werkzaamheden tijdens de winterperiode Bagheera

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

Die speling van de oude afbraak bagheeramotor eens bekeken.

De speling zit niet alleen op de ketting ook op de overbrenging ( tandwiel) naar de stroomverdeler. Iets speling zal wel normaal zijn maar zo veel?? Ook zie ik stukjes ijzer liggen aan de stroomverdeler as in de motor. :o :(

https://www.youtube.com/watch?v=cCqX2ow ... e=youtu.be

https://youtu.be/fQfoyifuMc8

https://youtu.be/GcL54g-lsV4 

Bij gelegenheid ook de speling eens testen op de aandrijfas van de stroomverdeler op mijn bagheera.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by oetker »

Het blijft oud spul en om een spelingsvrije motor te hebben zou je alles moeten vervangen.
De ketting bij mijn 1.6 was ook zo en de nieuwe ketting bracht veel vooruitgang.
Helemaal perfect zal de speling nooit worden na 250.000 km
Bij sommige verdelers heb ik bemerkt dat de as krom is.
Vermoedelijk door heet draaien op de bronzen bus.
De verdeler staat dan een beetje wiebelen als die niet helemaal vast zit.
De as is dan blauw verkleurd.
Daar zou dat ijzer vandaan kunnen komen
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

oetker wrote: Tue Oct 15, 2019 8:24 am Het blijft oud spul en om een spelingsvrije motor te hebben zou je alles moeten vervangen.
De ketting bij mijn 1.6 was ook zo en de nieuwe ketting bracht veel vooruitgang.
Helemaal perfect zal de speling nooit worden na 250.000 km
Bij sommige verdelers heb ik bemerkt dat de as krom is.
Vermoedelijk door heet draaien op de bronzen bus.
De verdeler staat dan een beetje wiebelen als die niet helemaal vast zit.
De as is dan blauw verkleurd.
Daar zou dat ijzer vandaan kunnen komen
Ik begin er steeds meer van overtuigd te geraken dat die ketting vervangen moet, ook bij mijn bagheera. Ik doe dit dan samen met de tandwielen.
Ik weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken. Motor verwijderen en alle dichten mee vervangen. :o :o Ik heb er geen haast bij mijn bagheera rijdt beter dan voorheen. Dit dankzij de originele stroomverdeler en nieuwe bougiekabels.

ps,Ik zou ook een andere motor volledig kunnen reviseren en dan deze plaatsen.

De as krom bij de stroomverdeler is dat goed te zien, hoe??
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by oetker »

Nou dat was niet goed te zien.
Had al verschillende keren de delco-kap vervangen.
Die sleet erg snel.
Als de ontsteking niet goed vast zat (bij afstellen) zag je hem een beetje wiebelen.
De Delco uit elkaar getrokken.
Busversleten..JPG
Busversleten..JPG (181.52 KiB) Viewed 7198 times
Zag er niet best uit.
Ook de as was verkleurd.
as.JPG
as.JPG (169.59 KiB) Viewed 7198 times
Zag er niet krom uit.
Nieuwe bussen geplaatst.
Nieuwe bussen.JPG
Nieuwe bussen.JPG (246.54 KiB) Viewed 7198 times
Zat nog steeds iets slingering in maar was beter.
Door deze kromming was het al gauw weer gedaan met de bussen.
Zo heb ik 2 van die Delco's liggen.

Er zit nu een goede op.
OK.JPG
OK.JPG (229.51 KiB) Viewed 7198 times
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

Dat ziet er inderdaad slecht uit. Die bussen zijn flink warm gelopen. Je vraagt je af hoe die as krom kan geraken, daar staat toch geen kracht op!!
Als de aandrijfas in de motor slingert dan kan dit ook gevolgen hebben voor de bus van de stroomverdeler maar dan blijft de fout wel terug komen.
Herman, Bedankt voor de tip. Dit ga ik ook eens bekijken.

