
De automatische versnellingsbak van mijn mercedes 250 coupé uit 1969 heeft kuren.
Hij heeft 4 gangen, en hij schakelt ook 4x op. De 4e keer opschakelen gebeurt bij 50kmh. Als ik dan 80kmh rij, dan brult de motor het uit. Alsof Harder dan 80 rij ik dan ook niet.
Het overschakelen in het algemeen gebeurt bij vrij hoge toerentallen.
De vorige eigenaar zegt, dat de verkeerde bak erin ligt, die de verkeerde overbrengingen heeft. Nou heb ik een bak erbij gekocht, die uit dezelfde auto komt. Maar de nummers die op die bak staan, komen overeen met de bak uit mijn auto. De bak lijkt me dus wel juist!
De differentieel is ook juist.
De olie die erin zit, heb ik vernieuwd. de oude olie zag er echter mooi schoon rood uit. Het heeft geen verbetering gebracht.
Nou verdenk ik de koppel omvormer. Is daar iets aan te controlleren? Hoe werkt zo'n ding eigenlijk?
