Bagheera Jubilee 1979 deel 2
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Ik wil hier verdergaan met de vorderingen aan mijn Bagheera. Zie ook topic "Gezocht Matra Bagheera type 2". Het is dezelfde auto als een ander vorig topic hier( Bagheera Jubilee 1979) vandaar deel 2. In de tussentijd nadat Gerard de auto heeft gehad is de auto zo ver ik weet nog van 2 andere eigenaren geweest. De laatste heeft de auto zover opgebouwd en ( gedeeltelijk) geel gemaakt.
Hij staat iig nu binnen op de brug. Ik wil beginnen met alles onder de neus in orde te zetten en zo stapsgewijs naar achter te werken.
Gisteren begonnen met demontage van de polyester neus, voorklep en voorbumper. Gaf gelijk genoeg ruimte om eerst met wat dasty en de stoomreiniger de boel een beetje schoon/ vetvrij te krijgen.
Tevens al wat onderdelen verwijderd die opgeknapt en schoongemaakt of vervangen kunnen worden. Vanavond even tijd gevonden om de rembekrachtiger en paar kleine onderdelen te stralen en in de zinkprimer te zetten. Een (klein) begin is gemaakt
Vanaf hier is de auto in mijn bezit gekomen en het plan is om de auto een orginele kleur van een Jubilee van 1979 te geven. Vert scott ( groen) met zwarte bumpers.
Auto is al helemaal gelast en uitgestukt dus die zware klus staat mij niet meer te wachten. Verder wel genoeg werk om hem technisch en optisch verder goed te maken maar dat is eigenlijk een groot deel van de matra hobby Hij staat iig nu binnen op de brug. Ik wil beginnen met alles onder de neus in orde te zetten en zo stapsgewijs naar achter te werken.
Gisteren begonnen met demontage van de polyester neus, voorklep en voorbumper. Gaf gelijk genoeg ruimte om eerst met wat dasty en de stoomreiniger de boel een beetje schoon/ vetvrij te krijgen.
Tevens al wat onderdelen verwijderd die opgeknapt en schoongemaakt of vervangen kunnen worden. Vanavond even tijd gevonden om de rembekrachtiger en paar kleine onderdelen te stralen en in de zinkprimer te zetten. Een (klein) begin is gemaakt
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- hendrik
- Posts: 4953
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Ja ze ziet er nog goed uit hé succes met het opknappen van je Bagheera.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Het eerste wat me opvalt is de verwonderlijke goede staat van de onderdelen en de zichtbare carrosserie onderdelen. Dit zie je maar zelden!!!
Succes, en je werkzaamheden volgen dat ga ik zeker doen.
Dit lijkt dan op het eindresultaat.
Succes, en je werkzaamheden volgen dat ga ik zeker doen.
Dit lijkt dan op het eindresultaat.
- Attachments
-
- Bagheera groen.jpg (482.48 KiB) Viewed 5843 times
Matra Bagheera S - 1977
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Ja met demontage nog geen "verassingen" tegen gekomen. Dat heb ik bij mn vorige Bagheera's ook nog wel eens anders gezien. De enige verassing is dat alles tot nu toe nog in redelijke staat is
Heb de laatste dagen ook al wat rondgekeken op ebay / internet maar merk dat de onderdelen ook wel aardig schaars beginnen te worden. Fijn dat er hier ook op forum aardig wat terug te vinden is over eventuele vervangende onderdelen. Zal hier in de toekomst nog wel regelmatig een beroep doen op de kennis hier
En over die ie foto van jouw Bagheera, dat motiveert gelijk nog meer!
Erg mooi exemplaar!
Heb de laatste dagen ook al wat rondgekeken op ebay / internet maar merk dat de onderdelen ook wel aardig schaars beginnen te worden. Fijn dat er hier ook op forum aardig wat terug te vinden is over eventuele vervangende onderdelen. Zal hier in de toekomst nog wel regelmatig een beroep doen op de kennis hier
En over die ie foto van jouw Bagheera, dat motiveert gelijk nog meer!
Erg mooi exemplaar!
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Zaterdag weer wat aan de Matra kunnen werken.
Een Bagheera zonder laswerk is eigenlijk geen Bagheera
De vorige eigenaar Gerard heeft al veel inspanningen verricht aan het chassis en is ook netjes gebeurd. Hij is ook al een heel eind gekomen maar denk dat hij niet aan de neus is toegekomen. Daar zit nog wat ouder laswerk. Daar zijn stukken plaatwerk over het oude plaatwerk heen gelast. In principe is het wel apk waardig en je ziet er met het polyester erop vrij weinig van maar het kan natuurlijk wel wat netter en beter. Om het goed aan te pakken beter het hele stuk er maar uit Zo ziet het oude deel er dan uit en was slechter dan ik dacht. Omdat deze delen inmiddels onvindbaar zijn maar een poging ondernomen om deze zelf te maken.
Het moet wel stevig worden ( tevens bumpersteun) dus met 1.5mm zinkor plaat begonnen Voorbeeld gemaakt van karton En de achterplaat van het onderdeel uitgeslepen en gebogen Ander deel eerst uit karton gemaakt en daarna uit metaal Na nog paar kleine hoekjes, het inelkaar lassen en draadbussen erin trekken is dit het resultaat. En de andere kant Nu is het onderste deel ook weer een los deel zoals orgineel. Dit kan in de toekomst weer met paar parkers losgenomen kan worden.
Dit zat eerst helemaal vastgelast.
Nu verder met de bestuurderszijde
Een Bagheera zonder laswerk is eigenlijk geen Bagheera
De vorige eigenaar Gerard heeft al veel inspanningen verricht aan het chassis en is ook netjes gebeurd. Hij is ook al een heel eind gekomen maar denk dat hij niet aan de neus is toegekomen. Daar zit nog wat ouder laswerk. Daar zijn stukken plaatwerk over het oude plaatwerk heen gelast. In principe is het wel apk waardig en je ziet er met het polyester erop vrij weinig van maar het kan natuurlijk wel wat netter en beter. Om het goed aan te pakken beter het hele stuk er maar uit Zo ziet het oude deel er dan uit en was slechter dan ik dacht. Omdat deze delen inmiddels onvindbaar zijn maar een poging ondernomen om deze zelf te maken.
Het moet wel stevig worden ( tevens bumpersteun) dus met 1.5mm zinkor plaat begonnen Voorbeeld gemaakt van karton En de achterplaat van het onderdeel uitgeslepen en gebogen Ander deel eerst uit karton gemaakt en daarna uit metaal Na nog paar kleine hoekjes, het inelkaar lassen en draadbussen erin trekken is dit het resultaat. En de andere kant Nu is het onderste deel ook weer een los deel zoals orgineel. Dit kan in de toekomst weer met paar parkers losgenomen kan worden.
Dit zat eerst helemaal vastgelast.
Nu verder met de bestuurderszijde
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Die onderdelen heb je mooi gemaakt. Het is duidelijk niet je eerste onderdeel, een man met ervaring. Doe zo verder.
Plaat van 1.5mm origineel iets van van een 0.9mm zeker?
Wat zie ik daar, een hamer met verluchtingsgaatjes in de steel of lijkt dat zo maar??? Nooit gezien. Dat is zeker om hard te werken.
Plaat van 1.5mm origineel iets van van een 0.9mm zeker?
Wat zie ik daar, een hamer met verluchtingsgaatjes in de steel of lijkt dat zo maar??? Nooit gezien. Dat is zeker om hard te werken.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 311
- Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Mooi om te zien hoe je dat aanpakt,
Jouw opmerking "zo ziet het oude deel er dan uit en was slechter dan ik dacht." Is heel herkenbaar
Als zo'n nieuw deel weer klaar is ziet het er weer heel anders uit.
Veel succes met de restauratie.
Jouw opmerking "zo ziet het oude deel er dan uit en was slechter dan ik dacht." Is heel herkenbaar
Als zo'n nieuw deel weer klaar is ziet het er weer heel anders uit.
Veel succes met de restauratie.
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Ik heb niet heel veel plaatwerk ervaring maar door je er beetje af te kijken bij anderen en er gewoon aan te beginnen kom je een heel eind
Ik heb wel een zetbankje gekocht maar heb uiteindelijk het meeste gedaan met de hamer ,beitel en bankschroef.
Gaat wel wat tijd in zitten maar wel bevredigend als het weer af is.
En ehhh een hamer met gaatjes... Nee zijn zwarte stippen anders zou de steel te snel breken met dat geram op het plaatwerk
En ja ik denk dat de meeste forumleden wel eens verrast zijn hoe slecht het plaatwerk van een Matra kan zijn.
Maakt ook dat er niet veel meer over zijn en elke Matra toch een zeldzame verschijning is geworden.
Bedankt voor de leuke reacties.
Ik heb wel een zetbankje gekocht maar heb uiteindelijk het meeste gedaan met de hamer ,beitel en bankschroef.
Gaat wel wat tijd in zitten maar wel bevredigend als het weer af is.
En ehhh een hamer met gaatjes... Nee zijn zwarte stippen anders zou de steel te snel breken met dat geram op het plaatwerk
En ja ik denk dat de meeste forumleden wel eens verrast zijn hoe slecht het plaatwerk van een Matra kan zijn.
Maakt ook dat er niet veel meer over zijn en elke Matra toch een zeldzame verschijning is geworden.
Bedankt voor de leuke reacties.
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- hendrik
- Posts: 4953
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Ja je bent goed bezig zo te zien Het komt goed met je matra. Succes er mee.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
-
- Posts: 342
- Joined: Fri Jul 03, 2015 3:29 pm
- Location: Buurt van Antwerpen
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Ik dacht dat de "zwarte stippen" op de hamer eerder ooit "antislip-rubbertjes" zullen geweest zijn.
In elk geval mooi plaatwerk vernieuwing.
In elk geval mooi plaatwerk vernieuwing.
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.
-
- Posts: 4134
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Dat gaat weer een mooie Bagheera worden, volhouden Tom.
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Dan heb je een stevige greep op de hamer, dat zal ook nodig zijn om een Bagheera te restaureren.Murenanimal wrote: ↑Tue Aug 23, 2022 10:09 am Ik dacht dat de "zwarte stippen" op de hamer eerder ooit "antislip-rubbertjes" zullen geweest zijn.
In elk geval mooi plaatwerk vernieuwing.
Matra Bagheera S - 1977
- matrafan
- Posts: 2194
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Dat ziet er al goed uit.
Het zal waarschijnlijk nog niet het laatste obstakel zijn dat je tegenkomt.
Succes met de verdere restauratie.
Goed bezig.
Het zal waarschijnlijk nog niet het laatste obstakel zijn dat je tegenkomt.
Succes met de verdere restauratie.
Goed bezig.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Tom,
Nog een tip als je geen ervaring hebt met lassen! Goed opletten dat de lassen zeker doorsmelten anders zijn je laspunten plakkers en kunnen ze terug loskomen. Als je twee platen op elkaar wil lassen via proplassen moet je in één plaat gaten boren van 6-6.5mm om die dan terug toe te lassen op de andere plaat. Dit is een standaard regel die ik verplicht heb moeten toepassen op mijn werk bij Ford Genk. Zeker toepassen op iets dikkere platen van 1.5mm.
Als er twijfel is altijd even controleren of de hechting goed is door deze te willen loskloppen met een beitel.
Succes
Nog een tip als je geen ervaring hebt met lassen! Goed opletten dat de lassen zeker doorsmelten anders zijn je laspunten plakkers en kunnen ze terug loskomen. Als je twee platen op elkaar wil lassen via proplassen moet je in één plaat gaten boren van 6-6.5mm om die dan terug toe te lassen op de andere plaat. Dit is een standaard regel die ik verplicht heb moeten toepassen op mijn werk bij Ford Genk. Zeker toepassen op iets dikkere platen van 1.5mm.
Als er twijfel is altijd even controleren of de hechting goed is door deze te willen loskloppen met een beitel.
Succes
Matra Bagheera S - 1977
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Bedankt voor de reacties en de tips.
De gaten voor het proplassen heb ik idd 7mm gehouden en gekeken of ze niet zomaar ( met wat lichtelijk geweld ) loskwamen. Dat was gelukkig niet het geval.
Heb er wel vertrouwen in.
In het verleden ook wel eens wat schadeauto's gemaakt waarbij stukken afgeboord en weer stukken van een andere auto in (geprop) last. Deze zijn daarna gelukkig ook niet uitelkaar gevallen
Het plaatwerk zelf (na)maken is nog vrij nieuw voor me.
Ik ben nu op vakantie en heb wat meer tijd om het forum hier door te lezen. Je doet dan automatisch wel ideeën op bij het zien en lezen hoe anderen het hier doen en gedaan hebben.