Wat ik wel gemerkt heb bij het terug inbouwen van een stroomverdeler is het volgende. Als de stroomverdeler niet juist wordt ingebouwd en de nokjes van de aandrijfas niet juist in positie liggen met deze van de motoras dan slingerde de verdeler iets. De motor start dan ook niet omdat de ontsteking verkeerd staat. Dit is me al enkele keren overkomen. Ik weet dat je bij het inbouwen van de stroomverdeler aan de as moet draaien tot deze in zijn uitsparing in de motor valt, en toch enkele keren gezien dat deze verkeerd stond. :o :o :o :o Dus hier moet je ook goed opletten!!!!
Bij werkzaamheden aan de motor start ik de motor als ik in de koffer zit, dan zie je zo een dingen onmiddellijk. Handig die ruitschakelaar bij mijn motor om te starten.
Attachments
startschakelaar 1 starten motor.jpg
startschakelaar 1 starten motor.jpg (204.7 KiB) Viewed 7190 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by ypres »

Waarop staat die "start"schakelaar ?
'k Zou dat ook wel willen installeren.
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

ypres wrote: Wed Oct 16, 2019 9:41 am Waarop staat die "start"schakelaar ?
'k Zou dat ook wel willen installeren.
Die schakelaar is aangesloten op de Plus van de starter en het startcontact op de starter. Wel opletten!!! Zet hier altijd een zekering tussen want de stroom komt zo van de batterij zonder enige veiligheid. Dus plaats een zekering tegen de starter waar je de plus afneemt.
Als je dan wil starten contact op en in het motorruim op de schakelaar drukken. Je kunt dan overal aan de motor tijdens het starten.
Neem je zelf ook voor wat je gaat doen als er iets misloopt. Bv, je auto staat nog in versnelling en slaat dadelijk aan en jij zit in het koffer.
Handrem op en blokken voor de wielen. Als er toch iets mis loopt weet dan ook onmiddellijk de bougiekabel van de bobijn te vinden en te verwijderen, met één ruk is dit gebeurd. Ik sta niet in voor de gevolgen, weet wat je doet.
Ik ben blij dat ik deze aanpassing gedaan heb. Het is zeer handig bij compressie meten. Bij het plaatsen van een andere stroomverdeler, plaatsen starten en even draaien aan de stroomverdeler tot hij start enz.
Je kunt dit ook bereiken door een startschakelaar op de klemmen van de starter te zetten. De meeste afstellampen hebben deze schakelaar, maar je kunt zo moeilijk aan deze starter en daarom heb ik deze aanpassing gedaan. :wink:

Waar zit de starter???
Attachments
watervulbuis koeling [800x600 test tekening 2].JPG
watervulbuis koeling [800x600 test tekening 2].JPG (135.26 KiB) Viewed 7154 times
IMG00062 [800x600 test tekening 2].JPG
IMG00062 [800x600 test tekening 2].JPG (121.28 KiB) Viewed 7155 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

Ook bij dit uitgekomen. Een Japans lager in de krukas van de motor voor ondersteuning van de primaire versnellingsbak-as.
Ik vermoed dat dit lager al ooit vervangen is.
Dit had toch een Frans lager moeten zijn!!! :o

Dit lager ga ik ook aankopen. Ik wil het bij gelegenheid kunnen vervangen in mijn bagheera.
Type lager. 6201-RS
Attachments
lager primaire as versnellingsbak in krukas.jpg
lager primaire as versnellingsbak in krukas.jpg (175.83 KiB) Viewed 7114 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by oetker »

Als er 1 ding waar Jappaners goed in zijn is het maken van auto's.
Dat de lager uit Japan komt duidt er op dat die al is vervangen.
Waarschijnlijk gaat die nou nooit meer stuk :)

Hier ene van SKF.
Wordt zo te zien ook al in China gemaakt. :evil:
https://www.ebay.com/itm/New-SKF-6201-2 ... Sw~vxc7Qde

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by ypres »

is een courant lager,
steeds beschikbaar,
zal niet verdwijnen van de markt,
dus moet je niet op stock houden. :wink:
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
User avatar
talbotmatra
Posts: 308
Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by talbotmatra »

Godfried,

Zou je toevallig de sproeier bezetting en venturi maten eens kunnen opzoeken die nu in jouw carburateurs zitten?
Misschien dat hier nog iets aan te verbeteren is zodat je nog wat vermogen terug krijgt.

