Restauratie M530 LX
- oetker
- Posts: 8003
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
De open deck motor (niet alleen die van Ford) is altijd zwak op de koppakkingen geweest.
Een disrtibutie van plastic heb ik alleen maar in Ford motoren gezien.
Plastic is ook gevoeliger voor breuk als het vaker warm is geweest en ouder word.
Zijn die tandwielen nog te vinden?
Anders gelijk maar namaken in metaal
Een disrtibutie van plastic heb ik alleen maar in Ford motoren gezien.
Plastic is ook gevoeliger voor breuk als het vaker warm is geweest en ouder word.
Zijn die tandwielen nog te vinden?
Anders gelijk maar namaken in metaal
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9865
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Dat heb ik nooit geweten dat daar tandwielen inzitten. Daar is weinig onderhoud aan.
Deze uit kunststof lijkt me wel een minder goed idee.
Deze uit staal " dat kan niet beter" dat is onverslijtbaar. Ik denk dat je dat bij weinig motoren gaat terug vinden. Alles moet nu zo goedkoop mogelijk gemaakt.
Deze uit kunststof lijkt me wel een minder goed idee.
Deze uit staal " dat kan niet beter" dat is onverslijtbaar. Ik denk dat je dat bij weinig motoren gaat terug vinden. Alles moet nu zo goedkoop mogelijk gemaakt.
Matra Bagheera S - 1977
- elix
- Posts: 871
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Niks mis met de kunststof tandwielen. Het schijnt alleen na lange stilstand te verouderen, wat na hergebruik risico's geeft.
Er zijn remakes zat te koop. Ook uit aluminium. Metalen tandwielen zijn nogal wat rumoeriger.
De tandwielen die je op de latere modellen ziet zijn inwendig van metaal, en de tandkrans van kunststof. zoals op de onderste foto.
Er zijn remakes zat te koop. Ook uit aluminium. Metalen tandwielen zijn nogal wat rumoeriger.
De tandwielen die je op de latere modellen ziet zijn inwendig van metaal, en de tandkrans van kunststof. zoals op de onderste foto.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- GODFRIED
- Posts: 9865
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Inderdaad een combinatie van staal en kunststof.elix wrote: ↑Thu Mar 07, 2019 7:41 am Niks mis met de kunststof tandwielen. Het schijnt alleen na lange stilstand te verouderen, wat na hergebruik risico's geeft.
Er zijn remakes zat te koop. Ook uit aluminium. Metalen tandwielen zijn nogal wat rumoeriger.
De tandwielen die je op de latere modellen ziet zijn inwendig van metaal, en de tandkrans van kunststof. zoals op de onderste foto.
Weer iets bijgeleerd. Ik denk dat tegenwoordig alles met kettingen of riemen gemaakt wordt. Dat zal wel beter koop zijn om te maken.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 226
- Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am
Re: Restauratie M530 LX
Oh heerlijk, lekker weer met motorblokken aan de gang.
Best leuk om te zien, ik ben op het ogenblik bezig met een Ford V6 2.4 EFI.
Deze moet ipv een Triumph TR3 blok in de Peerless GT komen.
Veel overeen komsten met jou V4 natuurlijk.
Welk revisie bedrijf gaat het voor jou worden als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Best leuk om te zien, ik ben op het ogenblik bezig met een Ford V6 2.4 EFI.
Deze moet ipv een Triumph TR3 blok in de Peerless GT komen.
Veel overeen komsten met jou V4 natuurlijk.
Welk revisie bedrijf gaat het voor jou worden als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
- elix
- Posts: 871
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Waar het blok naar toe gaat is geen geheim.
Dat is naar HMR of wel de Helmondse Motoren Revisie in Helmond.
Die hebben ook m'n Fiat X1/9 blok gereviseerd wat inmiddels al weer 30.000 km loopt als een zonnetje.
Dat is naar HMR of wel de Helmondse Motoren Revisie in Helmond.
Die hebben ook m'n Fiat X1/9 blok gereviseerd wat inmiddels al weer 30.000 km loopt als een zonnetje.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- oetker
- Posts: 8003
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Ik heb het blok wat ik van Erik had naar de BMR (Betuwse Motor Revisie) gebracht.
Die gaan hem testen op specificaties en toleranties.