Na het lezen van de restauratie van de M530 van Elix en ook Vedrive ideeën opgedaan voor het persen van plaatwerk en zo de originele vormen er ook weer terug in te krijgen.
In de tussentijd ook al weer wat nieuwe onderdelen verzameld en iemand gevonden die de stoelen opnieuw kan bekleden.
Ben alleen nog opzoek naar redelijke 79er stoelen.
In de mijne zitten het oude model stoelen van 78.
De gaten voor het proplassen heb ik idd 7mm gehouden en gekeken of ze niet zomaar ( met wat lichtelijk geweld ) loskwamen. Dat was gelukkig niet het geval.
Heb er wel vertrouwen in.
In het verleden ook wel eens wat schadeauto's gemaakt waarbij stukken afgeboord en weer stukken van een andere auto in (geprop) last. Deze zijn daarna gelukkig ook niet uitelkaar gevallen
Het plaatwerk zelf (na)maken is nog vrij nieuw voor me.
Ik ben nu op vakantie en heb wat meer tijd om het forum hier door te lezen. Je doet dan automatisch wel ideeën op bij het zien en lezen hoe anderen het hier doen en gedaan hebben.
Na het lezen van de restauratie van de M530 van Elix en ook Vedrive ideeën opgedaan voor het persen van plaatwerk en zo de originele vormen er ook weer terug in te krijgen.
In de tussentijd ook al weer wat nieuwe onderdelen verzameld en iemand gevonden die de stoelen opnieuw kan bekleden.
Ben alleen nog opzoek naar redelijke 79er stoelen.
In de mijne zitten het oude model stoelen van 78.
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Wat is het verschil tussen die stoelen, waar herken je ze aan?
Matra Bagheera S - 1977
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Zover ik weet heeft de eerste serie Bagheera type 2 (77/78)heeft nog het model stoelen wat ook in de type 1 gebruikt is
Deze Bagheera hebben ook het dashboard met de radio verticaal gemonteerd en wat kleine verschillen in het uiterlijk(bumper, onderspoiler en verlichting ) De 79er en 80er Talbot Bagheera hebben de stoelen die wat "gladder" zijn
Deze Bagheera hebben ook het dashboard met de radio verticaal gemonteerd en wat kleine verschillen in het uiterlijk(bumper, onderspoiler en verlichting ) De 79er en 80er Talbot Bagheera hebben de stoelen die wat "gladder" zijn
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- hendrik
- Posts: 4953
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Dat wist ik ook niet dat daar verschil in zat nu zie ik het.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- matrafan
- Posts: 2194
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Yep de 79- en 80-tiggers hebben vlakkere hoofdsteunen en langer zitvlak dat de boven benen beter ondersteund.
In de Murena's hebben ze de middenzetel verandert maar de bestuurderstoel is dacht ik hetzelfde als de laatste bagheera's.
In de Murena's hebben ze de middenzetel verandert maar de bestuurderstoel is dacht ik hetzelfde als de laatste bagheera's.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Zo weer terug van weekje vakantie en dan kan er weer wat aan de Matra geknutseld worden.
Geïnspireerd door andere forumleden om plaatwerk te persen ook maar eens aan de slag gegaan.
Helaas deze keer door enthousiast bezig te zijn tussendoor geen foto's gemaakt.
Wederom een stuk wat wel hard was maar er niet geweldig uitzag om zo te laten zitten.
Het gaat om een stuk rechtsvoor maar deze keer aan de onderzijde.
Eerst maar weer een karton gemaakt En na het slijpen van de metalen plaat. Het inklemmen met paar lijmtangen tussen paar hard houten plankjes. Om vervolgens met een masief ronde ijzeren staaf onder de pers te leggen, is dit het resultaat geworden. Van de andere kant Het kan natuurlijk altijd beter maar met de beperkte middelen was ik wel blij met het resultaat.
Gelijk het u profiel wat daat loopt ook maar vervangen.
Dat "professioneel " vastgeklemde pijpje was voor mij het referentiepunt waar het u profiel moest uitkomen. Na het vast lassen van het gemaakte plaatje ziet het er zo uit. En hier nog van de andere kant. We zijn weer een stukje verder en hebben weer een stukje Matra voor de oud ijzerbak
Geïnspireerd door andere forumleden om plaatwerk te persen ook maar eens aan de slag gegaan.
Helaas deze keer door enthousiast bezig te zijn tussendoor geen foto's gemaakt.
Wederom een stuk wat wel hard was maar er niet geweldig uitzag om zo te laten zitten.
Het gaat om een stuk rechtsvoor maar deze keer aan de onderzijde.
Eerst maar weer een karton gemaakt En na het slijpen van de metalen plaat. Het inklemmen met paar lijmtangen tussen paar hard houten plankjes. Om vervolgens met een masief ronde ijzeren staaf onder de pers te leggen, is dit het resultaat geworden. Van de andere kant Het kan natuurlijk altijd beter maar met de beperkte middelen was ik wel blij met het resultaat.
Gelijk het u profiel wat daat loopt ook maar vervangen.
Dat "professioneel " vastgeklemde pijpje was voor mij het referentiepunt waar het u profiel moest uitkomen. Na het vast lassen van het gemaakte plaatje ziet het er zo uit. En hier nog van de andere kant. We zijn weer een stukje verder en hebben weer een stukje Matra voor de oud ijzerbak
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Dag Tom,
Ik heb hier nog een oude Bagheera staan van 1979, waarschijnlijk met de zetels die je zoekt. Of ze nog in goede staat zijn??? Dat moet ik nog bekijken. Deze staat al 20 jaar buiten onder een zeil. Dat ze vuil zijn en het stof niet meer te redden is dat is zeker. In loop van volgende week bekijk ik dit eens.
Wat je maakt ziet er goed uit.
Ik heb hier nog een oude Bagheera staan van 1979, waarschijnlijk met de zetels die je zoekt. Of ze nog in goede staat zijn??? Dat moet ik nog bekijken. Deze staat al 20 jaar buiten onder een zeil. Dat ze vuil zijn en het stof niet meer te redden is dat is zeker. In loop van volgende week bekijk ik dit eens.
Wat je maakt ziet er goed uit.
Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- Posts: 4953
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Tom is goed bezig het komt zeker goed met die bagheera.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Hoi Godfried
Ik laat opnieuw nieuwe hoezen ervoor maken dus als ze vies en stoffig zijn is geen probleem. De oude hoezen zullen dan als mal/ voorbeeld dienen.
Hopelijk is er nog wel iets over van het schuim zodat ze nog wel opnieuw te bekleden zijn.
Hoor het graag.
Ik laat opnieuw nieuwe hoezen ervoor maken dus als ze vies en stoffig zijn is geen probleem. De oude hoezen zullen dan als mal/ voorbeeld dienen.
Hopelijk is er nog wel iets over van het schuim zodat ze nog wel opnieuw te bekleden zijn.
Hoor het graag.
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Hier enkele foto's van de zetels. Dat er werk aan is dat is duidelijk.
Zoals jullie kunnen zien staat deze Bagheera niet op de beste bewaarplaats.
Zoals jullie kunnen zien staat deze Bagheera niet op de beste bewaarplaats.
- Attachments
-
- 20220905_150402 (Klein).jpg (110.76 KiB) Viewed 5467 times
-
- 20220905_150539 (Klein).jpg (166.48 KiB) Viewed 5467 times
-
- 20220905_150342 (Klein).jpg (88.2 KiB) Viewed 5467 times
-
- 20220905_150312 (Klein).jpg (153.42 KiB) Viewed 5467 times
-
- 20220905_150301 (Klein).jpg (119.03 KiB) Viewed 5467 times
-
- 20220905_150245 (Klein).jpg (147.22 KiB) Viewed 5467 times
Matra Bagheera S - 1977
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Hoi Godfried
Alvast bedankt voor de genomen moeite om er paar foto's van te maken.
Ze zien er zeker nog bruikbaar uit.
Heb je een idee wat je er voor wil hebben?
Mag ook in een pb.
Alvast bedankt voor de genomen moeite om er paar foto's van te maken.
Ze zien er zeker nog bruikbaar uit.
Heb je een idee wat je er voor wil hebben?
Mag ook in een pb.
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Dag Tom,
Als de zetels in goede staat zijn na uitbouw en bruikbaar voor je dan denk ik dat €50 niet teveel is. Is er te veel werk aan dan krijg je zo.
We zien wel. Ik denk ook dat je ze niet dringend nodig hebt.
Als de zetels in goede staat zijn na uitbouw en bruikbaar voor je dan denk ik dat €50 niet teveel is. Is er te veel werk aan dan krijg je zo.
We zien wel. Ik denk ook dat je ze niet dringend nodig hebt.
Matra Bagheera S - 1977
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Hoi Godfried,
Is idd een mooi symbolisch bedrag.
Ik hou me aanbevolen
Lijkt me ook leuk om een keer jouw Bagheera van dichtbij te mogen bewonderen.
Is idd een mooi symbolisch bedrag.
Ik hou me aanbevolen
Lijkt me ook leuk om een keer jouw Bagheera van dichtbij te mogen bewonderen.
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Tom,
Bij gelegenheid spreken we iets af. Van verveling zal nu geen sprake zijn door de restauratie van de carrosserie van je Bagheera. Succes.
Bij gelegenheid spreken we iets af. Van verveling zal nu geen sprake zijn door de restauratie van de carrosserie van je Bagheera. Succes.
Matra Bagheera S - 1977
- Lotustom
- Posts: 28
- Joined: Fri Mar 14, 2008 11:36 am
- Location: Groesbeek Netherlands
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Na wat drukke weekenden toch nog tussendoor wat aan de Matra kunnen werken of dingen kunnen doen die Matra gerelateerd zijn
Ook wel leuk hier toch weer een update van te plaatsen.
Voor een kennis met ook een Bagheera weer een digitaal klokje aan de gang gemaakt. Vervangen van de elko's en 2 weerstanden deed deze het weer. Het tweede klokje is voor mijn Lotus Esprit en deze deed het al. Maar voor zekerheid ook maar de elko's vervangen omdat deze toch naar lange tijd uitdrogen.
Wel weer een mooi jaren 80 gezicht 2 van die digitale klokjes Diezelfde kennis had nog een nette bestuurdersportier zonder laswerk. En aangezien er wel wat laswerk aan mijn portier zat deze maar gewisseld. Toevallig ook al gelijk de goede kleur Aan bijrijderskant de gemaakte stukken er ook ingelast.
De neus begint er steeds meer op te lijken. Tevens tussendoor al wat nieuwe onderdelen op ebay gevonden. Maar zoals eerder gezegd het aanbod in vergelijking van paar jaar terug valt tegen. Het lijkt dat sommige delen nu echt zeldzaam beginnen te worden. Toch een nieuwe einddemper een startmotor en een koppelingscilinder gevonden.
Gelukkig hebben we nog even voordat het zover is om deze te monteren dus we kijken verder rustig rond naar andere delen.
Ook wel leuk hier toch weer een update van te plaatsen.
Voor een kennis met ook een Bagheera weer een digitaal klokje aan de gang gemaakt. Vervangen van de elko's en 2 weerstanden deed deze het weer. Het tweede klokje is voor mijn Lotus Esprit en deze deed het al. Maar voor zekerheid ook maar de elko's vervangen omdat deze toch naar lange tijd uitdrogen.
Wel weer een mooi jaren 80 gezicht 2 van die digitale klokjes Diezelfde kennis had nog een nette bestuurdersportier zonder laswerk. En aangezien er wel wat laswerk aan mijn portier zat deze maar gewisseld. Toevallig ook al gelijk de goede kleur Aan bijrijderskant de gemaakte stukken er ook ingelast.
De neus begint er steeds meer op te lijken. Tevens tussendoor al wat nieuwe onderdelen op ebay gevonden. Maar zoals eerder gezegd het aanbod in vergelijking van paar jaar terug valt tegen. Het lijkt dat sommige delen nu echt zeldzaam beginnen te worden. Toch een nieuwe einddemper een startmotor en een koppelingscilinder gevonden.
Gelukkig hebben we nog even voordat het zover is om deze te monteren dus we kijken verder rustig rond naar andere delen.
Matra Bagheera Jubilee 1979
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
Lotus Esprit S3 1981
Audi TTS roadster 2007
VW Touran 1.4Tfsi 2007
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera Jubilee 1979 deel 2
Goed bezig. Doe zo verder. Die Elko's en die weerstanden werden die gewoon vervangen of meet je die eerst na??
Matra Bagheera S - 1977