Youri
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

Dit lager is niet meer bruikbaar! Trouwens ik zou ook geen oud lager hergebruiken alleen in geval van nood. Het lange stilstaan heeft hem geen goed gedaan. Je voelt hem schuren. Misschien wat water ingekomen!! Ik heb die motor met de hogedrukreiniger zuiver gemaakt.

Toch ga ik die lager in voorraad nemen. Als ik hem dan nodig heb moet ik niet gaan zoeken.

Youri.
Ik zal die carburators bezetting straks eens zoeken. Ik heb deze enkele jaren geleden volledig gereviseerd. Ik heb toen alle gegevens genoteerd. Nu nog eens kijken waar deze gebleven zijn. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by matrafan »

Effe moeten zoeken maar toch een foto gevonden.

Ik dacht al meteen als ik uw foto zag dat er ergens motors zijn die geen lager hebben maar een zelfsmerende bronzen bus.

Vermoed dat het een murena motor is?


IMG_8648.JPG
IMG_8648.JPG (942.65 KiB) Viewed 7051 times
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by oetker »

Als het een Murena motor is moet onder het inlaatspruitstuk dit nummer staan.
Image
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by matrafan »

Nummer staat er inderdaad op dus dit is met zekerheid een Murena motor:

IMG_8647.JPG
IMG_8647.JPG (1.06 MiB) Viewed 7028 times
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by oetker »

Blokje ziet er goed uit.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
talbotmatra
Posts: 308
Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by talbotmatra »

Het kan ook nog een motor zijn uit een Solara 1.6.
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by oetker »

Denk dat die dezelfde blokken hebben.
Het verschil (2 PK) zal het niet doen denk.
solen mur.jpg
solen mur.jpg (159.93 KiB) Viewed 7011 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

oetker wrote: Sun Oct 20, 2019 9:54 am Blokje ziet er goed uit.
Daar is al wat werk aan gedaan dat is duidelijk. Spijtig dat hier geen Bagheera versnellingsbak op past. Dan zou je die zo kunnen inbouwen. Die murena motoren rijden veel beter dan de Bagheera.

Volgens mij zijn de Murena en Solara ook de zelfde blokken. De verschillen komen door het toerental waarop ze getest zijn en door wie.

Ik heb mijn carburatie bezetting nog niet gevonden. Ik dacht toch dat ik deze gemaakt heb tijdens de revisie. Nog eens zoeken in enkele oude mappen. :o
De motornummer van deze bagheera motor is zeer slecht leesbaar. Is het nu 3889 of 3899?
Attachments
Bagheera wit motornummer.jpg
Bagheera wit motornummer.jpg (537.33 KiB) Viewed 6992 times
bagheera wit motornummer 2.jpg
bagheera wit motornummer 2.jpg (525.17 KiB) Viewed 6992 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by hendrik »

Jos, is dat nog een goede Murena blok?



grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

Gisteren een lager willen vervangen in de alternator van mijn escort.

Een tijdje geleden had ik wat nieuwe onderdelen gekocht om de alternator van mijn Escort te reviseren. Een lager, borstels en een nieuwe sleepring.
Valt dat tegen. Het lager dat ik gekocht heb met het zelfde nummer past niet!! De as opening is iets te groot 0,1 of 0,2 mm. Het lager knelt niet op de as. Ook de sleepring paste niet, bij deze was de opening iets te klein. Deze heb ik passend moeten maken. :o :(
Dan het oude lager maar terug gezet. :( Het lager komt uit China) :o :o :o
Nr origineel lager 6003DW
Nieuw lager,, 6003RS

Ik heb dit regelmatig aan de hand. Onderdelen die je koopt passen dan niet. Zeer frustrerende. Ook in de autoshop durven ze je de verkeerde onderdelen mee te geven.
Het is niet eenvoudig om de juiste onderdelen te vinden. :wink:
Dat is ook één van de reden dat we in een wegwerp maatschappij leven. Onderdelen en herstellingen zijn te duur. :(
Attachments
20191020_084704 [800x600 test tekening 2].jpg
20191020_084704 [800x600 test tekening 2].jpg (85.15 KiB) Viewed 6933 times
20191021_094804.jpg
20191021_094804.jpg (151.47 KiB) Viewed 6933 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by oetker »

Het verschil zou maar 2/100 mm zijn
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

oetker wrote: Tue Oct 22, 2019 8:35 am Het verschil zou maar 2/100 mm zijn
Het lager zou toch moeten klemmen op de as van het anker, nu zit daar een klein beetje speling op. Ik heb het nieuwe lager niet durven te plaatsen. Het valt zo op de as. Ja, misschien als die riem daar aan trekt dat het geen kwaad kan, maar dat risico wil ik niet nemen. Volgens mij valt dit lager buiten zijn tolerantie en had het afgekeurd moeten worden. :o
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by oetker »

Tussen 6003DW en 6003RS zou volgens de gegevens 2/100 mm verschil zitten.
Zou zo'n klein verschil het verschil kunnen maken?
Attachments
rs.jpg
rs.jpg (65.32 KiB) Viewed 6921 times
dw.jpg
dw.jpg (60.77 KiB) Viewed 6921 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

oetker wrote: Tue Oct 22, 2019 3:15 pm Tussen 6003DW en 6003RS zou volgens de gegevens 2/100 mm verschil zitten.
Zou zo'n klein verschil het verschil kunnen maken?
Dit wist ik niet. Ik dacht als de nummers het zelfde zijn dat de maten dat dan ook zijn . Niet dus!! Ook rekening houden met de letters er achter.
Ja, dit is echt weinig verschil. Het voelt niet goed aan. Het lager moet iets klemmen op de as van het anker. Het valt er nu zo op en je voelt een tikje speling.
Herman,
Bedankt voor de info. Ik weet dat ik nu beter moet opletten als ik lagers koop. Het lager is wel gemaakt volgens zijn specificaties. Ik heb het verkeerde gekocht. :oops: :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

talbotmatra wrote: Fri Oct 18, 2019 5:05 pm Godfried,

Zou je toevallig de sproeier bezetting en venturi maten eens kunnen opzoeken die nu in jouw carburateurs zitten?
Misschien dat hier nog iets aan te verbeteren is zodat je nog wat vermogen terug krijgt.

Youri
Youri, Ik heb de carburator bezetting van mijn Bagheera niet kunnen vinden. Waarschijnlijk heb ik deze niet gemaakt. :oops:
Die van ex Murena S heb ik wel gevonden.

Tijdens de revisie van de Bagheera carburators heb ik wel gecontroleerd of alle onderdelen binnen de originele voorgeschreven maten liggen.
Zoals op bijgevoegde lijst. Alles wat nog in deze carburators zit is standaard gebruikt. Ik heb wel alle dichtingen, membranen en de vlotternaalden vervangen. :wink:
Attachments
Acceleratie membraan [800x600 test tekening 2].JPG
Acceleratie membraan [800x600 test tekening 2].JPG (109.58 KiB) Viewed 6866 times
carburator bezetting (Large).jpg
carburator bezetting (Large).jpg (50.14 KiB) Viewed 6866 times
onderdelen carburators.JPG
onderdelen carburators.JPG (52.31 KiB) Viewed 6866 times
Matra Bagheera S - 1977
Frank
Posts: 102
Joined: Tue Oct 25, 2005 11:53 pm
Location: Blankenberge

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by Frank »

Godfried,
dat motornummer is waarschijnlijk 138599. Ik heb hier een Bagheera staan met dergelijk nummer. Alleen weet ik niet of dit nu een 1300 of een 1400 is?
Wie kan mij hierop een antwoord geven, a.u.b.?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

Dag Frank,

Volgens mij is dit een 1442 cc motor.
Hier zit de info wel tussen die je zoekt.
Ik heb deze van het forum geplukt.