Ik weet inmiddels dat die opgeboord is naar 1750 CC
Die gaan hem testen op specificaties en toleranties.
Ik weet inmiddels dat die opgeboord is naar 1750 CC
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: Restauratie M530 LX
kunststoftandwielen voor de geluidsreductie zijn in automotoren al vroeg gebruikt.
Onze Renault Primaquatre heeft een Pertinax distributietandwel en dat is origineel uit 1931.
In de laatste Simca / Talbot motoren werden in de distributie kunststof ringen achter het distributietandwiel gebruikt van het karakteristieke gerammel van de distributieketting te elimineren.
Onze Renault Primaquatre heeft een Pertinax distributietandwel en dat is origineel uit 1931.
In de laatste Simca / Talbot motoren werden in de distributie kunststof ringen achter het distributietandwiel gebruikt van het karakteristieke gerammel van de distributieketting te elimineren.
The Pete
- elix
- Posts: 871
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
in Reims nog volop te vinden de pertinax tandwielen voor Renault.
ik ben er voor mezelf helemaal uit welk blok het wordt.
Dat is het closed deck blok. Er worden wel onderdelen gebruik van het Matra blok
zoals de aluminium carterpan, het distributiedeksel zonder het lager voor de koelfan,
en de klepdeksels die nog in zeer goede staat verkeren.
Wel even gemeten of de lengte van de aanzuigbuis van de oliepomp het zelfde is.
Bij het Matra blok met alu carterpan zit de zeef 5 mm hoger dan bij de motor met de stalen carterpan.
De pomp is voor de rest het zelfde. Dus komt de aanzuigbuis van de Matra op de nieuwe oliepomp.
De linkse hoort bij de alu carterpan, en is 5 mm lager.
Nieuwe pomp met ouwe buis.
Distributiedeksel zonder lager voor de fan.
ik ben er voor mezelf helemaal uit welk blok het wordt.
Dat is het closed deck blok. Er worden wel onderdelen gebruik van het Matra blok
zoals de aluminium carterpan, het distributiedeksel zonder het lager voor de koelfan,
en de klepdeksels die nog in zeer goede staat verkeren.
Wel even gemeten of de lengte van de aanzuigbuis van de oliepomp het zelfde is.
Bij het Matra blok met alu carterpan zit de zeef 5 mm hoger dan bij de motor met de stalen carterpan.
De pomp is voor de rest het zelfde. Dus komt de aanzuigbuis van de Matra op de nieuwe oliepomp.
De linkse hoort bij de alu carterpan, en is 5 mm lager.
Nieuwe pomp met ouwe buis.
Distributiedeksel zonder lager voor de fan.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- elix
- Posts: 871
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Het schuurwerk ligt even stil. Niet omdat ik er een hekel aan heb, dat is zeker niet het geval.
Maar omdat er hier en daar om andere dingen gevraagd wordt. Zoals de radioconsoles waar verschillende mensen op
zitten te wachten. Verder zie je op Amicale de schreeuwende behoefte aan richtingaanwijzer glaasjes. En aangezien ik me
al lang in de materie van het gieten wil verdiepen heb ik dit ook alvast opgestart. En het moet gezegd,.... met de nodige beginnersfouten.
Het ziet er allemaal zo simpel uit op de instructie-video's op internet, maar dat er behoorlijk leergeld betaald moet worden
is me ondertussen wel duidelijk.
Maar vandaag gaat de motor naar de revisie.
De mix van onderdelen van 2 motoren is compleet en hier en daar al wat onderdelen cosmetisch in orde gemaakt.
mallen maken
auw-auw-auw, van onder naar boven 1e poging, 2e poging en origineel
Dit beginnen we ondertussen vrij aardig in de vingers te krijgen.
Ook hier weer om seriematig te kunnen werken diverse snij,- en lijmmallen maken.
met een schone pyama aan naar het ziekenhuis.De rest van het blok wordt bij het revisiebedrijf zwart gespoten
Maar omdat er hier en daar om andere dingen gevraagd wordt. Zoals de radioconsoles waar verschillende mensen op
zitten te wachten. Verder zie je op Amicale de schreeuwende behoefte aan richtingaanwijzer glaasjes. En aangezien ik me
al lang in de materie van het gieten wil verdiepen heb ik dit ook alvast opgestart. En het moet gezegd,.... met de nodige beginnersfouten.
