Ik ben van plan roldeuren te plaatsen. het zijn 2 flinke jongens, ca 4 meter breed. Wettelijk gezien moet bij montage door de dealer een onderlat beveiliging worden geplaatst. Deze moet bij eventuele motor storing voorkomen dat het lamellen pakket (ca 100 kg) naar beneden stort.
Als ik de deuren zelf plaats, wat ik van plan ben, adviseren ze de lat erbij te nemen maar verplichten is niet mogelijk.
Alleen deze lat verhoogd de prijs met ca 1/3, duur latje dus. Iemand enig idee of de kosten de risico's dekken ?
Veiligheid voor alles, maar soms moet je verantwoorde risico's nemen naar mijn mening.
Iemand op het forum toevallig ervaring hiermee ?
bvd
Richard
iemand toevallig verstand van roldeuren / rolpoorten ?
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
iemand toevallig verstand van roldeuren / rolpoorten ?
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
ik heb besteld zonder de beveiliging. de veiligheid zit hem alleen in het stoppen van de deur als deze wat tegenkomt tijdens het sluiten. Dit mi kan op een veel goedkopere manier ook bereikt worden met een 'hobby oplossing'. Ga ik van het verschil wel op vakantie 

Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Soepele rubber slang onder het laatste paneel maken, ene eind afdichten en het andere eind verbinden met een druksensor die de afslag (dicht stand) bedient.Richard wrote:ik heb besteld zonder de beveiliging. de veiligheid zit hem alleen in het stoppen van de deur als deze wat tegenkomt tijdens het sluiten. Dit mi kan op een veel goedkopere manier ook bereikt worden met een 'hobby oplossing'. Ga ik van het verschil wel op vakantie
Een kennis van mij heeft het ook zelf gefabriceerd, die was voor 150 euri klaar.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Als je het echt professioneel wil doen maak dan een schakeling die wanneer de poort voor het eindpunt geblokkeerd raakt, de poort terug omhoog doet, zodat je nooit geklemd kunt blijven zitten (of liggen). Het zal je kind maar wezen dat geklemd zit er niet direct onderuit geraakt.
Je kunt het stroomverbruik van de motor monitoren, ingeval van blokkage loopt de stroom op en kun je de looprichting van de motor omkeren.
Mijn Feryn poort werkt volgens dit principe.
Je kunt het stroomverbruik van de motor monitoren, ingeval van blokkage loopt de stroom op en kun je de looprichting van de motor omkeren.
Mijn Feryn poort werkt volgens dit principe.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Klinkt ook goed, kan je aanwijzingen / tips geven met wel materiaal / onderdelen ik dit eventueel zou kunnen nabootsen ?Urbain wrote: Je kunt het stroomverbruik van de motor monitoren, ingeval van blokkage loopt de stroom op en kun je de looprichting van de motor omkeren.
Mijn Feryn poort werkt volgens dit principe.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016