Jammer hoor die groen denkende jongens

In deze rubriek komen de allerdaagse dingen ter sprake.
Post Reply
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by Muddy Bandit »

Het zal ongetwijfeld wel weer leiden tot een wetswijziging, of er daarmee ook een lichtpuntje gloort voor ons twijfel ik nog sterk aan. :(

Men is nu al geleidelijk aan bezig om de BPM en de motorrijtuigenbelasting af te schaffen en om te vormen naar een soort milieutax gebaseerd op uitstoot, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat al onze geliefde oldtimers over een paar jaar gewoon moeten meedraven in deze milieutax of tot een garagepronkstuk "gepromoveerd" mogen worden.
De diesels zijn inmiddels al grotendeels van het podium geveegd, de uitstootvriendelijke LPG is al uitgebouwd of staat geschorst in afwachting van betere tijden... Jan Modaal heeft al fors af moeten haken, en over een paar jaar is de oldtimerhobby weer volledig gereserveerd voor de financieel beter gesitueerden. :evil:

Maar ik hoop dat ik het mis heb, misschien gloort er in de verte nog een duurzaam lichtpuntje voor m'n ten ruste gelegde dieselproject... het huidige hakketak-beleid ontneemt mij nog elke lust om er mee verder te gaan.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by oetker »

We zullen zien hoe het verder gaat.
Er gaan in ieder geval weer stemmen om het toch op het Euro-gelijke 30 jaar terug te zetten.
Aan al dat vage beleid hebben we niets.
Oldtimers zijn al in grote getale richting buitenland vertrokken.
Als dat zo door gaat zal er niets over blijven uit de jaren 75-90.
Er is in ieder geval weer wat afgezwamd in den Haag.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... 015-nieuws
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by Richard »

Euro gelijk...... ik ben voor ! Direct ook even de Canarische brandstofprijzen overnemen die ik deze week zag :o
brandstof_klein.jpg
brandstof_klein.jpg (112.06 KiB) Viewed 9085 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by oetker »

Het gaat weer verder in de politiek.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... ing-nieuws
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by Richard »

dan betaal ik de komende jaren dus meer :evil:
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by elix »

ik kom nergens meer de term Youngtimers tegen.

Het voorstel komt op mij vooral over als het bekende pensioenworstje dat alsmaar verder weg gehangen wordt.
Nu heb ik ondertussen een "oldtimer" van 43 jaar oud,.. mag de beurs weer uit de broek.

Maar ja, om besluiten vast te leggen heb je eerst een zittende regering nodig lijkt me.
en die lui in Den Haag hebben het daar al moeilijk genoeg mee.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by Urbain »

De donkergroenen zijn weer eens bevallen van een idee... "Maak van héél Vlaanderen één lage emissiezone" Dat wil zoveel zeggen dat we met onze oldtimers nergens meer zouden mogen rijden. Dus als we in mei moeten gaan stemmen weten we als oldtimer liefhebber al voor wie we zeker niet moeten kiezen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190205 ... 7438959776
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by GODFRIED »

Waarom geen uitzondering voor oldtimers??
Leg er dan een km beperking op om misbruik te voorkomen. De meeste oldtimer rijden geen 500 - 1000 km per/jaar. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by benny »

De politiek weet niet meer wat gezegd om zieltjes te winnen. Het ene idee al gekker dan het andere. En dat moet dan ons land besturen. We zijn diep gezakt. Inderdaad Urbain, we weten voor welke partijen we niet moeten kiezen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by GODFRIED »

Ze gaan het ons zo moeilijk maken dat er achter meerdere jaren geen oldtimers meer op de openbare weg mogen rijden. Daar mag je dan alleen maar naar kijken!! :x :x :evil:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by hendrik »

We kunnen ze dan beter nu verkopen nu het nog kan.



grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by GODFRIED »

Zover zijn we nog niet. Tegen die tijd kunnen we niet meer in of uit onze Matra's. :o
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
raf
Posts: 111
Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
Location: lommel

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by raf »

Ik hoop er stiekem op dat we eens een elektromagnetische zonnestorm krijgen. Dan valt alle elektronica stil, ook die elektrische wagens :D
Ook dit forum zal dan wegvallen, maar onze matra's rijden dan nog (als je er geen elektrische ontsteking ingebouwd hebt :lol: °) dan gebruiken we onze wagens om naar elkaar toe te rijden als we ne keer willen babbelen. en dan kunnen die snotbellen elkaar niet meer bereiken met hun smartphones, om te gaan betogen, dan zijn we daar ook vanaf. Wij kunnen de aarde niet redden, de aarde bestaat al een paar biljoen jaar, en die heeft al heel wat erger meegemaakt dan de mensheid, vulkanen, meteoren, verschuiving van de continenten, verdraaiing van de poolen,enz en als de mensheid verdwenen is, zal de aarde er nog steeds zijn, nog een biljoen jaar of zo, tot de zon ontploft, dan zijn die plastiek zakjes ook meteen opgeruimd :P
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by hendrik »

Ze moeten wat meer aandacht aan die kut drugs geven daar gaat deze wereld aan kapot en niet de oldtimers.




grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Jammer hoor die groen denkende jongens

Post by GODFRIED »

raf wrote: Thu Feb 07, 2019 6:55 pm Ik hoop er stiekem op dat we eens een elektromagnetische zonnestorm krijgen. Dan valt alle elektronica stil, ook die elektrische wagens :D
Ook dit forum zal dan wegvallen, maar onze matra's rijden dan nog (als je er geen elektrische ontsteking ingebouwd hebt :lol: °) dan gebruiken we onze wagens om naar elkaar toe te rijden als we ne keer willen babbelen. en dan kunnen die snotbellen elkaar niet meer bereiken met hun smartphones, om te gaan betogen, dan zijn we daar ook vanaf. Wij kunnen de aarde niet redden, de aarde bestaat al een paar biljoen jaar, en die heeft al heel wat erger meegemaakt dan de mensheid, vulkanen, meteoren, verschuiving van de continenten, verdraaiing van de poolen,enz en als de mensheid verdwenen is, zal de aarde er nog steeds zijn, nog een biljoen jaar of zo, tot de zon ontploft, dan zijn die plastiek zakjes ook meteen opgeruimd :P
Misschien is het beter dat we niet weten wat er ons nog allemaal te wachten staat. We zullen wel zien!!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply