuk moet dan ook kunnen?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Met Ceramic Coating kun je met gemak een uitlaatspruitsyuk behandelen. Maar ik denkd at het zelfs met de normale Hi-Temp poeders kan. Ik heb nu black metallic en Silver op de plank staan en die kunnen op onderdelen die tot 650 Celsius worden.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Hij matramannen, ik heb de uitlaatspruitstuk met kachelverf gedaan dat is goed spul en dat kan 2000 graden hebben maar het is dan wel grijs van kleur.




grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Harry, het probleem is wel dat je die kachelverf niet kunt kopen!! Met relaties lukt dat wel. Aan mij verkoopt hij geen druppel!!! :cry:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hier staat een bedrijf die aan dealers levert in Belgie.
Zoek er 1 in de buurt door op dealers te klikken.

http://www.superisol.be/nl/producten.html
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Eens bellen! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply