Poedercoaten is een mooie manier van schilderen, mits je maar op zuivere (roestvrije) ondergrond kunt werken.
Het grote nadeel van poedercoaten is dat je beschadigingen bijna niet meer kunt bijwerken, meestal moet je dan geheel opnieuw beginnen.
Oh ja, een poedercoating plaatsen op materialen die heet worden lijkt me trouwens ook niet zo verstandig.... rookt en stinkt behoorlijk.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Quote
-------
Het grote nadeel van poedercoaten is dat je beschadigingen bijna niet meer kunt bijwerken
=============================================
Inderdaad, die ervaring heb ik ook.
Een spuitbusle velgenverf is niet zo duur om bij te werken, en een beetje beschadiging op de velgen heb je zo.
Temeer daar ik de velgen er al 50x heb afgehad, ziet mijn rechter voorwiel er al niet meer uit.
Paar keer weg geschoten met de luchtsleutel, en waar de bouten inzitten zit al helemaal niets meer op.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Grote voordeel van poedercoaten is dat er heeeel wat nodig is voor er een beschadiging in komt. En als die er dan toch in komt dan is het zelfs mogelijk het gedeeltelijk opnieuw te coaten. (alleen niet bij grote coatingpbedrijven, die werken slechts met een coat-straat waar hele delen in een keer gecoat worden)
Hoge temperaturen is ook geen probleem voor poedercoating. Alleen moet je wel High-Temp poeder gebruiken. Uiteraard iets duurder en er zijn wat minder kleuren in te verkrijgen... Wordt het echt heet (1500 Celsius en meer) dan kan er een Ceramic Poedercoating op gezet worden. Dit is ideaal voor hete delen want ze rotten nooit meer weg hierna. Gebeurd onder andere veel voor Turbo's en dergelijke.
Wegens mijn verhuizing heb ik ook een andere internetprovider moeten kiezen. Als het goed is krijg ik deze week een nieuwe web-space en dan kan ik mijn websites weer in de lucht krijgen.
Met Ceramic Coating kun je met gemak een uitlaatspruitsyuk behandelen. Maar ik denkd at het zelfs met de normale Hi-Temp poeders kan. Ik heb nu black metallic en Silver op de plank staan en die kunnen op onderdelen die tot 650 Celsius worden.