Het "No-offence"-topic

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
Post Reply
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Het "No-offence"-topic

Post by dieterwieter »

Hoi Makkers!

no-offence, dus voel jullie vooral ni?t aangevallen:

Ik heb de indruk dat er vele matra-fans rondlopen, en dat verheugt me uitermate dat er nog vele zielsgenoten zijn! :wink:

Maar...!
Als men een topic lanceert, vooral met een technische achtergrond, blijkt dat er ineens v??l minder sympathie is van onze matra-rakkers.
Ook al zitten er volgens mij thans wel vrij veel mensen op dit forum die zeker niet vies zijn om hun mouwen op te stropen als het er op aan komt hun (vooral) eigen voiture mobiel te houden.

Waarom ik dit schrijf?
Had een topic gelanceerd ivm de oliedruksensor op m'n Murena.
Ik kreeg welgeteld van 1 (??n) iemand reactie (Hendrik, nogmaals m'n dank voor je hulp), terwijl er al vlot 77 (!) murena-rakkers over m'n probleem hebben gelezen.
Nu maken jullie me niet wijs dat er maar 1 iemand bij is die me hiervoor zou kunnen verderhelpen.
Of rijden jullie ook gewoon door als er iemand langs de kant van de weg met z'n murena in panne zou staan?

Daarom mijn oproep:
Deel jullie kennis, ook als je denkt dat iemand anders er wel op zal reageren.
Het verstrekt alleen maar de matra-band tussen ons allen, en dat is toch waar het voor ons allen toch om te doen is, niet? :-?

Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Image
Bagheera X '78
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Voor welke motor is het? Een 1.6 of een 2.2?
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Dieterwieter

Ik kan uw indruk alleen maar beamen,toen ik vragen had over mijn M530 (er zijn wel niet zoveel leden die nog met een M530 rijden,maar toch) kreeg ik meer antwoorden op mijn vragen van Jean matra530lx(medestichter van Matramania en toen nog ex lid)
Ik denk zelf dat ik dit probleem ook al eens aangekaart heb in topic M530.
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Dieter, bekijk uw pm eens, ik heb daar een reactie geplaatst.

Mvg,

Matra 530Lx, Jean
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

http://www.simon-auto.de/matra/deutsch/kat_mur.htm

Hier kan je alvast ook wat aan hebben.

:-? Verder ben ik het niet eens met je stelling, of ik zou het verkeerd dienen te begrijpen.
Je ben dan wel door die ene persoon verder geholpen wat is dan het probleem.
Kan het ook niet zijn dat andere bezoekers er van uitgaan dat je aan dat ene antwoord voldoende hebt?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
:-? Jules, je moet wel heel erg verbitterd zijn en het is spijtig dat ikzelf niet veel van de M530 ken.
Jean heeft je geholpen, gelukkig, want ik vrees dat er geen alternatieven voorhanden zijn en ik dacht dat hij intussen terug deel uitmaakt van onze club.
Er wordt heel veel achter de schermen gewerkt maar het onmogelijke blijft lastig en er lopen niet erg veel tovenaars rond.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
We delen een erg exclusief merk dat bij een breed publiek, om begrijpelijke redenen, niet geliefd is.
Dus, we zullen het met elkaar moeten stellen vrees ik want we staan tamelijk ge?soleerd. 8)
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul

Sorry,maar toen waren er wel alternatieven !
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Ben het helemaal niet eens met de mening van Dieterwieter.

Als ik kijk op de topic van de bagheera (en andere) sites worden hier heel wat antwoorden en oplossingen gegevens.

Heb zelf reeds m??rdere malen hiervan genoten.

Heeft ie waarschijnlijk de pech :cry: :cry: :cry: gehad dat net zijn vraag niet veelvuldig werd beantwoord.

Dus volgende keer meer succes. :lol: :lol: :lol:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Hum......, Jules, ik blijf toch het gevoel hebben dat je heel sterk overhoop ligt en eigenlijk ook verbitterd bent, met dat gebeuren uit het verleden.
Is het niet beter vooruit te kijken en het verleden toch maar te begraven, is alvast een stuk aangenamer voor jezelf en eigenlijk ook voor ons.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Ik was ook ??n van de lezers maar als ik geen zinnig antwoord heb...
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik had het topic ook gelezen en had eigenlijk niets toe te voegen aan het antwoord van Hendrik om een xopt3 te kopen.
Als je daar op gaat Googlen kom je het ding gewoon tegen.
Er is dus door mij wel degelijk iets met het topic gedaan maar vond nog een keer antwoorden niet nodig.

Nu zijn er Murena-rijders genoeg, maar zijn er ook genoeg sleutelaars met de ervaring?
Denk dat die groep een stuk kleiner is.
Zelf kom ik ook pas kijken, dus als ik niet overtuigd ben van de juistheid van mijn gedachten over technische zaken houdt ik dat voor me.

Soms moet je ook niet altijd een korte termijn antwoord verwachten.
Sommige mensen komen hier soms maar af en toe, en als een antwoord veel tijd vraagt door het te documenteren is er misschien niet altijd direct tijd voor.

Heb laatst ook een antwoord van Jean gehad over mijn remmen, en ik weet zeker dat dat best wel tijd gekost heeft om alles bij elkaar te snuffelen, scannen, online te zetten.

Als er niet direct antwoord komt en je komt, en er zelf niet uit kun jet topic altijd nog een keer omhoog schoppen.
Mensen die zien dan dat je er niet uit komt en reserveren dan misschien wel wat tijd om je te beantwoorden.

