Restauratie M530 LX

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Restauratie M530 LX

Post by hendrik »

Ja het is een vakman daar kan je niet naast kijken.




grt harry de matra.
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Gebruik je ook ontluchtings rollers, deze zijn echt zeer nuttig.
@ murena81, Na jouw tip wel. Bedankt voor de tip. Dat scheelt inderdaad in het eindresultaat. 8)
volgens mij heb je totaal het verkeerde beroep gekozen.
@Patrick, Ik ben nog steeds zoekende. met 15 jaar als automonteur begonnen in VW en Ford. Daarna in de autoschade gewerkt
als plaatwerker/spuiter. Daarna als zelfstandig reclameschilder verder. Inmiddels 37 jaar zelfstandig maar de laatste 14 jaar met
freeswerk voor reclame toepassingen. Dus tja,..... het leven is wat kort om alles eens uit te proberen. :cry:
Ik denk altijd maar dat het af moet.
@ Godfried, Dat denk ik ook regelmatig, daar is niks mis mee. Dus als het projekt ergens in 2020 klaar is, heb ik daar vrede mee. :wink:
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Het polyesterwerk vordert gestaag. Een groot deel van de schade's en barsten is ondertussen gerepareerd.
Dat deze onderdelen meer dan 45 jaar oud zijn is aan alles te merken.
Vooral veel uitgescheurde montagegaten, kleine scheurtjes door (montage)spanning en nog enkele serieuze schades
zorgen er voor dat ik met deze materie wel even zoet ben. Maar na een week bikkelen komt het einde wel in zicht.
En dat wordt tijd ook. De werkplaats hier is intussen verandert in één groot stofnest.
Het uiteindelijke strak maken gebeurt pas als de carrosseriedelen definitief op hun plek zitten.
Einde volgende week hoop ik de polyesterklus geklaard te hebben, daarna heb ik nog een hele kerstvakantie om alles te poetsen.

Allemaal "kleine" scheurtjes die veel verder doorgaan dan je zou willen.

Image

Image

glasmatjes prepareren.

Image

afdeling serieuze schades.

Image

"bekisting" maken.

Image

da's weer een zorg minder.

Image

het gerepareerde binnenframe weer in de klep gelijmd.

Image

au!-we schade die vol zat met osmose.

Image

beide voorschermen weer gerepareerd.

Image
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Restauratie M530 LX

Post by GODFRIED »

Ik dacht altijd dat die osmose in de lak of er net onder zat, niet waar dus. Het zit diep in het polyester zo te zien op je foto's!! :o
Dit maakt wel duidelijk dat even opschuren niet de oplossing is. Bij mijn bagheera is de osmose na meer dan jaren (een 10 tal) terug gekomen. Ook kleine barstjes zijn terug gekomen. :(

Ik heb het gevoel dat die osmose al veroorzaakt werd tijdens het productieproces. Ik heb hier meerdere polyesteronderdelen buiten onder een afdekzeil liggen. Die met osmose hadden het al en die zonder osmose hebben het niet gekregen. :o :o
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Ik denk dat Osmose ontstaat door de wisseling van temperaturen.
Mijn 2.2 staat sinds 1990 over het algemeen warm en droog binnen.
Na de laatste spuitbeurt is geen nieuwe osmose bij gekomen.
Als je de osmose doorprikt komt er vocht uit.
Verf kan over het algemeen ademen.
Het zal een samenspel van factoren zijn die het veroorzaken.
Misschien toch de binnenkanten van het polyester ook behandelen.
Dat bevat meestal de open structuur.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Die blaasjes is inderdaad vocht-insluiting onder de lak. Ik ben het wel met Herman eens om te veronderstellen dat dit vanuit de "open" kant van het polyester komt. Daar kan vocht door de poreuze kant binnendringen. Eenmaal daar aanwezig wil het weer naar buiten als de zon er op schijnt.
Het zelfde fenomeen zie je ook bij auto's geheel uit metaal. als daar een klein roestgaatje ontstaat vanuit de binnenkant onder de lak. is ook het eerste wat je ziet een vochtblaasje onder de lak.
Het kunststofwerk van de 530 is mijn inziens wel van een hoge kwaliteit. Van de delen van diverse donorauto's die ik ter beschikking had, had alleen het rechter voorscherm op de foto hier een beetje osmose. En dat alleen op de plek waar ooit gerepareerd is.
In de jaren 70 en 80 werd nog veel met waterproof schuurpapier strak gemaakt. Bij mijn toenmalige werkgever gebeurde dat niet anders.
Als je dit doet bij polyester waar je met de reparatie de gel-coat heb verwijderd, is het probleem eigenlijk al daar.
Het polyester wordt doordrenkt met water, waarna het daarna met perslucht wordt droog geblazen. Vervolgens meteen grondlak er op, en een dag later aflakken. We wisten toen nog niet veel beter.

