Bagheera van Karel ( Ypres )
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Dit jaar is m'n bagheera 40 jaar.
k Heb er een passend plaatje voor gemaakt.
k Heb er een passend plaatje voor gemaakt.
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
word pas smid als hij oud is...
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- hendrik
- Posts: 4939
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Ja mooi gedaan.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Ziet er goed uit. Wanneer is de verjaardagsborrel Karel ?
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 70
- Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
leuk , ik kreeg deze maand ook vrijstellingsbrief 40 jaar ,reden te meer om de mijne deze zomer met apk te krijgen
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Iemand ervaring met dit stuk van de bediening van de versnellingen?
Heeft iemand dit al eens uiteengehaald? wat zit erin?
bij mij zit er enorm veel speling op
en ik vrees dat de versnellingen eronder gaan lijden
want bij het kiezen van de versnellingen voel je de speling meer en meer
Heeft iemand dit al eens uiteengehaald? wat zit erin?
bij mij zit er enorm veel speling op
en ik vrees dat de versnellingen eronder gaan lijden
want bij het kiezen van de versnellingen voel je de speling meer en meer
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
word pas smid als hij oud is...
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Volgens mij zonder lager, daar zit een bus in.
Ik zal eens zien wat ik liggen heb.
Ik zal eens zien wat ik liggen heb.
Matra Bagheera S - 1977
- matrafan
- Posts: 2185
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Als ik mij niet vergis zit aan de onderkant een moer (nr 14 x 150 - 7) waarmee ge de speling kunt verminderen.
Zit ook een borgring (00304540 00) achter de moer waarmee deze geblokkeerd kan worden.
De moer moet net zo vast aangedraaid worden zodat het speling miniem is en dan borgen.
Zit ook een borgring (00304540 00) achter de moer waarmee deze geblokkeerd kan worden.
De moer moet net zo vast aangedraaid worden zodat het speling miniem is en dan borgen.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Hier enkele foto's. Er zit bijna geen speling op het schakelstuk. Het is ook perfect af te stellen door de schroef iets te verdraaien.
- Attachments
-
- gedemonteerd [800x600 test tekening 2].JPG (135.53 KiB) Viewed 15161 times
-
- reserve [800x600 test tekening 2].JPG (163.34 KiB) Viewed 15161 times
-
- schakelstuk [800x600 test tekening 2].JPG (153.54 KiB) Viewed 15161 times
Matra Bagheera S - 1977
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
bedankt voor de info iedereen
k ga het eens demonteren en ik laat het hier weten.
k ga het eens demonteren en ik laat het hier weten.
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
word pas smid als hij oud is...
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
mag ik nog eens lastig zijn
kan ik een foto krijgen van het gat van de support die aan de versnellingsbak hangt?
dus niet van de bout maar van het plaatje waar de bout aan vasthangt?
kan ik een foto krijgen van het gat van de support die aan de versnellingsbak hangt?
dus niet van de bout maar van het plaatje waar de bout aan vasthangt?
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
word pas smid als hij oud is...
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Dit gat is niet helemaal rond. Het heeft een recht stukje zodat de bout niet kan meedraaien.
Maak straks een foto.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Matra Bagheera S - 1977
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
ik dacht het al
op de eerste foto is een plat vlakje te zien op de verdikking onderaan
die moet dus in het gat passen.
Traploos regelbaar gaat het dus waarschijnlijk niet zijn, je zal slechts kunnen verdraaien tot bout terug in gat valt. En met de moer vastzetten en borgen....
op de eerste foto is een plat vlakje te zien op de verdikking onderaan
die moet dus in het gat passen.
Traploos regelbaar gaat het dus waarschijnlijk niet zijn, je zal slechts kunnen verdraaien tot bout terug in gat valt. En met de moer vastzetten en borgen....
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
word pas smid als hij oud is...
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Sorry, nog geen foto kunnen maken. Maar je weet al hoe het werkt. Als er te veel spel opzit hoor ik het wel.ypres wrote: ↑Thu May 02, 2019 3:13 pm ik dacht het al
op de eerste foto is een plat vlakje te zien op de verdikking onderaan
die moet dus in het gat passen.
Traploos regelbaar gaat het dus waarschijnlijk niet zijn, je zal slechts kunnen verdraaien tot bout terug in gat valt. En met de moer vastzetten en borgen....
Matra Bagheera S - 1977
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
De kilometer tikt al altijd als een naaimachine,
soms is het echt irritant luid.
