Yoran wrote:Maak ik hieruit op dat de murena nu wel door de export heen is?
Nog niet, op 28 april staat de afspraak met de TüV, maar de cash was al binnen bij de overdracht, dus of 'ie nou wel of niet door de export heenkomt is feitelijk niet mijn probleem
Aparte auto, maar volgens mij inderdaad net zo'n moneypit als de murena

Zeker, als ik voor kwaliteit en betrouwbaarheid was gegaan, had ik net als vrienden van mij 12 jaar geleden een nieuwe Toyota moeten kopen. Daar rijden ze nog steeds in.
De build quality van een 20 jaar oude 480 met 325k op de teller is vergelijkbaar met een 30 jaar oude Murena. Ik voel me helemaal thuis

Gelukkig is de onderdelenvoorziening iets beter, maar niet heel veel, want een paar jaar geleden heeft Volvo alle overgebleven onderdelen verschrot en er is geen gespecialiseerde garage à la Carjoy die dergelijke onderdelen heeft opgekocht. Er zijn er ongeveer 80.000 van gebouwd en er zit een Renault motor en bak in, dus wat dat betreft niet zo'n probleem, maar achterlichten zijn net zo duur als die van een Murena bijvoorbeeld.