Volgens mij is de benzine motor (ook in fiat) een TU3 van PSA. En kan die gemakkelijk op gas.
Ondanks dat ze identiek zijn, is de prijs voor de fiat beduidend lager.
En als de benzinemotor idd de TU3 zou zijn, overweeg ik zo'n fiat. Tenzij ...
De bedoeling is om er terug minstens 10 jaar mee te rijden. We rijden nu met een Saxo TU1 al 190000 km op gas, en jammergenoeg is hij te klein geworden voor ons. Restwaarde is dus minder belangrijkMuddy Bandit wrote:Ervaring heb ik niet met deze merken.
Maar ik weet wel dat je gebruikte Citroën, Peugeot en Fiat bedrijfswagens hier in de buurt aan de straatstenen nog niet meer kwijt wordt... dat spul gaat momenteel allemaal voor een habbekrats op de export richting de Balkan.
De VW Caddy, Opel Combo en Ford Transit Connect zijn dan wel een heel stuk waardevaster.
Enkele jaren geleden zocht ik een lease bestelauto. Een vw caddy, opel combo, ford transit connect en zo. Het moest zo goedkoop mogelijk. (ja,ja, ik weet het, hollander) Het werd een fiat doblo. In de lease was die 25% goedkoper dan vergelijkbare ford vw opel. De nieuwprijs van vw ford opel lag op hetzelfde nivo als de fiat. Maar de fiat toch 25% goedkoper in de maand. Lease prijs wordt bepaald door te verwachten onderhoudskosten en waarde vermindering. Dus fiat is beter dan vw ford opel.Muddy Bandit wrote:Ervaring heb ik niet met deze merken.
Maar ik weet wel dat je gebruikte Citroën, Peugeot en Fiat bedrijfswagens hier in de buurt aan de straatstenen nog niet meer kwijt wordt... dat spul gaat momenteel allemaal voor een habbekrats op de export richting de Balkan.
De VW Caddy, Opel Combo en Ford Transit Connect zijn dan wel een heel stuk waardevaster.
bart_heemskerk wrote:
Enkele jaren geleden zocht ik een lease bestelauto. Een vw caddy, opel combo, ford transit connect en zo. Het moest zo goedkoop mogelijk. (ja,ja, ik weet het, hollander) Het werd een fiat doblo. In de lease was die 25% goedkoper dan vergelijkbare ford vw opel. De nieuwprijs van vw ford opel lag op hetzelfde nivo als de fiat. Maar de fiat toch 25% goedkoper in de maand. Lease prijs wordt bepaald door te verwachten onderhoudskosten en waarde vermindering. Dus fiat is beter dan vw ford opel.