Dus heb ik al mijn moed eens bijgeraapt om dat ding te demonteren.
dashbord eruit gehaald netjes en proper werken opgelet : heel klein schorefje die is eruit niet vergeten : EERST model maken om de naald terug te zetten !! top van de teller kabel ingekort terwijl we bezig zijn : nieuwe radio met mp3 en bluetooth (13 euro vanop ebay)
De kilometer teller tikt niet meer, bijgevolg klinkt de nieuwe radio ook veel beter
soms is het echt irritant luid.
Dus heb ik al mijn moed eens bijgeraapt om dat ding te demonteren.
dashbord eruit gehaald netjes en proper werken opgelet : heel klein schorefje die is eruit niet vergeten : EERST model maken om de naald terug te zetten !! top van de teller kabel ingekort terwijl we bezig zijn : nieuwe radio met mp3 en bluetooth (13 euro vanop ebay)
De kilometer teller tikt niet meer, bijgevolg klinkt de nieuwe radio ook veel beter
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
word pas smid als hij oud is...
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Een fout kunnen vinden die de oorzaak was van het getik?
Mooi opgelost dat is het belangrijkste.
Een radio voor €13 dat is geen geld. Dat ben je al kwijt na enkele pinten bier.
Mooi opgelost dat is het belangrijkste.
Een radio voor €13 dat is geen geld. Dat ben je al kwijt na enkele pinten bier.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Mooi werk Karel!
Een vervelende tik kwijt en aangename muziek erbij.
Een vervelende tik kwijt en aangename muziek erbij.
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
'k ga hier ook nog eens wat fotos opzetten.
'k heb de bediening van de versnellingsbak aangepakt.
De vinger die de as beweegt had teveel speling.
en de nok was eveneens afgesleten in de gleuf.
Bemerk dat er bij mij nog een kleine rubber dichting tussen zit.
Wat aanspannen en een klodder vet en t was weer in orde.
Op de nok heb ik met een stukje koperen buis een busje erover gemaakt en op maat geslepen.
Nu is de speling verholpen en in de kogels vrijwel miniem.
'k heb de bediening van de versnellingsbak aangepakt.
De vinger die de as beweegt had teveel speling.
en de nok was eveneens afgesleten in de gleuf.
Bemerk dat er bij mij nog een kleine rubber dichting tussen zit.
Wat aanspannen en een klodder vet en t was weer in orde.
Op de nok heb ik met een stukje koperen buis een busje erover gemaakt en op maat geslepen.
Nu is de speling verholpen en in de kogels vrijwel miniem.
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
word pas smid als hij oud is...
- matrafan
- Posts: 2185
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Ik denk Karel dat ge beter een stalen busje genomen had.
Koper is nog zachter als ijzer en zal binnen afzienbare tijd afgesleten zijn.
Best regelmatig eens controleren.
Koper is nog zachter als ijzer en zal binnen afzienbare tijd afgesleten zijn.
Best regelmatig eens controleren.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Mooi opgelost. Ik denk dat dit toch behoorlijk lang gaat houden. Het is niet dat hier veel kracht opkomt.
De tijd zal het uitwijzen.
Die dichting is waarschijnlijk om de vocht uit het scharnierpunt te houden. Water en roest doen het uitslijten.
De tijd zal het uitwijzen.
Die dichting is waarschijnlijk om de vocht uit het scharnierpunt te houden. Water en roest doen het uitslijten.
Matra Bagheera S - 1977
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Helaas pindakaas...
Pech heeft me gevonden.
'k wou vertrekken. Motor draait halve minuut en slaat vervolgens op slag af.
Starter draait maar niks van motor-reactie.
10 seconden starten, minuutje wachten, weer 10 seconden en zo verder, kwestie van de starter niet te oververhitten
maar helaas niks reactie, zelfs niet een kuchje.
Dan maar effe kijken achteraan, alles ziet er goed uit, benzine komt, ruikt zelfs sterk naar benzine dus waarschijnlijk verzopen.
UUrtje later nog maar eens proberen, maar niks, starter draait vlot maar motor slaat niet aan.
Dus hup... in de kofferbak... bougies eruit en ja die zijn nat, dus brandstof komt maar geen vonk.
Nieuwe bougies erin.
Alles nog eens na gekeken, alle stekkertjes los en er terug erop.
En nu nog eens testen om te starten en ja hoor vroem vlot in gang en draait weer mooi.
