werkzaamheden tijdens de winterperiode Bagheera
- matrafan
- Posts: 2151
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Juist terug van weekendje Moezel.
Ruim 650 km bijgeteld op de kilometerteller.
Alles prima verlopen enkel de remblokken fluiten alsof er een kanariepietjes meevliegen.
Nochtans had ik deze vorige week achterzijde nog gedemonteerd en de randen afgeslepen.
Verder liep de motor prima in het Duitse Eifelgebergte (ronkte lekker achterin als die naar boven moest)
Ruim 650 km bijgeteld op de kilometerteller.
Alles prima verlopen enkel de remblokken fluiten alsof er een kanariepietjes meevliegen.
Nochtans had ik deze vorige week achterzijde nog gedemonteerd en de randen afgeslepen.
Verder liep de motor prima in het Duitse Eifelgebergte (ronkte lekker achterin als die naar boven moest)
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
-
- Posts: 4064
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Matra, lekker eten en drinken, mooie omgeving, .....daar tekent iedereen voor.
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Ja, 650 km is al een flinke rit en zeker met die hitte en in de bergen. Je koelsysteem is in orde anders had je dit wel gemerkt.
Dat de remblokken piepen is misschien omdat ze al wat ouder zijn en harder zijn geworden. Ik heb mijn voorste remblokken moeten vervangen omdat ik niet tevreden was met de remmen. De blokken waren nog zeer goed maar zaten al lang op mijn bagheera. Na nieuwe remblokken remt ze weer zeer goed. De achterste heb ik een beetje opgeschuurd omdat deze er veel beter uitzagen. Ook heb ik alle cilinders eens overlopen om te zien of ze los werken.
Het kan ook zijn dat je remblokken al een harde voering hadden bij aankoop en nu net iets te hard geworden zijn.
Als de remmen blijven hangen zou je dit wel merken aan het warm worden van de velgen.
Dat de remblokken piepen is misschien omdat ze al wat ouder zijn en harder zijn geworden. Ik heb mijn voorste remblokken moeten vervangen omdat ik niet tevreden was met de remmen. De blokken waren nog zeer goed maar zaten al lang op mijn bagheera. Na nieuwe remblokken remt ze weer zeer goed. De achterste heb ik een beetje opgeschuurd omdat deze er veel beter uitzagen. Ook heb ik alle cilinders eens overlopen om te zien of ze los werken.
Het kan ook zijn dat je remblokken al een harde voering hadden bij aankoop en nu net iets te hard geworden zijn.
Als de remmen blijven hangen zou je dit wel merken aan het warm worden van de velgen.
Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- Posts: 4862
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Als ik 650 km moest rijden dan was ik nu dood.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- matrafan
- Posts: 2151
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Inderdaad AlainALAIN VAN AKEN wrote: ↑Mon Jul 29, 2019 11:27 pm Matra, lekker eten en drinken, mooie omgeving, .....daar tekent iedereen voor.
De zon in de lucht (af en toe te warm).
Mooie bochtige / op en neer gaande weggetjes door het Eifelgebergte.
Proper en net hotelletje met s'avonds een terras en Biergarten.
Lekker eten en prachtige natuur.
Wat moet een mens nog meer hebben .
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- matrafan
- Posts: 2151
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Ik denk inderdaad dat de achterste remblokken een beetje te oud en verhard zijn.GODFRIED wrote: ↑Tue Jul 30, 2019 7:31 am Ja, 650 km is al een flinke rit en zeker met die hitte en in de bergen. Je koelsysteem is in orde anders had je dit wel gemerkt.
Dat de remblokken piepen is misschien omdat ze al wat ouder zijn en harder zijn geworden. Ik heb mijn voorste remblokken moeten vervangen omdat ik niet tevreden was met de remmen. De blokken waren nog zeer goed maar zaten al lang op mijn bagheera. Na nieuwe remblokken remt ze weer zeer goed. De achterste heb ik een beetje opgeschuurd omdat deze er veel beter uitzagen. Ook heb ik alle cilinders eens overlopen om te zien of ze los werken.
Het kan ook zijn dat je remblokken al een harde voering hadden bij aankoop en nu net iets te hard geworden zijn.
Als de remmen blijven hangen zou je dit wel merken aan het warm worden van de velgen.
Voorkant geen last maar wel de velgen zeer vervuild van het remstof.