Zie eerst het aluminium identificatieplaatje op de motor. 

Het is ook een code puur voor het onderblok, de overige motor gegevens wat opbouw betreft (vermogen, compressie enz.) zijn af te leiden uit het aluminium plaatje wat meestal al verdwenen is.

Wat ik even snel terug kan vinden in de archieven op m'n pc:
2Y1: 1442 cc, boring/slag 76,7x78, 69 pk/5200 rpm, compressie 9,5:1, vanaf motornummer 9.8.400001 (= Horizon???)
2Y2: 1442 cc, boring/slag 76,7x78, 83 pk/5600 rpm, compressie 9,5:1, vanaf motornummer 9.8.500001 (= Horizon???)
2Y6: 1442 cc, boring/slag 76,7x78, 80 pk/5600 rpm, compressie 9,5:1, vanaf motornummer 6.8.000021 (= Rancho???)

Staat er een ingegoten motorcode in het onderblok?
Een centimeter of 5 onder bougie 1 (kant V-snaar) is dat meestal te vinden, meestal code E (1118 cc), G (1294 cc), Y(1442 cc) , vooraf gegaan en/of gevolgd met een nummer 1 of 2.

Zie dit schrijven van Alain aan Bart.
Hoe aflezen van het identificatieplaatje.

In het zwart vet gedrukt zie je welk type mijn ( Godfried) motor is. 

Bij de Bagheera zijn er drie type motoren mogelijk de 3G4, de 6Y2 en de 6Y4. Waarbij de 4 wil zeggen dat je 2 dubbele carbus hebt en de 2 dat er 1 dubbele carbu is.
De 3G4 is een 1294 cc en de 6Y2/6Y4 is een 1442 cc.
Voor de 3G4 zijn de laatste 7 cijfer in de reeks 3700001 en volgende of 3719999 en volgende of 7900001 en volgende.
Voor de 6Y2 8930001 en volgende
Voor de 6Y7 8900001 en volgende
Voor deze 7 cijfers kwam altijd de fabricage datum vb 07 is 1977.
Bij u staat er 0C wat volgens mij betekent dat de motor uit 1982 is
0A = 1980 0B = 1981.
Attachments
20191020_135720 [800x600 test tekening 2].jpg
20191020_135720 [800x600 test tekening 2].jpg (137.48 KiB) Viewed 6810 times
Matra Bagheera S - 1977
Frank
Posts: 102
Joined: Tue Oct 25, 2005 11:53 pm
Location: Blankenberge

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by Frank »

Beste Godfried,
Bij mij is het typeplaatje inderdaad verdwenen. Het ingegoten nummer onder de bougie 1 en onder de naam Simca is bij mij X3.
Op de foto die je daar toont is het Y3. Het is wel duidelijk een X die ik staan heb. Ik weet helemaal niet waar uit welke auto ze die motor gehaald hebben. Rarara, wat is het? Ik weet het alleszins niet.
Frank.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode

Post by GODFRIED »

Frank wrote: Mon Oct 28, 2019 3:39 pm Beste Godfried,
Bij mij is het typeplaatje inderdaad verdwenen. Het ingegoten nummer onder de bougie 1 en onder de naam Simca is bij mij X3.
Op de foto die je daar toont is het Y3. Het is wel duidelijk een X die ik staan heb. Ik weet helemaal niet waar uit welke auto ze die motor gehaald hebben. Rarara, wat is het? Ik weet het alleszins niet.
Frank.
Help!!!!! Wie weet dit??? :o :o :o

Welke motor is dit nu, X3 ??
E is een 1118
G is een 1294
Y is een 1442
J is een 1592 cc motor
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply