Vandaag een lekke band aan de aanhanger, er zat een schroef midden in het loopvlak.
Kan gebeuren, is ook niet zo'n grote ramp bij een tandemasser.
Nu was ik dicht bij een niet nader te noemen landelijke banden- en uitlatenspecialist aan het werk, dus dacht ik: "kom, even snel de hoek om om daar de band te laten repareren".
En ik moet zeggen, ik was ook gelijk aan de beurt.
De aanhanger mocht naar binnen, en een jonggediende "specialist" zag meteen wat het euvel was.
Velg demonteren was helemaal niet nodig, deze "specialist" kon hem zo wel even repareren... ik mocht gelijk even plaats nemen in de ontvangstruimte en onder het genot van een kom koffie eventjes de krant gaan lezen.
Een kwartiertje later zie ik de jonggediende "specialist" voorbij komen lopen richting de balie, en hoor dat hij toch even hulp nodig heeft van een oudgediende bandenspecialist.
Gezamelijk lopen ze dan weer de werkplaats in, en 10 tellen later volgt er een bulderend gelach vanuit de werkplaats.
Wat blijkt... de jonggediende "specialist" had vele vergeefse pogingen gedaan om een prop te plaatsen in het lek... de oudgediende zag echter in 1 oogopslag dat het hier geen tubeless band betrof en dat er dus ook een binnenband in gemonteerd zat.
Affijn, de band is inmiddels weer geheel luchtdicht, en de jonggediende "specialist" heeft vandaag ook weer wat bijgeleerd.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969