Die vooraan remmen wel uitstekend, zullen veel zachter van structuur zijn.
Maar we hebben het Eifelgebergte weer overleeft dus zie wel of ik ze ga vervangen.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- matrafan
- Posts: 2151
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Ik denk inderdaad dat de achterste remblokken een beetje te oud en verhard zijn.GODFRIED wrote: ↑Tue Jul 30, 2019 7:31 am Ja, 650 km is al een flinke rit en zeker met die hitte en in de bergen. Je koelsysteem is in orde anders had je dit wel gemerkt.
Dat de remblokken piepen is misschien omdat ze al wat ouder zijn en harder zijn geworden. Ik heb mijn voorste remblokken moeten vervangen omdat ik niet tevreden was met de remmen. De blokken waren nog zeer goed maar zaten al lang op mijn bagheera. Na nieuwe remblokken remt ze weer zeer goed. De achterste heb ik een beetje opgeschuurd omdat deze er veel beter uitzagen. Ook heb ik alle cilinders eens overlopen om te zien of ze los werken.
Het kan ook zijn dat je remblokken al een harde voering hadden bij aankoop en nu net iets te hard geworden zijn.
Als de remmen blijven hangen zou je dit wel merken aan het warm worden van de velgen.
Voorkant geen last maar wel de velgen zeer vervuild van het remstof.
Die vooraan remmen wel uitstekend, zullen veel zachter van structuur zijn.
Maar we hebben het Eifelgebergte weer overleeft dus zie wel of ik ze ga vervangen.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Vacuümdoosje gezocht!!
Ik heb enkele weken geleden een advertentie geplaatst om een vacuümdoosje te kunnen bijkopen, nieuw of oud. Alles aanbieden had ik erbij gezet!!
Enkele dagen geleden één reactie gehad. Nu is het aan mij om dit te kopen of niet. Waarschijnlijk is deze verdeler ook al 40 jaar oud en de staat van het vacuümdoosje onbekend. Ja, wat is goed! Je koopt dit uiteindelijk zonder garantie. Ik zou het in mijn handen willen hebben om dan te kunnen beslissen. De stroomverdeler bevind zich in Nederland, in Echt. Dus bij gelegenheid toch maar eens gaan kijken.
" hallo,
Ik heb nog een verdeler liggen alleen is de kap stuk bij de bevestigings klem vacuum pomp is goed.
prijs 35 euro excl verzen kostengr Frans "
Ik heb enkele weken geleden een advertentie geplaatst om een vacuümdoosje te kunnen bijkopen, nieuw of oud. Alles aanbieden had ik erbij gezet!!
Enkele dagen geleden één reactie gehad. Nu is het aan mij om dit te kopen of niet. Waarschijnlijk is deze verdeler ook al 40 jaar oud en de staat van het vacuümdoosje onbekend. Ja, wat is goed! Je koopt dit uiteindelijk zonder garantie. Ik zou het in mijn handen willen hebben om dan te kunnen beslissen. De stroomverdeler bevind zich in Nederland, in Echt. Dus bij gelegenheid toch maar eens gaan kijken.
" hallo,
Ik heb nog een verdeler liggen alleen is de kap stuk bij de bevestigings klem vacuum pomp is goed.
prijs 35 euro excl verzen kostengr Frans "
Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- Posts: 4862
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Voor 35 € zou ik het kopen Godfried dat risico zou ik nemen.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Ik heb vast nog wel ergens van die potjes liggen maar die zijn voor de Murena.
Ik weet niets van de technische specificaties daarvan.
groetherman
Ik weet niets van de technische specificaties daarvan.
groetherman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- hendrik
- Posts: 4862
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Die passen niet op de bagheera Herman anders kon Godfried er één van mij kopen heb daar nog nieuwe van liggen.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Die vacuümdoosjes van de murena zijn heel anders gemaakt, passen niet.
Die van de bagheera zien er uit zoals op de foto. Ik kan ze nergens vinden.
Ik ben er één tegengekomen die misschien bruikbaar is, alleen heeft deze een andere nummer.
Als ik wist dat deze past en de zelfde specificaties heeft kocht ik hem.
Ik plaats de link van dit vacuümdoosje op het leden gedeelte dan kun je eens mee kijken. Of Alain weet het misschien.
Ik plaats hem niet op het forum omdat ik die graag zelf koop als hij voldoed..
Harry, Ik zou liever een nieuwe kopen als dit niet lukt koop ik nog wat oude bij als ze al te vinden zijn!!!!
Daar komen €10 tot €15 verzendingskosten bij dus ongeveer €50 voor een misschien niet bruikbaar onderdeel!!
Ik heb die vacuüm naar het potje eens gemeten en die is zeer laag. Stationair bijna 0 tussen de 1000 en 2500 toeren loopt die naar 300 gr.
Volgens mij te laag. Ik kan geen lek aan het inlaatspruitstuk vinden.
- Attachments
-
- vacuumpotje 1 [800x600 test tekening 2].jpg (97.17 KiB) Viewed 7143 times
-
- vacuumpotje [800x600 test tekening 2].jpg (44.49 KiB) Viewed 7143 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4064
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Morgen weet ik meer Godfried.
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Ik moet toegeven mijn bagheera rijdt met deze originele Sev- Marchal stroomverdeler véél beter. Heerlijk aangenaam. Maar toch ben ik nog wat dingen aan het onderzoeken waar ik nog niet goed uit kom.
1; De gemeten vacuüm naar het doosje is zeer laag. Misschien normaal!
2; Ik wil nog enkele testen doen met een reserve originele stroomverdeler waar ik iets aan kan veranderen. Dus vooral de voorontsteking instellingen.
2; mijn voorontsteking staat nu op 6°volgens mij mag dit veel meer zijn. Als ik de stroomverdeler op het gevoel afstel staat deze kort bij de 20°
1; De gemeten vacuüm naar het doosje is zeer laag. Misschien normaal!
2; Ik wil nog enkele testen doen met een reserve originele stroomverdeler waar ik iets aan kan veranderen. Dus vooral de voorontsteking instellingen.
2; mijn voorontsteking staat nu op 6°volgens mij mag dit veel meer zijn. Als ik de stroomverdeler op het gevoel afstel staat deze kort bij de 20°
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
De ontsteking moet gesteld worden met het slangetje naar het potje los en bij stationair toerental.
Herman
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Ja, Herman zo moet de voorontsteking afgesteld worden.Slangetje verwijderen en afdichten.
Maar ik kom tot de vreemde vaststelling met of zonder aansluiting van het vacuümdoosje zie ik geen verschil met mijn stroboscooplamp.
Daarom dat ik al de vacuüm gemeten heb op het aansluit slangetje. Deze schommelde tussen de 0 en 300 mm/hg. Alleen bij stationair en in de lage toeren zou deze vacuüm het groots moeten zijn maar dat is niet zo!!! Bij stationair is deze bijna nul en loopt op tot 300 mm/hg bij 3000 toeren. In de hogere toeren zou die terug naar nul moeten gaan omdat de gasklep dan verder open staat en het vacuüm wegvalt maar dat doet die niet!! M Bij stationair draaien zou ik dit wel moeten kunnen zien met mijn stroboscooplamp. Anders heeft het ook geen zin om het slangetje los te maken van het vacuümdoosje.
Dus mijn vraag is waarom zie ik de werking van dit vacuümdoosje niet?????
Wat doe ik of zie ik verkeerd. Het vacuümdoosje wat ik gebruik is 100° oké.
Verbeter me AUB als ik het verkeerd voorheb.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Misschien ergens een vacuum lek op het spruitstuk of zo.(niet waarschijnlijk maar toch maar controleren).
Daar kun je een eenvoudige test doen.
Spuit met remmenreiniger gericht op de randen van het spruitstuk of andere delen die kunnen lekken.
Als de motor versnelt in toerental dan heb je daar een lek.
Zelf zie ik ook weinig verschil met of zonder potje.
Bij sommige matra's heb ik gezien dat ze niet eens aangesloten zijn.
Het is natuurlijk wel zo dat op toeren met gas los de meeste onderdruk daar komt.
Dat is moeilijk te meten met stroboscoop.
Je zou een vacuummeter aan moeten sluiten ipv dat potje.
Dan zie je de onderdruk als je na gas geven de motor terug laat vallen naar ralenti.
Daar kun je een eenvoudige test doen.
Spuit met remmenreiniger gericht op de randen van het spruitstuk of andere delen die kunnen lekken.
Als de motor versnelt in toerental dan heb je daar een lek.
Zelf zie ik ook weinig verschil met of zonder potje.