Da's fijn, nu maar eens toertje doen...
Maar na tiental minuten en evenveel kilometer..... hup allles ineens stil.... toerental 0..... en naar de zijkant van de weg.
En al mijn gereedschap ligt nog in de garage...verdoeme...
En weeral starten maar niet aanslaan , zelfs niet een kuchtje....Daar sta je dan.....
Best niet teveel starten anders is ie weer verzopen.
Motorkap open en terug nakijken.
En ja als je langs de straatkant staat en in je kofferbak van je Bagheera zit dan heb je zeker bekijks....
Alle bedrading van de ontsteking nog eens aan gewikkeld.
En ja hup starten in één keer en mooi draaien.
Nu niet getreuzeld... koffer toe...auto in en terug naar garage.
Ik merk wel dat tijdens rijden de motor niet meer draait als vroeger.
Vertrekken gebeurt met een beetje gesputter en als je eens gas induwt dan sputtert ie wat en dan pas rijdt ie weer goed.
Dit was zo bij elke stop en hervertrekken. sputteren , beetje inhouden en dan goed weg.
Ik verdenk dus de ontsteking.
Benzine komt vlot en synchronisatie in gebeurd onlangs.
Bi j mij is die ontsteking gewisseld naar electronisch met een delco en bobine met zo'n alumium electronisch bakje uit een rancho of murena.
Laatste 10 jaar nooit geen problemen mee gehad.
Enfin... thuis gekomen, auto in garage en alle stukken opgezocht met de nummers in de boeken en internet .
Bougiekabels, delco rotor, delco kap, bougies, bobine, brandstoffilter, ontstoringscondensator,...... alles nieuw besteld.
't is nu wachten op komst van de onderdelen en dan alles monteren.
'k ga alle bedrading van de ontsteking vernieuwen en de bestaande +draad aan bobine en contact evenals de - draad naar toerenteller goed controleren.
Hopelijk lost dit het probleem dan op...
Fotos volgen...
Pech heeft me gevonden.
'k wou vertrekken. Motor draait halve minuut en slaat vervolgens op slag af.
Starter draait maar niks van motor-reactie.
10 seconden starten, minuutje wachten, weer 10 seconden en zo verder, kwestie van de starter niet te oververhitten
maar helaas niks reactie, zelfs niet een kuchje.
Dan maar effe kijken achteraan, alles ziet er goed uit, benzine komt, ruikt zelfs sterk naar benzine dus waarschijnlijk verzopen.
UUrtje later nog maar eens proberen, maar niks, starter draait vlot maar motor slaat niet aan.
Dus hup... in de kofferbak... bougies eruit en ja die zijn nat, dus brandstof komt maar geen vonk.
Nieuwe bougies erin.
Alles nog eens na gekeken, alle stekkertjes los en er terug erop.
En nu nog eens testen om te starten en ja hoor vroem vlot in gang en draait weer mooi.
Da's fijn, nu maar eens toertje doen...
Maar na tiental minuten en evenveel kilometer..... hup allles ineens stil.... toerental 0..... en naar de zijkant van de weg.
En al mijn gereedschap ligt nog in de garage...verdoeme...
En weeral starten maar niet aanslaan , zelfs niet een kuchtje....Daar sta je dan.....
Best niet teveel starten anders is ie weer verzopen.
Motorkap open en terug nakijken.
En ja als je langs de straatkant staat en in je kofferbak van je Bagheera zit dan heb je zeker bekijks....
Alle bedrading van de ontsteking nog eens aan gewikkeld.
En ja hup starten in één keer en mooi draaien.
Nu niet getreuzeld... koffer toe...auto in en terug naar garage.
Ik merk wel dat tijdens rijden de motor niet meer draait als vroeger.
Vertrekken gebeurt met een beetje gesputter en als je eens gas induwt dan sputtert ie wat en dan pas rijdt ie weer goed.
Dit was zo bij elke stop en hervertrekken. sputteren , beetje inhouden en dan goed weg.
Ik verdenk dus de ontsteking.
Benzine komt vlot en synchronisatie in gebeurd onlangs.
Bi j mij is die ontsteking gewisseld naar electronisch met een delco en bobine met zo'n alumium electronisch bakje uit een rancho of murena.
Laatste 10 jaar nooit geen problemen mee gehad.
Enfin... thuis gekomen, auto in garage en alle stukken opgezocht met de nummers in de boeken en internet .
