krukas keerring

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
raf
Posts: 111
Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
Location: lommel

krukas keerring

Post by raf »

Hallo,

Ik heb ondertussen al wat km gemaakt met mijn bagheera (testritten en keuring), en ik zie dat de keerring van de krukas wat lekt, niet zorgwekkend veel , maar er komt als de motor warm is geweest een druppeltje onder aan het blok.het is de keerring aan de polie kant (niet tussen de versnellingsbak) heeft iemand ervaring met het wisselen van deze dichting, en waar is die nog te krijgen. Is die te vervangen langs de buitenkant , door enkel de polie te verwijderen, of moet de plaat waar de keerring in zit ook gedemonteerd worden?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: krukas keerring

Post by GODFRIED »

Deze zijn nog vlot te verkrijgen.Is de zelfde als de murena.
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... a/7098-1-6
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... -1-4-x6550

De riempoli verwijderen en je kunt deze vervangen. Gaat vrij eenvoudig naar Bagheera normen. :lol: :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
raf
Posts: 111
Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
Location: lommel

Re: krukas keerring

Post by raf »

ok Thanks Godfried.
Ik heb het wel al eens gedaan met een gedemonteerd motorblok, maar nog nooit zo, goed om te weten dat dit ook zo gaat. :D
Ga dit volgende week vervangen.
ps weet je toevallig of de bout van de polie links of rechts draad is?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: krukas keerring

Post by GODFRIED »

raf wrote: Fri Jan 24, 2020 6:22 pm ok Thanks Godfried.
Ik heb het wel al eens gedaan met een gedemonteerd motorblok, maar nog nooit zo, goed om te weten dat dit ook zo gaat. :D
Ga dit volgende week vervangen.
ps weet je toevallig of de bout van de polie links of rechts draad is?
Raf, Dit een rechtse draad. Rechtsom vast linksom los. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: krukas keerring

Post by hendrik »

Dat klopt wat Godfried zegt heb juist bij mij een oude blok het eens los gedraaid.






grt harry de matra.
Last edited by hendrik on Sat Jan 25, 2020 5:17 pm, edited 2 times in total.
User avatar
raf
Posts: 111
Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
Location: lommel

Re: krukas keerring

Post by raf »

Ok, dank je!
bij mij zit hij behoorlijk vast, dat ik begon te twijfelen, bij draaiende onderdelen gebruiken ze ook wel een linkse draad zoals jullie wel weten...
Als dit klaar is , is mijn bruine X aan de beurt. die is ok, behalve de handrem, als je die te hard aan trekt slaat het spietje door bij de remklauw, dus daar moet een andere op. Omdat ik nooit naar de keuring moest is dit nooit in orde gekomen, nu is het van moeten :lol: En ik zal voor alle zekerheid de lichten ook maar laten nakijken :roll:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: krukas keerring

Post by GODFRIED »

raf wrote: Sat Jan 25, 2020 10:41 am Ok, dank je!
bij mij zit hij behoorlijk vast, dat ik begon te twijfelen, bij draaiende onderdelen gebruiken ze ook wel een linkse draad zoals jullie wel weten...
Als dit klaar is , is mijn bruine X aan de beurt. die is ok, behalve de handrem, als je die te hard aan trekt slaat het spietje door bij de remklauw, dus daar moet een andere op. Omdat ik nooit naar de keuring moest is dit nooit in orde gekomen, nu is het van moeten :lol: En ik zal voor alle zekerheid de lichten ook maar laten nakijken :roll:
Ik ken dat bij dit soort bouten die extra vast zitten ga je dan twijfelen, is het nu links of rechts. Ik had zo een collega die had dat bij alle bouten die vastzaten. Met brute kracht draaide hij links en rechts en als dat niet lukte keek hij eens naar mij. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: krukas keerring

Post by hendrik »

Ja die kunnen goed vast zitten.



grt harry de matra.
Post Reply