remklauwen bagheera type 2

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

remklauwen bagheera type 2

Post by GODFRIED »

Beste matraliefhebbers,
Ik ben op zoek naar informatie? Wie kan mij zeggen of de remklauwen( voor en achter) van het type bagheera 2 ook op andere modellen werden gebruikt. Op welke type's en welke jaren.Nu is er misschien nog de mogelijkheid om aan een nieuw stel remklauwen te geraken aan een betaalbare prijs!!
WIE KAN MIJ HELPEN?
Groetjes Godfried.
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

remklauwen

Post by ronnyluxor »

bete godfried ze zijn makkelijk te reviseren en de dichtingen zijn ook te vinden kijk simon side duitsland en anders kom maar is kijken ik heb er noch uit elkaar liggen dan kan je zien hoe het in mekkaar zit en zal je uitleggen hoe je ze voorzichtig moet uit elkaar halen eenmaal gezien niet zo moeilijk Ronny luxor
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

remklauwen

Post by GODFRIED »

Beste Ronnyluxor,
Bedank voor je informatie. De remklauwen die nu op mijn bagheera staan zijn door mij gereviseerd,Ze werken ook maar wat mij stoort is dat er in de cilinders op plaatsen gaatjes zijn (putjes) die ik bij het schuren niet heb kunnen verwijderen.Deze gaatjes gaan mijn dichtingen aantasten.Het geeft toch een veilig gevoel als ik iets heb liggen voor de toekomst.Zijn achter enkele jaren nog dichtingen te krijgen?
Graag had ik dan ook geweten op welke type's deze remklauwen nog gebruikt werden.Ik denk aan simca,talbot,murena,enz?Wie weet het?
Zijn ze nog te verkrijgen en aan wat een prijs?
Groetjes Godfried.
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

remklauwen

Post by ronnyluxor »

beste godfried deze moddellen weet ik zeker simca 1307 .1308.1308gt 1309 solara en talbot horizon is me ook verteld maar deze laatste ben ik niet zeker heb noch niet naar geinformeerd maar ik kan ne keer info nemen mijn vriend staat in magazijn bij peugeot of deze cilinders noch appart te verkrijgen zijn groeten Ronny
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

remklauwen bagheera 2

Post by GODFRIED »

Beste Ronnyluxor,
Bedankt voor je bericht.Als het niet teveel gevraagd is informeer eens bij je vriend. Ik weet dat nog vele onderdelen te krijgen zijn in de autoshoppen,dit zijn wel geen orginele onderdelen maar ze zijn wel een heel stuk goedkoper.Het probleem is dat ze van die onderdelen geen of weinig boeken meer hebben.De remklauwen(voor) zijn nog nieuw te verkrijgen bij Simon voor de prijs van 265 euro het stuk maar dat is mij te duur. Ik denk ze in de autoshop aan een heel andere prijs te krijgen.
Daarom is mijn vraag werden ze gebruikt op de solara of de horizon?
Ben je zelf ook een bagheera liefhebber?Ben je ook lid van matramania?
Ga je naar de nieuwjaarsreceptie?Wij wel,mijn vrouw en ik.
Misschien tot dan.
Groetjes Godfried.
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

ik ga is navragenover deze wagens het kan wel effe duren en ja ik heb er zelf twee baggy's type 2 en ben goed op de hoogte van deze type's de ene volledig laswerk en coating ok terug aan de opbouw bijna 3jaar bezig maar heeft een top restauratie achter de rug de andere noch in wacht ik ben zelf standig wijnig tijd maar wel veel materiaal en een kaliber v/d wagen gemaakt dan kan je pas werken ik ben noch geen lid maar ik ga daar is werk van maken en je vraag van de receptie ik wil maar de plicht van zelfstandigge laat dat niet toe ik zal je noch wel is ontmoeten op een andere meeting van matra mania Ronny
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

remklauwen bagheera 2

Post by GODFRIED »

Beste Ronny,
Alvast bedankt voor de moeite die je doet.Ik heb zelf een drietal jaren aan mijn bagheera gewerkt dus ik weet dat je er veel werk aan hebt.
Ook heb ik een viertal afbraak bagheera's gekocht, Dit zou ik zeker niet meer overdoen ( te veel geld ingestoken) de onderdelen die slecht waren bij mijn restauratie bagheera waren ook slecht bij al die anderen .Terwijl ik dacht dat ik veel onderdelen had.Als je nog bepaalde onderdelen zoekt zoals,remschijven,remblokken,handremkabel,radiator voorruit enz, natuurlijk praat ik over nieuwe onderdelen.Ik heb deze nog aan een zacht prijsje kunnen vinden,indien nodig wil ik wel eens informeren voor de prijs en of ze nog leverbaar zijn.We zullen ons zeker nog wel eens treffen tijdens een meeting.Veel succes met je zaak en tot wederhoren.
Groetjes Godfried.
Post Reply