Bougiekabels, delco rotor, delco kap, bougies, bobine, brandstoffilter, ontstoringscondensator,...... alles nieuw besteld.
't is nu wachten op komst van de onderdelen en dan alles monteren.
'k ga alle bedrading van de ontsteking vernieuwen en de bestaande +draad aan bobine en contact evenals de - draad naar toerenteller goed controleren.
Hopelijk lost dit het probleem dan op...
Fotos volgen...
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
word pas smid als hij oud is...
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Dat heb ik soms met de Murena.
De oorzaak ken ik ook.
De plug op de elektronische ontsteking is uit gelubberd.
Met een priem zet ik de contactjes wat strakker en dan doet ie het weer een tijdje.
De veerkracht is een beetje weg op die contactjes.
Rommel maar is een beetje aan die plug met lopende motor.
De oorzaak ken ik ook.
De plug op de elektronische ontsteking is uit gelubberd.
Met een priem zet ik de contactjes wat strakker en dan doet ie het weer een tijdje.
De veerkracht is een beetje weg op die contactjes.
Rommel maar is een beetje aan die plug met lopende motor.
- Attachments
-
- Moduulaansl.jpg (17.59 KiB) Viewed 14622 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 3916
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Dat is balen. Je kan soms lang zoeken naar een probleem vooral als het soms zonder aanwijzing te voorschijn komt en al even vlug verdwijnt. Het kan een draad zijn die intern door de trillingen los gekomen is en soms wel en soms geen contact maakt. Heb ik meegemaakt. Succes met je zoektocht en hopelijk vind je snel de oorzaak.
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Je bent zeker dat de benzine vlot komt?? Ik herken een beetje dit probleem. Ik heb maaaanden rondgereden om bij mijn bagheera deze fout te vinden. Ik heb toen ook een elektronische ontsteking gezet op mijn bagheera op aanraden van clubleden. Maar dit was de oorzaak niet.
Bij mijn bagheera was er vuil, precies of het algen waren die in de benzinetank dreven. Tijdens het rijden verstopte die de filter in de tank. De motor begon iets te sputteren om even later uit te vallen en niet meer te starten. Ook na meerdere keren starten niks. Er werd dan van alles gedaan om de motor terug aan de praat te krijgen. Na enige tijd startte die motor weer gewoon om verder te rijden of er niets aan de hand was. Na meerdere km weer het zelfde. Soms zat daar 10-50 tot 100 km tussen. Zoek dit maar eens!!!!!
Controleer ook je stroomverdeelkapje op de delco. Is het koolborsteltje in goede staat en zit het los!! Door de warmte kan zich dit vastzetten.
Als je motor terug uitvalt controleer dan of er vonk is aan de kabel van de bobijn naar de stroomverdeler. Trek deze los en laat iemand even starten. De vonken vliegen er dan vanaf. Ik heb een schakelaar geplaatst bij mijn motor, ik kan dit nu alleen. Ik start mijn auto als ik achter in het koffer zit. Heerlijk die geur!!!Je krijgt er een kick van.
Door deze elektronische ontsteking te plaatsen heb ik meer dan 10 jaar met de verkeerde stroomverdeler rondgereden. Daar ben ik pas kortelings achter gekomen door Zoekwerk van Herman. Mijn bagheera heeft een stroomverdeler van 6° nodig Ik had er een van 12° geplaatst. Nu pas de originele stroomverdeler terug geplaatst en mijn bagheera rijdt veel beter, start ook beter.
Succes met het vinden van de fout.
Bij mijn bagheera was er vuil, precies of het algen waren die in de benzinetank dreven. Tijdens het rijden verstopte die de filter in de tank. De motor begon iets te sputteren om even later uit te vallen en niet meer te starten. Ook na meerdere keren starten niks. Er werd dan van alles gedaan om de motor terug aan de praat te krijgen. Na enige tijd startte die motor weer gewoon om verder te rijden of er niets aan de hand was. Na meerdere km weer het zelfde. Soms zat daar 10-50 tot 100 km tussen. Zoek dit maar eens!!!!!
Controleer ook je stroomverdeelkapje op de delco. Is het koolborsteltje in goede staat en zit het los!! Door de warmte kan zich dit vastzetten.
Als je motor terug uitvalt controleer dan of er vonk is aan de kabel van de bobijn naar de stroomverdeler. Trek deze los en laat iemand even starten. De vonken vliegen er dan vanaf. Ik heb een schakelaar geplaatst bij mijn motor, ik kan dit nu alleen. Ik start mijn auto als ik achter in het koffer zit. Heerlijk die geur!!!Je krijgt er een kick van.
