Restauratie M530 LX
- matrafan
- Posts: 2185
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: Restauratie M530 LX
Vandaag eentje zien langskomen via Facebook.
Misschien een suggestie voor het kiezen van de kleur, alle kleuren en figuren dus iedereen tevreden.
Zou ergens in Monschau staan volgens ingewijden.
Misschien een suggestie voor het kiezen van de kleur, alle kleuren en figuren dus iedereen tevreden.
Zou ergens in Monschau staan volgens ingewijden.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Re: Restauratie M530 LX
Werd al geopperd dat het een Herman Brood zou zijn
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Brood zou zich omdraaien in z'n graf als ie dit hoort
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Volgens mij was dat de reden dat hij van het Hilton sprong.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Die kleurencombinatie zag je in de jaren 70 wel meer. Ik heb dit wel altijd mooi gevonden. Ik heb nog geen automerk gevonden die dit in hun kleurengamma hebben opgenomen!!
Matra Bagheera S - 1977
- raf
- Posts: 111
- Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
- Location: lommel
Re: Restauratie M530 LX
Ik ben daar geweest, vorig jaar nog, verschillende keren aangebeld, geen gehoor.
Staat in Monschau als je van het centrum naar de camping wandelt. het was mijn vrouw die hem zag staan
Staat in Monschau als je van het centrum naar de camping wandelt. het was mijn vrouw die hem zag staan
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Da's niet zo gek Raf. Waarschijnlijk zit ie nog in de nor voor het vernielen van industrieel erfgoed.Ik ben daar geweest, vorig jaar nog, verschillende keren aangebeld, geen gehoor.
Deze week weer lekker in de weer met de spatplaten. Dit zijn nog de enige echte serieus geroeste elementen in het project.
De platen heb ik van aluminium gemaakt. Naar mijn idee iets minder corrosie-gevoelig als er een goede primer en lak opgezet wordt.
En het laat zich ook wat prettiger verwerken. De rubber die er rondom op zitten moet ik nog maken. Deze worden wel gelijmd en niet geniet.
Nog even over gedacht of het nou echt nodig was om dit te vervangen
hoe die ribbels er in gemaakt worden weten we ondertussen wel.
Hier komt dus het Franse koloniale tijdperk weer boven.
Ik zie hier toch een beetje een Afrikaanse olifant in.
Last edited by elix on Thu Nov 15, 2018 12:21 pm, edited 1 time in total.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Afrikaanse olifanten zijn volgens mij zwart en hebben een slurfHier komt dus het Franse koloniale tijdperk weer boven.
Ik zie hier toch een beetje een Afrikaanse olifant in.
Ik heb die spatplaten op de Murena van stevige dak bitumen gemaakt.
Dat zit ook al jaren.
Alu is natuurlijk fraaier.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Wat ziet dat er allemaal zeer mooi uit. Prachtige foto van het nieuwe chassis.
Nu nog een foto van je nieuw chassis naast dat oud wat buiten stond, dan de vraag! "wie ziet het verschil?" l!!
Raf, De eigenaar heeft daar waarschijnlijk goede herinneringen aan uit zijn jeugd en zal de M530 niet willen wegdoen anders stond die daar niet meer!
Nu nog een foto van je nieuw chassis naast dat oud wat buiten stond, dan de vraag! "wie ziet het verschil?" l!!
Raf, De eigenaar heeft daar waarschijnlijk goede herinneringen aan uit zijn jeugd en zal de M530 niet willen wegdoen anders stond die daar niet meer!
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Mooie olifant
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
We laten de olifantenoren even voor wat het is. De rubbers liggen klaar. De platen zijn gespoten.
Even wat geëxperimenteerd welke lijm te gebruiken om de SBR rubber mee te lijmen. Dat is de Max Repair Extreme van Bison geworden.
Na een dag drogen trek je de rubber kapot als je deze wil verwijderen.
Black Friday
Rubbers plotten. Origineel zijn het allemaal losse stroken die in de hoeken kris-kras over elkaar liggen en daardoor slecht afdichten.
zelfs dun rubber snijdt onze ouwe trouwe "Herrie Plotter"
setje spatplaatrubbers
Vandaag was het nog mooi droog weer,
dus tijd om buiten een mobiele straalcabine te bouwen. Dat scheelt me een paar uur afstoffen en vegen in de werkplaats.
Als laatste roestkrab-project was het voorruitframe aan de beurt. Gisteravond met de cleanschijf zo veel mogelijk lak en kit verwijderd
zodat het stralen wat gemakkelijker ging.
