Keuring oldtimers in Vlaanderen

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
GODFRIED

Keuring oldtimers in Vlaanderen

Postby GODFRIED » Sat May 19, 2018 8:33 am

Het is zo ver. We mogen naar de keuring met onze oldtimers. :( Nog meer kilometers maken. :lol: Daar gaan er niet veel blij mee zijn. Vooral als het niet origineel is. Bandenmaat, motor, ophanging enz. Voor mij om de twee jaar? Als het om het jaar was zou ik hem niet meer keuren als oldtimer maar als dagelijks voertuig. Dan heb je geen beperkingen meer. Dit moesten ze allemaal doen. Ze zouden nog al verschieten met zoveel oldtimers op de weg.

Oldtimers moeten in Vlaanderen vanaf 20 mei opnieuw aan een periodieke keuring onderworpen worden. Dat is vrijdag vernomen van Goca, de groepering van erkende ondernemingen voor autokeuring en rijbewijs.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180518_03519712
Matra Bagheera S - 1977

ALAIN VAN AKEN

Re: Keuring oldtimers in Vlaanderen

Postby ALAIN VAN AKEN » Sat May 19, 2018 8:45 am

Ik las het vanmorgen ook in de krant, BFOV had hiervan geen melding gestuurd???
Als er meer info is vind je die hier https://www.bfov-fbva.be/

hendrik

Postby hendrik » Sat May 19, 2018 9:33 am

Daar gaan nog problemen mee komen met die keuringen dat weet ik nu al ze zijn daar niet zo slum op de keuring hé.

grt harry de matra.

GODFRIED

Postby GODFRIED » Mon May 21, 2018 9:19 am

De datum van eerste inschrijving zal de datum zijn dat wij onze oldtimer moeten aanbieden op de keuring.
Voor mij zijn dat nog 18 dagen. Zo snel al!!!! :( Ik kan ook later gaan maar dan krijg ik een boete te betalen.
Zie details,
http://www.goca.be/nl/p/vlaams-gewest
Matra Bagheera S - 1977

hendrik

Postby hendrik » Mon May 21, 2018 9:53 am

Wat ik niet snap in brussel en wallonie telt die wet niet alleen in Vlaanderen in wat voor een land leven wij hier.

grt harry de matra.

Urbain

Postby Urbain » Mon May 21, 2018 10:10 am

Godfried,

Als je de tekst leest, moet je pas vanaf de inschrijvingsdatum in 2020 naar de controle. Onze Bag's en Murena's horen tot groep 2. Je hebt dus nog even de tijd. Het zou anders wel een overrompeling worden op de autokeuring.
groetjes,

Urbain

Murena 1.6 1983

GODFRIED

Postby GODFRIED » Mon May 21, 2018 11:52 am

Urbain wrote:Godfried,

Als je de tekst leest, moet je pas vanaf de inschrijvingsdatum in 2020 naar de controle. Onze Bag's en Murena's horen tot groep 2. Je hebt dus nog even de tijd. Het zou anders wel een overrompeling worden op de autokeuring.

Inderdaad, dat heb ik slecht gelezen. Ik ben al bezig met enkele aanpassingen. :oops:
Wat met mijn derde stoplicht?? Dit staat te kort bij de nummerplaat. Dan heb ik wat spel op mijn rechtse lamp. Dit moet ook weg.
Matra Bagheera S - 1977

raf

Postby raf » Fri May 25, 2018 9:59 pm

doffe ellende :evil:

GODFRIED

Postby GODFRIED » Sat May 26, 2018 7:35 am

raf wrote:doffe ellende :evil:

Ja, dat is niet van te willen. Het zat er al een tijdje aan te komen. Ik denk dat het niet zo eenvoudig meer zal zijn als tot nu toe de oldtimer keuring gebeurde. Ze willen die oude bakken uit het verkeer omdat ze niet genoeg opbrengen voor vadertje staat. :o Wat ze nu met die diesels aan het doen zijn kun je toch ook niet normaal noemen. Wat jaren geleden kreeg je nog subsidies bij een aankoop van een diesel. :o :o
Matra Bagheera S - 1977

hendrik

Postby hendrik » Sat May 26, 2018 9:13 am

Ze moeten nog maar veel op de groene stemmen dan zal het snel gedaan zijn met de oldtimers.

grt harry de matra.

raf

Postby raf » Sun May 27, 2018 9:50 am

Ja, dat de mensen die groene boomknuffelaars ook nog gaan geloven, die hippies willen alle auto's weg want die hebben geen auto nodig om te gaan werken....
En dat de nerd elektrische auto's meer milieu vriendelijk zijn is ook een leugen, denk maar eens aan de zware chemische industrie die je nodig hebt om de batterij te maken en recikelen, en dan hebben we het nog niet over het opwekken van de electriteit, als we nu allemaal electrisch gaan rijden hebben we nog tussen 5 en 7 extra kerncentrales nodig.... en dan weet je wat er op termijn met de huishoud electriteit prijs gaat gebeuren
Ook nog even bfov bedanken voor het steunen van deze nieuwe regels :evil:

zo dat moest ik even kwijt, nog een prettige zondag :D

GODFRIED

Postby GODFRIED » Sun May 27, 2018 2:28 pm

raf wrote:Ja, dat de mensen die groene boomknuffelaars ook nog gaan geloven, die hippies willen alle auto's weg want die hebben geen auto nodig om te gaan werken....
En dat de nerd elektrische auto's meer milieu vriendelijk zijn is ook een leugen, denk maar eens aan de zware chemische industrie die je nodig hebt om de batterij te maken en recikelen, en dan hebben we het nog niet over het opwekken van de electriteit, als we nu allemaal electrisch gaan rijden hebben we nog tussen 5 en 7 extra kerncentrales nodig.... en dan weet je wat er op termijn met de huishoud electriteit prijs gaat gebeuren
Ook nog even bfov bedanken voor het steunen van deze nieuwe regels :evil:

zo dat moest ik even kwijt, nog een prettige zondag :D

Dat het BFOV niet veel in de pap heeft te brokkelen is wel duidelijk. Het draait allemaal om geld in de schatkist te krijgen.
De oude diesels en oldtimers van ons waar wij binnenkort niet meer mee mogen rijden gaan met duizenden de boot op in Antwerpen om op andere plaatsen nog jaren rond te rijden. Maar daar kraait geen haan om. Alsof het een andere planeet is waar ze naar toe gaan.
En inderdaad waar gaan ze die stroom vandaan halen zonder kerncentrales??? Velen van die politiekers geloven hun eigen leugens.
Hier heeft het net flink geonweerd. :o Gelukkig geen schade ondervonden.
Matra Bagheera S - 1977

elix

Postby elix » Mon May 28, 2018 7:15 am

als ze dat eens in een potje konden stoppen, dan rijden we weer een jaar gratis :lol:
M 530 LX 1970 under construction
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/

GODFRIED

Postby GODFRIED » Mon May 28, 2018 8:39 am

elix wrote:

als ze dat eens in een potje konden stoppen, dan rijden we weer een jaar gratis :lol:

Ja, het is een massa energie die dan vrijkomt.
Matra Bagheera S - 1977

Return to “MatraMania”