Kan niet zeggen dat het hier veel anders is als op andere merk-forums, alleen de groep is kleiner.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Tsja, ik heb het ook gelezen, maar ik ken een Murena en M530 alleen van 5 meter afstand op een parkeerplaats. :oops:
Ik heb er nog nooit in gezeten, dus heb al helemaal geen ervaring met hoe die auto's in elkaar steken.
Is voor mij dus ook een beetje moeilijk om dan een antwoord te geven.

Om te beginnen: bij elke liefhebber zou als eerste een duidelijk garagewerkplaats handboek op de plank moeten staan.
Deze handboeken zijn hun gewicht in goud waard, de meeste vragen worden hier al in beantwoord.
Helaas maak ik het maar al te vaak mee dat men zijn eigen probleem niet op kan/wil zoeken en dus gemakshalve er een ander mee opzadeld.
(dit is in het algemeen, dus niet persoonlijk en niet op dit forum gericht, dus nu ook niet meteen boos worden op mij.... :oops: )

Dit wil dus niet zeggen dat ik je niet wil helpen met een probleem.
Integendeel, kom rustig eens bij mij aan met de betreffende auto en een bijbehorend werkplaatshandboek, dan komen we er vast wel uit.
(dit gebeurt bij mij toch al regelmatig met rijders uit het 4x4-wereldje, soms is het hier net een openbare sleutelwerkplaats....)
Het betekent echter wel dat we SAMEN de handen uit de mouwen steken.
Dus niet op non-actief op de stoeprand blijven zitten, want dan stuur ik je door naar een garagebedrijf.... :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

We willen elkaar wel helpen en soms verloopt het niet naar wens, dat zal zich zeker nog herhalen.
Maar we doen met die kleine groep wat we kunnen en iedereen blijft welkom.
Incident gesloten! 8)



Muddy, als ze het terug allemaal doen mag je er eens inzitten en mogelijk eens met rijden.............
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

[quote="Paul"]Hum......, is alvast een stuk aangenamer voor jezelf en eigenlijk ook voor ons.[/quote]

Om het jullie aangenamer te maken,heb ik dan maar besloten om van het forum te verdwijnen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag dieterwieter,

Het werd nogal gezegd door iemand anders maar normaal wordt op iedere topic vlot gereageerd. Je hebt waarschijnlijk de pech dat niet iedereen al problemen heeft gehad met de oliedrukcensor. Als lid of niet lid het maakt niet uit er wordt geholpen waar kan. Waarschijnlijk heb ik je vraag ook gelezen en dacht ik daar zullen de murenamannen wel op antwoorden, maar helaas te weinig naar je zin. Is je probleem opgelost?
Als er een nieuwe topic geplaatst wordt, zie je deze niet automatisch, maar moet je het forum volledig bekijken en dit doe ik niet elke week. Ik zal er werk van maken om dit meer te doen maar je weet wel ?dan is er dit, en dan is er dat?.
Als ik iemand kan helpen! Graag. Het is goed dat je dit meld, anders kunnen we niet leren van onze fouten. :wink:

Dag Jules,

Voor iedereen goed doen is zeer moeilijk! Je hebt me al verschillende keren geholpen, als het mogelijk is zal ik je zeker terug helpen. Ik weet dat ik fouten gemaakt heb en waarschijnlijk nog maar daar zijn we toch mensen voor. Ik durf mijn fouten toe te geven en dat heb ik al meerdere keren gedaan.
Ik vind je een aangenaam persoon en dat weet je.
Ik hoop dat we ons zien in mei. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Beste Jules,

Ik denk niet dat het aangenamer is om van het forum af te blijven, toch niet voor mij en ook niet voor de anderen denk ik. Een positieve inbreng of zelfs een kritische opmerking, wat is hiermee fout? Ik begrijp je reactie niet.
Heb je een probleem. Praat het uit, met het nodige begrip, respect ...
bereik je alles (of toch bijna alles).
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:o :o Jules, ik had dit eigenlijk positief bedoeld. :o :o
Je haalt dit uit zijn verband, je maakt het jezelf en ons onnodig moeilijk, ............. ik begrijp het eigenlijk ook niet meer.

:-? Sorry hoor, ik weet echt niet meer wat je dwars blijft zitten. :-?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules, Jules, Jules.
Man, man, man
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ja, ik vrees dat Jules eigenlijk naar de club toe in een vreselijk dal zit.
:-? Of het nog goed komt.................dat blijft koffiedik kijken.
Of hij het eigenlijk nog wel wilt is ook niet duidelijk.
Ieder aanbod weert hij af.............echt niet leuk.
Zijn M530 blijft op stal................
Jules, maakt eens duidelijk wat je wilt.
User avatar
Ronny
Posts: 103
Joined: Sat Jun 09, 2007 10:11 pm
Location: Waterlandkerkje (Zeeuws-Vlaanderen)

Post by Ronny »

Alstublieft mensen,en dit allemaal met de start over een oliedrukcencor.
We weten allemaal dat als je hard gewerkt hebt en s"avonds eens op het forum zit ook niet altyd zin hebt om te antwoorden maar meestal eens kijkt en dat was het. Daarbij zijn er dus ook veel mensen die niet precies weten hoe iets werkt en dat is helemaal geen schande maar die mensen kijken ook op zo'n vraag.Laat het ons gezellig houden in het kleine clubje mensen die nog hart hebben voor MATRA en laat ieder in zijn waarde :wink:
Ronny
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Sorry
Post Reply