Bij sommige matra's heb ik gezien dat ze niet eens aangesloten zijn.
Het is natuurlijk wel zo dat op toeren met gas los de meeste onderdruk daar komt.
Dat is moeilijk te meten met stroboscoop.
Je zou een vacuummeter aan moeten sluiten ipv dat potje.
Dan zie je de onderdruk als je na gas geven de motor terug laat vallen naar ralenti.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Ik heb deze test met een aangesloten vacuümmeter al enkele keren gedaan. Dat is ook de reden dat ik het noorden kwijt ben. Je komt tot andere vaststellingen dan je verwacht.oetker wrote: ↑Sun Aug 04, 2019 10:21 am Misschien ergens een vacuum lek op het spruitstuk of zo.(niet waarschijnlijk maar toch maar controleren).
Daar kun je een eenvoudige test doen.
Spuit met remmenreiniger gericht op de randen van het spruitstuk of andere delen die kunnen lekken.
Als de motor versnelt in toerental dan heb je daar een lek.
Zelf zie ik ook weinig verschil met of zonder potje.
Bij sommige matra's heb ik gezien dat ze niet eens aangesloten zijn.
Het is natuurlijk wel zo dat op toeren met gas los de meeste onderdruk daar komt.
Dat is moeilijk te meten met stroboscoop.
Je zou een vacuummeter aan moeten sluiten ipv dat potje.
Dan zie je de onderdruk als je na gas geven de motor terug laat vallen naar ralenti.
Volgens mij is er geen vacuümlek maar ik ga dat nog eens goed bekijken.
Bedankt voor de tips.
Matra Bagheera S - 1977
- talbotmatra
- Posts: 309
- Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
De verdeler haalt zijn vacuum van een poort bij de carburateur, niet van het spruitstuk. Deze poorten werken precies andersom als het motorvacuum, hoe sneller de lucht door de carburateur stroomt, hoe hoger het vacuum, waar in de inlaat het vacuum juist lager wordt als de gasklep geopend wordt.
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
Murena 2.2 JRD - 1982
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Inderdaad, je hebt gelijk.talbotmatra wrote: ↑Mon Aug 05, 2019 8:21 pm De verdeler haalt zijn vacuum van een poort bij de carburateur, niet van het spruitstuk. Deze poorten werken precies andersom als het motorvacuum, hoe sneller de lucht door de carburateur stroomt, hoe hoger het vacuum, waar in de inlaat het vacuum juist lager wordt als de gasklep geopend wordt.
Zo had ik er ook nog niet naar gekeken.
Het staat hier ook zo beschreven.
Dat is de reden dat ik daar bij stationair ook niets kon meten.
https://www.oldtimerrestauratie.com/ind ... ing-testen
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Is dit wel juist! De opening van het vacuüm bevind zich net onder de gasklep, als deze gesloten is ( stationair ) zou er dus meer vacuüm moeten zijn en verminderen als deze open gaat. Alleen een hoger toerental zal ook voor meer vacuüm zorgen omdat de motor veel feller gaat aanzuigen.talbotmatra wrote: ↑Mon Aug 05, 2019 8:21 pm De verdeler haalt zijn vacuum van een poort bij de carburateur, niet van het spruitstuk. Deze poorten werken precies andersom als het motorvacuum, hoe sneller de lucht door de carburateur stroomt, hoe hoger het vacuum, waar in de inlaat het vacuum juist lager wordt als de gasklep geopend wordt.
Ook vreemd dat je dan volgens het werkplaathandboek de aansluiting van het vacuüm moet losmaken en afdoppen tijdens het afstellen van de ontsteking stationair..
Volgens mijn metingen moet ik je wel gelijk geven.
Matra Bagheera S - 1977
- talbotmatra
- Posts: 309
- Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
De opening voor de vacuum aansluiting bevindt zich boven de gasklep, de kleinere openingen onder de gasklep zijn de progressiegaatjes en de stationair mengsel toevoer op de DCNF.
De reden dat je tijdens het afstellen het vacuum moet loskoppelen is dat het toerental verloopt tijdens het afstellen, dan kan de luchtstroom toenemen en de vacuum vervroeger een verkeerd beeld geven over de daadwerkelijke timing.