Het voorscherm ( alle delen ) heb ik vanuit de binnenkant gerepareerd met enkele lagen glasvezel en hars. De open poreuze buitenkant heb ik dun over gestreken met polyester om de ergste open structuur wat te verdichten.
Dit schuur ik straks weer wat ruw met korrel 80 waarna er geplamuurd kan worden. Maar,......alles met de droge methode.
De binnenkanten worden uiteindelijk afgelakt met een 2-componentenlak.

Image
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Restauratie M530 LX

Post by GODFRIED »

Wel vreemd dat sommige polyesterdelen die al jaren in het vocht liggen geen osmose krijgen en andere onderdelen het al na enkele jaren wel hadden.
Lak laat zeer weinig vocht door dus het moet wel langs de binnenzijde komen. Ik heb de binnenzijde van het polyester indertijd niet behandeld.Dus niet waterdicht gemaakt en alles nat geschuurd. :(
Matra Bagheera S - 1977
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: Restauratie M530 LX

Post by Urbain »

Ik heb vroeger van Jean (matra530lx) de raad gekregen om polyester langs de binnenzijde te lakken of (goedkoper) met polyesterhars in te strijken. Dat zou het ook waterdicht maken. Wel zorgen dat alles goed droog is voor je begint.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Re: Restauratie M530 LX

Post by jo »

polyester is nooit waterdicht, daarvoor moet je epoxy gebruiken.
https://www.mrboat.nl/kenniscentrum/epo ... sjEALw_wcB
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
murena81
Posts: 226
Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am

Re: Restauratie M530 LX

Post by murena81 »

Klopt, daarom is het beter om stalen delen ook met epoxy aan/in polyesther te zetten.
Blank staal in polyester gaat uiteindelijk roesten.
Of RVS gebruiken.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Re: Restauratie M530 LX

Post by jo »

Dat zijn allemaal zaken waar men nu achter komt, wat we nu via het web ook kunnen leren, heb nog wat polyester staan maar eens die op is ga ik volledig voor epoxy, die is ook makkelijker te bewerken, alleen moet hij veel juister gemixt worden.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Of je nu polyester of epoxy gebruikt, ik denk dat het vooral belangrijk is om de te repareren delen vooraf met zorg te prepareren voor een goede hechting.
Droog zal het allemaal wel geweest zijn na jaren op zolder te hebben gelegen. Vervolgens heb ik alles gestraald met grit, en de te verlijmen metalen delen in de alu-zinkspray gezet. De metalen delen zijn met LP-Plast® er in gelijmd. Daarna wordt alles met 2 componenten lak afgewerkt aan de binnenkant. En dan waarschijnlijk nog het meest belangrijke aspect,....deze auto zal niet veel strooizout meer hoeven te slikken. Grote kans dat ie mij overleeft. :wink:

De kerstvakantie is bij uitstek geschikt om met het project eens flink gas te geven. Jammer dus, daar is niets van terecht gekomen. :cry:
Aangezien de kunststof persluchtleiding in mijn werkplaats met enige regelmaat uit elkaar klapte werd het hoog tijd om deze te vervangen door gefitte stalen pijp. En dat viel maar een paar dagen tegen.
Maar inmiddels zijn de polyesterwerkzaamheden weer opgestart en bijna klaar. De meeste scheuren zijn gerepareerd en de targa-beugel is weer in elkaar gelijmd.
Ondertussen dat deze lag te drogen heb ik alvast wat delen er op gehangen. Veel montagegaten waren dichtgemaakt omdat ze waren uitgescheurd, of extreem uitgevijld. Dus die moesten opnieuw uitgemeten en geboord worden. Langzaam maar zeker krijgt het toch weer wat vorm.De komende periode wordt alles passend op elkaar gemaakt waarna alles weer gedemonteerd wordt zodat het chassis gespoten kan worden.


Stalen frame onder de achterruit voorzien van extra gaatjes zodat de lijm goed doordringt

Image

De te lijmen oppervlakken extra opruwen met een rasp

Image

Het frame in de eerste lijmlaag ( LP-Plast® ) zonder extra toegevoegde glasvezel zodat deze goed doordringt

Image

Nadat de eerste laag hard is, nog een laag lijm er overheen. Deze keer vermengd met glasvezel

Image

De kunststof buitenkant kan er op.

Image

Nieuwe slangen er op en klaar voor montage. De binnenkant van het polyester wordt nog even zwart gespoten.

Image

Nu hoef ik niet meer uit te leggen waar de wielen moeten komen.

Image
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ziet er weer gelikt uit
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Dat polywerk is eigenlijk best snel gegaan tot nu toe.
De pasvorm ziet er al zee goed uit op de foto's.
De vorm komt e al weer aardig in.
Super
applaus.gif
applaus.gif (695 Bytes) Viewed 7795 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Restauratie M530 LX

Post by GODFRIED »

Zeer prachtig, vakwerk. Als ik dit wil evenaarden moet ik mijn bagheera terug afbreken. :o :o Maar dat ga ik niet doen. Ik zou wel willen dat ik er de energie voor had.
Enorm motiverend die werkzaamheden van Henk. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Re: Restauratie M530 LX

Post by pete speed »

er is hier op het forumbij de M530 telkens sprake van polyester, maar het plaatwerk van een M530 is volgens "kenners" van de Franse club van
resina /epoxy, eigenlijk hetzelfde materiaal dat Ferrari bij diverse 308 - 328 modellen gebruikte. Is het wel handig deze twee materialen door eliaar te gebruiken?
het ziet er in elk geval zeer goed uit, Henk, dit wordt de beste M530 die er straks rond rijdt in het ondermaanse.
The Pete
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Peter allereerst sterkte met je rug, trouwens voor alle forumisten die momenteel struggelen met de gezondheid veel sterkte gewenst.

Wat betreft Polyester / Epoxy heb je helemaal gelijk.
Volgens het werkplaatshandboek ( Franse versie ) wordt er epoxy gebruikt. Maar zoals ik al eerder aangaf staat of valt een goede reparatie met de preparatie van de ondergrond. Het handboek gaat verder dat de afwerking moet gebeuren met "mastique polyester" oftewel in de volksmond zo genaamd "staalplamuur". Dus ook hier 2 verschillende materiaalsoorten. Betekent in het Italiaans "resina" niet gewoon hars ?
Het kan dan wel zo zijn dat wanneer staal ingelijmd in polyester gaat roesten. Dan lijkt het er toch op dat de 530's van polyester gemaakt zijn, want ik ben geen stukje ongeroest ijzer tegengekomen. Wat er nog aan "ijzer" in zat heb ik zonder gereedschap kunnen demonteren.
Al met al ben ik er niet zo benauwd om dat het uit elkaar gaat vallen. :wink:

Dat het chassis sterk genoeg is om zichzelf recht te houden is gebleken. Ik heb de bovenste stangen van de kooi gedemonteerd terwijl het chassis nog in het spit hing, maar de bovenkant gaf geen krimp.
Inmiddels ben ik de kunststof carrosseriedelen aan het monteren / passen. En ik moet zeggen dat het boven verwachting meevalt.
Ik had verwacht hier en daar flink te moeten slijpen / vijlen. Dat valt tot nu toe dus weer mee. Maar de portieren moeten er nog tussen, en dat is het uur van de waarheid.