Door deze elektronische ontsteking te plaatsen heb ik meer dan 10 jaar met de verkeerde stroomverdeler rondgereden. Daar ben ik pas kortelings achter gekomen door Zoekwerk van Herman. Mijn bagheera heeft een stroomverdeler van 6° nodig Ik had er een van 12° geplaatst. Nu pas de originele stroomverdeler terug geplaatst en mijn bagheera rijdt veel beter, start ook beter.
Succes met het vinden van de fout.
Matra Bagheera S - 1977
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Doosje met onderdelen binnengekomen.
Alles bij mister auto.be
Vervolgens alles eruit.
Draden aan contactslot getest met testlamp en aparte draad naar batterij... OK
Draden toerenteller naar achter ... OK
Draadboom boven de bobine achteraan opengesneden en nieuwe draden afgetakt en naar buiten gebracht.
Nieuwe bobine : duidelijk hoorbaar geklots van de olie erin, bij de oude hoor je niks.
Vacuum potje getest met spiegel en vacuumpompje ... OK
Nieuwe kap op delco : was wel nodig want oude is mooi ingebrand.
Nieuwe bedrading naar Electro-module.
Blijkt 1 klemmetje in de 5 polige stekker op de electro doos van de ontstekingsmodule ingebrand te zijn.
Mooi uitgeschuurd en bijgesteld.
Alles terug nieuw gemonteerd en start en draait weer als een zonnetje.
Alles bij mister auto.be
Vervolgens alles eruit.
Draden aan contactslot getest met testlamp en aparte draad naar batterij... OK
Draden toerenteller naar achter ... OK
Draadboom boven de bobine achteraan opengesneden en nieuwe draden afgetakt en naar buiten gebracht.
Nieuwe bobine : duidelijk hoorbaar geklots van de olie erin, bij de oude hoor je niks.
Vacuum potje getest met spiegel en vacuumpompje ... OK
Nieuwe kap op delco : was wel nodig want oude is mooi ingebrand.
Nieuwe bedrading naar Electro-module.
Blijkt 1 klemmetje in de 5 polige stekker op de electro doos van de ontstekingsmodule ingebrand te zijn.
Mooi uitgeschuurd en bijgesteld.
Alles terug nieuw gemonteerd en start en draait weer als een zonnetje.
- Attachments
-
- IMG_20190706_095814.jpg (789.87 KiB) Viewed 14538 times
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
word pas smid als hij oud is...
- hendrik
- Posts: 4939
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Dan ben je al goed bezig geweest met je matra.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Zo te zien heb je een Bosch stroomverdeler op de motor zitten zitten.
Je heb niet toevallig de bosch nummer van deze stroomverdeler? Ik ben benieuwd welk type dat is!! Dus heb je ook een aanpaste bobijn voor een elektronische ontsteking nodig. Ik heb het net gecontroleerd het is de juiste.
Van deze bosch stroomverdelers zijn nog veel onderdelen te vinden, gelukkig. Dat is voor mijn SEV, Marchal een ander verhaal.
Niet te geloven dat je na zoveel jaren bij mister auto nog onderdelen vindt. Wel gemakkelijk.
Wel goed gezien die V8!!!
Je heb niet toevallig de bosch nummer van deze stroomverdeler? Ik ben benieuwd welk type dat is!! Dus heb je ook een aanpaste bobijn voor een elektronische ontsteking nodig. Ik heb het net gecontroleerd het is de juiste.
Van deze bosch stroomverdelers zijn nog veel onderdelen te vinden, gelukkig. Dat is voor mijn SEV, Marchal een ander verhaal.
Niet te geloven dat je na zoveel jaren bij mister auto nog onderdelen vindt. Wel gemakkelijk.
Wel goed gezien die V8!!!
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Bagheera van Karel ( Ypres )
Zoals ik al aangaf verliezen die contactjes hun veerkracht.Nieuwe bedrading naar Electro-module.
Blijkt 1 klemmetje in de 5 polige stekker op de electro doos van de ontstekingsmodule ingebrand te zijn.
Ze gaan lubberen en inbranden.
Dat is een terugkerend fenomeen dus zou eigenlijk iets defenitiefs aan moeten gebeuren.
Zit er over te denken er fiches op te zetten.
herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006