Het ziet er allemaal zo simpel uit op de instructie-video's op internet, maar dat er behoorlijk leergeld betaald moet worden
is me ondertussen wel duidelijk.
Maar vandaag gaat de motor naar de revisie.
De mix van onderdelen van 2 motoren is compleet en hier en daar al wat onderdelen cosmetisch in orde gemaakt.
mallen maken
auw-auw-auw, van onder naar boven 1e poging, 2e poging en origineel
Dit beginnen we ondertussen vrij aardig in de vingers te krijgen.
Ook hier weer om seriematig te kunnen werken diverse snij,- en lijmmallen maken.
met een schone pyama aan naar het ziekenhuis.De rest van het blok wordt bij het revisiebedrijf zwart gespoten
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- oetker
- Posts: 8003
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Het maken van zeldzame onderdelen zal absoluut vraag naar zijn.
Denk dat er zo links en rechts best nog wel wat van de 530s in de restauratie zijn.
De glaasjes en consoles zien er goed uit.
De meeste Matra's hebben een dieper liggende olie aanzuigbuis.
dat heeft alles te maken met de dwarsligging van de motor.
In een lange bocht moet er ook nog olie boven komen.
Groet Herman
Denk dat er zo links en rechts best nog wel wat van de 530s in de restauratie zijn.
De glaasjes en consoles zien er goed uit.
De meeste Matra's hebben een dieper liggende olie aanzuigbuis.
dat heeft alles te maken met de dwarsligging van de motor.
In een lange bocht moet er ook nog olie boven komen.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9865
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Gij zijt genen normale dat is duidelijk. Van alle markten thuis.
Prachtig wat je allemaal doet.
Prachtig wat je allemaal doet.
Matra Bagheera S - 1977
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: Restauratie M530 LX
gômôsamme Henk, ge zijt uw roeping misgelopen, die M530-mannen kunnen in hun handjes knijpen met zo'n ondersteuning en dan ook nog de eigen M530 zover en zo goed krijgen.
Petje af, hoor!
Petje af, hoor!
The Pete
- elix
- Posts: 871
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Het grove plamuur/schuurwerk is klaar.
Vandaag het geheel in de spray-filler gezet. Dit is een hele dikke spuitplamuur die je met
nozzle 2.5 verspuit. Daar kan je met de hand niet tegen plamuren.
Deze laag wordt als die uitgehard is geschuurd ( droog ) met de rubber blok, waarna de grondlak er nog
overheen gaat.
Momenteel wordt het schuurwerk afgewisseld met de consoles en het experiment om lensjes te gieten.
E.e.a. is een beetje afhankelijk van de beschikbare tijd. Het schuurwerk is nogal vervuilend voor de werkplaats hier,
en er moet daarna weer flink gekuist worden. Dus effe 1 uurtje schurenen 1 daarna 1 uurtje opruimen is geen optie.
Het gemak dient de mens. Aangezien ik ook niet meer van elastiek ben doen we het maar zo.
Onderkantjes strak maken.
Alles strak in de staalplamuur.
Nu met 3 lagen spray-filler.
Alle kunststof carrosseriedelen worden er in deze fase gedemonteerd.
Het geheel krijgt weken de tijd om uit te harden. Ik ga nu eerst het chassis verder afwerken
en spuiten.
Dan moeten de kunststof delen zoals de portieren en kleppen aan de binnenkanten nog netjes afgewerkt en gespoten worden,
en de spatborden aan de binnenkant nog in de lak gezet.
Daarna wordt het chassis gedeeltelijk opgebouwd. Maar waarschijnlijk ben ik dan allang weer thuis van vakantie.
Vandaag het geheel in de spray-filler gezet. Dit is een hele dikke spuitplamuur die je met
nozzle 2.5 verspuit. Daar kan je met de hand niet tegen plamuren.
Deze laag wordt als die uitgehard is geschuurd ( droog ) met de rubber blok, waarna de grondlak er nog
overheen gaat.
Momenteel wordt het schuurwerk afgewisseld met de consoles en het experiment om lensjes te gieten.
E.e.a. is een beetje afhankelijk van de beschikbare tijd. Het schuurwerk is nogal vervuilend voor de werkplaats hier,
en er moet daarna weer flink gekuist worden. Dus effe 1 uurtje schurenen 1 daarna 1 uurtje opruimen is geen optie.