Image
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Restauratie M530 LX

Post by hendrik »

Dat ziet er al heel mooi uit echt vakwerk.



grt harry de matra.
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: Restauratie M530 LX

Post by Urbain »

Henk,

Je bent er weer iets perfect van aan't maken. De naden zitten mooi evenwijdig, beter dan dat het ooit met een 530 geweest is. En die deuren zullen ook wel goed komen, je zal onderweg wel meermaals alles gecontroleerd hebben zodat het wel moet passen.
Dit wordt een heel mooie 530.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
matra151
Posts: 19
Joined: Sun Feb 26, 2017 12:51 pm

Re: Restauratie M530 LX

Post by matra151 »

Prachtig werk, Henk. Echt vakmanschap. Proficiat!
Groetjes
André
hansie
Posts: 70
Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm

Re: Restauratie M530 LX

Post by hansie »

ziet er zo van bovenaf spectaculair ,ben jaloers op je werkplaats :wink: deze m530 wordt beter dan ie ooit geweest :D
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

:oops: :oops: merci allemaal voor de bemoedigende woorden.


@ Hans
ben jaloers op je werkplaats :wink:
Dat betekent ook elke avond telkens weer heel veel opruimen om de dag erna weer gewoon boterhammetjes te verdienen :lol:
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Re: Restauratie M530 LX

Post by pete speed »

Hallo Henk,
ben benieuwd hoe je de deksels van de koplampen gaat maken ; hier zaten bij de M530 altijd de breedste naden ; heb nooit begrepen waarom ze dit niet al in Romorantin verbeterd hebben. Het kán wel , kijk maar eens naar de foto van de Franse M530, die ik twee jaren geleden tegen kwam.
Laat me verrassen!
Attachments
DSCN5866.JPG
DSCN5866.JPG (89.45 KiB) Viewed 7592 times
The Pete
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: Restauratie M530 LX

Post by matrafan »

Vandaag toevallig eentje gezien in MECC Maastricht.

Daar waren de naden ver te zoeken??

Image

Stond een Bagheera Corréges, afwerking was ook zo zo?

Image

Waren eigendom van leden van de nederlandse Simca Automobiel Club.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Maar de portieren moeten er nog tussen, en dat is het uur van de waarheid.
Daar ben ik intussen achter. Het valt nog niet zo mee om alle naden mooi evenwijdig te krijgen.
Ondertussen ben ik al een uur of 10 aan het worstelen met deze materie.
Ik wil eerst alles goed passend hebben zodat het zonder spanning vast gezet kan worden. daarna zal er op sommige punten
het plamuurmes aan te pas komen. Dat is op de foto met de Franse voiture ook gebeurd, dat kan niet anders.
De naad kofferklep/koplampen was af fabriek nooit strak doorlopend. :-?
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by Muddy Bandit »

Tsja, dat is standaard de franse slag... daar ben ik ook aardig mee aan het worstelen geweest tijdens de restauratie van de Rancho Grand Raid.
Ik kreeg destijds de achterklep niet mooi passend dankzij duimbrede naden van 15 mm links en rechts, heb uiteindelijk wat donorkleppen opgemeten en daar zat onderling al 2 cm breedteverschil in de achterklep zelf. :o
Het is net als met die oude Amerikanen... strakke naden creëer je gewoon met sleufgaten en veel vulringen. :lol

Maar het begint weer een echte auto te worden... keep up the good work. 8)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