De reden dat je tijdens het afstellen het vacuum moet loskoppelen is dat het toerental verloopt tijdens het afstellen, dan kan de luchtstroom toenemen en de vacuum vervroeger een verkeerd beeld geven over de daadwerkelijke timing.
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
Murena 2.2 JRD - 1982
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Volgens mijn controle is de opening van de vacuüm aansluiting onder de gasklep. Ik zal dit eens opnieuw controleren.
Dit zou wel mijn metingen kunnen verklaren!
Deze is van goud gemaakt.
https://www.benl.ebay.be/itm/173924044263?ul_noapp=true
Dit zou wel mijn metingen kunnen verklaren!
Deze is van goud gemaakt.
https://www.benl.ebay.be/itm/173924044263?ul_noapp=true
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Talbotmatra ik moet je gelijk geven.
Ik heb het gaatje, opening aanzuiging vacuüm wit gemaakt voor een duidelijke foto. De gasklep staat op het gaatje bij stationair toerental. Het staat dus niet onder de gasklep.
Bedankt om mee te denken. Het zijn die kleine dingen die een mens op het verkeerd spoor zetten.
Nu begrijp ik ook mijn metingen met de vacuümmeter.
De bovenste foto is met open gasklep en de onderste met gesloten gasklep.
Ik heb het gaatje, opening aanzuiging vacuüm wit gemaakt voor een duidelijke foto. De gasklep staat op het gaatje bij stationair toerental. Het staat dus niet onder de gasklep.
Bedankt om mee te denken. Het zijn die kleine dingen die een mens op het verkeerd spoor zetten.
Nu begrijp ik ook mijn metingen met de vacuümmeter.
De bovenste foto is met open gasklep en de onderste met gesloten gasklep.
- Attachments
-
- vacuum opening carburator 1 [800x600 test tekening 2].jpg (97.17 KiB) Viewed 7024 times
-
- vacuum opening carburator 2 [800x600 test tekening 2].jpg (102.61 KiB) Viewed 7024 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Enkele dagen geleden deze foto gemaakt van mijn wagens.
- Attachments
-
- 20190701_105451 [800x600 test tekening 2].jpg (131.78 KiB) Viewed 6928 times
-
- 20190701_105340 [800x600 test tekening 2].jpg (116.7 KiB) Viewed 6928 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Daar kunnen nog best een paar Matra's bij staan
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- hendrik
- Posts: 4862
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Waar heb je die foto gemaakt Godfried?
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
Deze foto's werden net achter mijn haag gemaakt. Dus bij mijn buurman. Dat is mijn oudste mijn zoon die naast me woont en ja daar kunnen gemakkelijk nog wat Matra's geparkeerd worden. Hij heeft ook nog plaats in zijn garage voor minimaal 4 auto's. Deze garage wordt nu niet gebruikt alleen voor wat rommel te stockeren..
Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- Posts: 4862
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
O ja nu zie ik het Godfried.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: werkzaamheden tijdens de winterperiode
In mijn stock gevonden enkele reserve hoofdrempompen. Ik kan dus nog even verder.
Ooit een verkeerde gekocht voor een RHD auto, deze is dan maar voor onderdelen.
Ook heb ik een nieuwe 19 mm rempomp liggen voor onderdelen. Deze past zo niet op een bagheera maar werd gekocht voor de onderdelen, zuigers en dichtingen. Of ze ook bruikbaar zijn is nog niet zeker.!!!!
Ik heb mijn bagheera omgebouwd en gebruik nu een murena hoofdrempomp van 20.6 mm met rembekrachtiging.
Ooit een verkeerde gekocht voor een RHD auto, deze is dan maar voor onderdelen.
Ook heb ik een nieuwe 19 mm rempomp liggen voor onderdelen. Deze past zo niet op een bagheera maar werd gekocht voor de onderdelen, zuigers en dichtingen. Of ze ook bruikbaar zijn is nog niet zeker.!!!!
Ik heb mijn bagheera omgebouwd en gebruik nu een murena hoofdrempomp van 20.6 mm met rembekrachtiging.
- Attachments
-
- 20190730_111324 [800x600 test tekening 2].jpg (89.72 KiB) Viewed 6866 times
-
- 20190730_104126 [800x600 test tekening 2].jpg (109.31 KiB) Viewed 6866 times
-
- 20190730_104802 [800x600 test tekening 2].jpg (129.73 KiB) Viewed 6866 times
Matra Bagheera S - 1977