koeling Bagheera

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
raf

koeling Bagheera

Post by raf » Tue Jun 30, 2020 7:51 pm

Hallo,

Bij mijn controle onder de X heb ik gezien dat mijn rubber slangen moeten vervangen worden, ook de buizen zien er niet meer top uit. Ik heb gezien dat er rvs koelbuizen te koop zij, bv bij carjoy. Heeft daar iemand ervaring mee?
Dan zijn er nog de rubber slangen, 1 heb ik nieuw, die van de waterpomp bij de motor (tijdje geleden van Alain gekocht), maar al die andere slangen, zijn die nog ergens te krijgen, of alternatieven? Ik heb hier al gevraagd op enkel autoparts chops voor universele langen , maar die hebben enkel rechte.De koelbuizen zijn 32mm, en de verwarming 18mm.

ypres

Re: koeling Bagheera

Post by ypres » Thu Jul 02, 2020 11:32 am

vto pieces,
die hier al paar keer de revue is gepasseerd heeft nog veel buizen .
Ikzelf heb al RVS buizen onder de wagen.
Maar inderdaad de rubbers mogen ook al eens vervangen worden.
Misschien zijn silicone vervangers ook een mogeljkheid : https://www.rubbermagazijn.be/siliconen-slangen/
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...

hans

Post by hans » Sun Jul 05, 2020 6:27 pm

ipv rvs kun je ook koper gebruiken, zilverzand erin afdoppen en verhitten met brander in de vorm buigen,afkoelen ,zand eruit en klaar,zitten bij mij er al 30 jaar onder.
Voor de slangen neem ze mee naar autoonderdelen shop en gewoon de juiste diameter zoeken en dan op maat snijden.bochten in allerlei varianten zijn er ook gewoon
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)

hendrik

Post by hendrik » Sun Jul 05, 2020 7:05 pm

Ik heb bij mijn Bagheera en mijn Murena ook RVS Buizen onder zitten daar komt tenminste niets meer aan en is betrouwbaar .

grt harry de matra.

Post Reply