De aanhouder wint. De zijkanten passen nu dermate goed dat ik er vrede mee heb.
Het is al met al een hele puzzel. Nu wordt nog eens duidelijk dat er veel handwerk in deze auto's zit.
in het binnenscherm rechtsvoor is een 4-cijferig productienummer ingeslagen. Dat nummer vindt je ook terug in de afzonderlijke carrosseriedelen.
Deze werden passend op elkaar gemaakt, en zo kon men de bij elkaar horende set bij elkaar houden. Aangezien mijn project een samenraapsel is van diverse donors, heb ik de eer om al deze op "maat" gemaakte onderdelen weer tot één geheel te smelten.

Een handig foefje om naden te controleren is om deze even met een spuitbus 1 kleur te geven.
Als je net als hier met verschillende kleuren in de weer bent, wordt je opties niet beïnvloed.

Image

De breedte van de sponningen kloppen en zijn gelijk aan de andere kant,
Ze lijken breder maar dit is opties bedrog omdat de zijkanten niet haaks naar binnen lopen maar schuin zijn.
Dat lossen we op met "mastique polyester" :wink:
Als ik langs de onderkant even een kleurtje gespoten had, was daar ook een naad zichtbaar.


Image
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Het is weer even geleden dat ik wat gepost heb hier. Dat komt niet omdat ik minder gemotiveerd ben,
maar meer door drukke werkzaamheden met m'n werk.
Maar met hier en daar een verloren uurtje prutsen gaat het toch langzaam de goede kant op.
De meeste sponningen zijn nu wel naar m'n zin. Dus kan er binnenkort geplamuurd worden om alles netjes evenwijdig
en strak te maken. Dit gaat gebeuren als alle carrosseriedelen goed zitten.
Eerst nog de bumpers en de chroomlijst achter monteren om de pasvorm te controleren c.q. aan te passen.
Daarna gaat alles er weer af, en worden de binnenkanten afgewerkt en het chassis zwart gespoten.
Als dat gebeurt is wordt er alvast wat dingen op het chassis gebouwd wat later lastig gaat als de carrosserie er op zit.
Zoals je ziet de planning is er,....nu de tijd nog vinden. :-?

De 3 plaatjes zorgen er voor dat het scherm niet naar binnen gedrukt kan worden, en hiermee kun je ook op
de ronde pasvorm van het portier aansluiten.


Image

Wat een heerlijke vorm 8)

Image

Zo moeizaam als de voorzijde verliep, zo makkelijk ging het aan de achterkant.

Image

stelboutje is niet origineel, maar een eigen bedenksel om de gebogen vorm van de fluffie klep beter te sturen.
De meeste 530's hebben problemen met de pasvorm van de klep.Deze ligt vaak te vlak ( volgt de schermen niet )
of de hoeken bij de voorruit zitten veel te hoog.
Ik ben 2 avonden bezig geweest om de randen van de binnenschermen waar de klep op rust in de juiste ronding te slijpen.
Op de 3e avond heb ik dit bedacht, met maximaal resultaat.

Image

Dank zij m'n steuntje. :wink:

Image

Rest nu nog het passend maken van de koplampdeksels. Het kan zomaar zijn dat dit ook weer 3 avonden kost.
Desnoods kost het 5 avonden,....alles beter dan een Matra die je loensend aankijkt.
Ook hier weer helemaal duidelijk dat er veel handwerk in deze auto's zat. Ik heb de deksels even in het gat gehouden,
maar de groene hebben een betere pasvorm dan de gele. Met name de glooiïng in de deksels is nogal verschillend.
We gaan het zien. :roll:

Image
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Restauratie M530 LX

Post by GODFRIED »

Je M530 ziet er nu al zeer mooi uit. Prachtig :wink:
Waar haal je toch de energie vandaan!! Gelukkig heb je het. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Restauratie M530 LX

Post by hendrik »

Ja dat komt goed met die 530.



grt harry de matra.
Post Reply