Het gemak dient de mens. Aangezien ik ook niet meer van elastiek ben doen we het maar zo.
Onderkantjes strak maken.
Alles strak in de staalplamuur.
Nu met 3 lagen spray-filler.
Alle kunststof carrosseriedelen worden er in deze fase gedemonteerd.
Het geheel krijgt weken de tijd om uit te harden. Ik ga nu eerst het chassis verder afwerken
en spuiten.
Dan moeten de kunststof delen zoals de portieren en kleppen aan de binnenkanten nog netjes afgewerkt en gespoten worden,
en de spatborden aan de binnenkant nog in de lak gezet.
Daarna wordt het chassis gedeeltelijk opgebouwd. Maar waarschijnlijk ben ik dan allang weer thuis van vakantie.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- hendrik
- Posts: 4866
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Restauratie M530 LX
Dat ziet er al heel mooi uit echt vakwerk.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- GODFRIED
- Posts: 9865
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Prachtig werk.
Waar haal je toch al die energie vandaan. Welke Red bull gebruik je? Die zou ik ook willen gebruiken.
Waar haal je toch al die energie vandaan. Welke Red bull gebruik je? Die zou ik ook willen gebruiken.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Re: Restauratie M530 LX
Henk,
Prachtig, het begint nu echt op een 530 te lijken...
Prachtig, het begint nu echt op een 530 te lijken...
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- matrafan
- Posts: 2157
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: Restauratie M530 LX
Prachtwerk Henk komt helemaal goed
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
-
- Posts: 226
- Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am
Re: Restauratie M530 LX
Prachtig Henk,
Daar krijg je energie van.
Vwb het drogen van de spray-filler, als je de kans hebt zo vaak mogelijk buiten in de zon zetten als het een beetje warm is.
Dan wordt de laag lekker warm/heet, en droogt ie lekker in.
En mocht er nog iets willen op bubbelen dan liever nu dan na de definitieve laklaag.
Daar krijg je energie van.
Vwb het drogen van de spray-filler, als je de kans hebt zo vaak mogelijk buiten in de zon zetten als het een beetje warm is.
Dan wordt de laag lekker warm/heet, en droogt ie lekker in.
En mocht er nog iets willen op bubbelen dan liever nu dan na de definitieve laklaag.
-
- Posts: 70
- Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm
Re: Restauratie M530 LX
ziet er nu al mooi uit en wat een ruimte om te werken
- elix
- Posts: 871
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Dank voor de aanmoedigingen jongens.
Vooral het vooruitzicht naar Grolsch en Brandt na al dat stof happen ( Bavaria iets minder )Waar haal je toch al die energie vandaan.
La Chouffe blond werkt ook primaDaar krijg je energie van.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- GODFRIED
- Posts: 9865
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- elix
- Posts: 871
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Alle carrosseriedelen zijn vorige week weer gedemonteerd, en inmiddels heb ik me helemaal vastgebeten in het chassis.
Zonder tegenbericht kan ik het chassis zaterdag na Pasen spuiten. Met gebruikmaking van de spuitfaciliteiten van JP Repair®
Dus dat was de afgelopen week veel hoekjes en priegelrandjes schuren. De lasnaden waar e.e.a. uitgestukt is wil ik uit het zicht hebben.
Daarom kwam er weer wat mastique polyester aan te pas. Alles staat nu in de sprayfiller en het grootste gedeelte is inmiddels afgekit.
in een paar avonden moet het volgende week zonder veel stress te doen zijn om alles handmatig te schuren en de laatste dingen af te kitten,
zodat er zaterdag gelakt kan worden.
Ook heb ik nog een aanpassing gemaakt waar ik al een tijdje over liep te dubben.
Door het gewicht van de versnellingsbak is het chassis geneigd om te scheuren op de zijkanten van de kofferbak.
Dat was bij mijn projekt het geval, maar ook bij een donor die ik gesloopt heb.
Daarom heb ik een verstevigingsplaat van 1,5 mm dik gemaakt met de inmiddels bekende Matra ribbel.
zo lijkt het nog enigszins origineel.
extra home made versteviging
mastique polyester
sprayfiller
Zonder tegenbericht kan ik het chassis zaterdag na Pasen spuiten. Met gebruikmaking van de spuitfaciliteiten van JP Repair®
Dus dat was de afgelopen week veel hoekjes en priegelrandjes schuren. De lasnaden waar e.e.a. uitgestukt is wil ik uit het zicht hebben.
Daarom kwam er weer wat mastique polyester aan te pas. Alles staat nu in de sprayfiller en het grootste gedeelte is inmiddels afgekit.
in een paar avonden moet het volgende week zonder veel stress te doen zijn om alles handmatig te schuren en de laatste dingen af te kitten,
zodat er zaterdag gelakt kan worden.
Ook heb ik nog een aanpassing gemaakt waar ik al een tijdje over liep te dubben.
Door het gewicht van de versnellingsbak is het chassis geneigd om te scheuren op de zijkanten van de kofferbak.
Dat was bij mijn projekt het geval, maar ook bij een donor die ik gesloopt heb.
Daarom heb ik een verstevigingsplaat van 1,5 mm dik gemaakt met de inmiddels bekende Matra ribbel.
zo lijkt het nog enigszins origineel.
extra home made versteviging
mastique polyester
sprayfiller
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- hendrik
- Posts: 4866
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Restauratie M530 LX
Dat ziet er al mooi uit prachtig.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Re: Restauratie M530 LX
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 9865
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Een betere Matra M530 ga je niet tegenkomen. Onbegrijpelijk hoe je dit allemaal kunt doen. Zo perfect.
Een tevreden mens is een gelukkig mens en niet iedereen is met het zelfde tevreden.
Een tevreden mens is een gelukkig mens en niet iedereen is met het zelfde tevreden.
Matra Bagheera S - 1977
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: Restauratie M530 LX
Als je die in serie zou bouwen, wil ik ook een M530, Henk, dat ziet er geweldig uit.
Weer een gered!
Weer een gered!
The Pete
- elix
- Posts: 871
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Afgelopen week nog eens de puntjes op de i gezet zoals de laatste kleine dingen afkitten en anti steenslag coating spuiten.
Voor de steenslag coating heb ik gekozen voor die van 3M de 08881 zwart.
Dit is een watergedragen coating die je nog een beetje aan kunt lengen met water om de structuur niet te grof te maken.
Na al m'n inspanningen om optisch netjes laswerk te maken zou het jammer zijn dit alles weer te verstoppen onder een dikke laag blubber.
Om inspiratie op te doen afgelopen vrijdagavond nog eens Paint it Black gedraaid van de Stones,
en vervolgens zaterdagochtend de mouwen opgestroopt handschoenen aan en feestneus op, en zie daar... een zwart chassis.
Gespoten met een zijdeglanzende chassislak van het merk Selemix®
en gebruikmaking van de spuitfaciliteiten van JP Repair in Helenaveen.
Hedenmorgen onder een lekker lentezonnetje het chassis weer naar huis gehaald.
Weer een mijlpaal in het grote Matra gebeuren.
Voor de laatste keer in beeld, en roestvrije motorruimte.
laagje primer onder de anti steenslag coating
Doordat de coating watergedragen is, kleurt deze eerst blauw en eenmaal droog zwart.
en daar staat het dan home sweet home
Voor de steenslag coating heb ik gekozen voor die van 3M de 08881 zwart.
Dit is een watergedragen coating die je nog een beetje aan kunt lengen met water om de structuur niet te grof te maken.
Na al m'n inspanningen om optisch netjes laswerk te maken zou het jammer zijn dit alles weer te verstoppen onder een dikke laag blubber.
Om inspiratie op te doen afgelopen vrijdagavond nog eens Paint it Black gedraaid van de Stones,
en vervolgens zaterdagochtend de mouwen opgestroopt handschoenen aan en feestneus op, en zie daar... een zwart chassis.
Gespoten met een zijdeglanzende chassislak van het merk Selemix®
en gebruikmaking van de spuitfaciliteiten van JP Repair in Helenaveen.
Hedenmorgen onder een lekker lentezonnetje het chassis weer naar huis gehaald.
Weer een mijlpaal in het grote Matra gebeuren.
Voor de laatste keer in beeld, en roestvrije motorruimte.
laagje primer onder de anti steenslag coating
Doordat de coating watergedragen is, kleurt deze eerst blauw en eenmaal droog zwart.
en daar staat het dan home sweet home
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 4071
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
SUPER