Wat er onder de troep vandaan kwam is een verrassend mooi frame.
Daarmee kan ik a.s. week weer mee aan de slag om verder alles passend te maken. Het wordt langzamerhand tijd om alles er eens op te bouwen.
Matra Open Air
Het is niet wat het lijkt
Het mag ook wel eens mee zitten
ik heb ze wel eens anders gezien
Voorlopig geconserveerd in de zinkspray
Even wat geëxperimenteerd welke lijm te gebruiken om de SBR rubber mee te lijmen. Dat is de Max Repair Extreme van Bison geworden.
Na een dag drogen trek je de rubber kapot als je deze wil verwijderen.
Black Friday
Rubbers plotten. Origineel zijn het allemaal losse stroken die in de hoeken kris-kras over elkaar liggen en daardoor slecht afdichten.
zelfs dun rubber snijdt onze ouwe trouwe "Herrie Plotter"
setje spatplaatrubbers
Vandaag was het nog mooi droog weer,
dus tijd om buiten een mobiele straalcabine te bouwen. Dat scheelt me een paar uur afstoffen en vegen in de werkplaats.
Als laatste roestkrab-project was het voorruitframe aan de beurt. Gisteravond met de cleanschijf zo veel mogelijk lak en kit verwijderd
zodat het stralen wat gemakkelijker ging.
Wat er onder de troep vandaan kwam is een verrassend mooi frame.
Daarmee kan ik a.s. week weer mee aan de slag om verder alles passend te maken. Het wordt langzamerhand tijd om alles er eens op te bouwen.
Matra Open Air
Het is niet wat het lijkt
Het mag ook wel eens mee zitten
ik heb ze wel eens anders gezien
Voorlopig geconserveerd in de zinkspray
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Dat lijkt me heel bijzonder zo een ruitframe te hebben van een plek waar de meeste Matra's gewoon helemaal uit elkaar vallen.
Als er iets roestgevoelig is dan is het wel daar.
Het mag inderdaad wel eens meezitten, je hebt al genoeg moeten bijmaken.
Herman
Als er iets roestgevoelig is dan is het wel daar.
Het mag inderdaad wel eens meezitten, je hebt al genoeg moeten bijmaken.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Dat valt precies enorm goed mee, je ziet een M530 roest onbestaand
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Deze foto had ik nog even bewaard voor dit bijzondere moment.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Toch roest
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Dit hoopje roest kwam van de spatplaten.
Maar om niet al te voorbarig te zijn omdat het voorruitframe nog gestraald moest worden had ik deze foto nog niet gepubliceerd.
Maar om niet al te voorbarig te zijn omdat het voorruitframe nog gestraald moest worden had ik deze foto nog niet gepubliceerd.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Je houdt het soms niet voor mogelijk.
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Die roest niet weggooien!! In een potje bewaren. Je gaat het ooit vergeten zijn dat er roest was aan je M 530 en dan die kun die nog eens bekijken.
Prachtig werk.
Prachtig werk.
Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- Posts: 4939
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Restauratie M530 LX
Ja zeker niet weggooien die roest word nog geld waart .
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: Restauratie M530 LX
Ha die Henk, ziet er allemaal weer fantastisch uit, wordt mooier en beter dan nieuw, nog bedankt voor de Bison -tip. Kun je me eventueel laten weten welke primer je gebruikt?
hoor graag
hoor graag
The Pete
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Er is geen primer gebruikt Pete, wel vooraf even ontvet met chloroform.
De rubber reageert zeer heftig op chloroform, dus niet al te nat maken.
De rubber reageert zeer heftig op chloroform, dus niet al te nat maken.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Nu we ons iets minder druk kunnen maken om de roestmaterie, komt er nog een andere Matra eigenschap de hoek om.
Dat wordt voorlopig elke dag extra lang douchen.Heerlijk spul die glasvezel.
Alle polyester delen gaan uit mekaar. Is het er niet uit gerot,...dan valt het er uit zichzelf wel uit.
Het begin is gemaakt. Eerst wordt al het ijzerwerk in de stukken vervangen zodat er weer gemonteerd/gepast kan worden.
Dat doe ik zelf, en als daarna alles op het chassis past dan krijg ik vakkundige hulp van JP-Repair uit Helenaveen die gespecialiseerd is in reparatie van
boten en jetski's etc. om de scheuren en schades te repareren.
Onderstaande beelden zal voor menig Matramens niet vreemd zijn.
Dat wordt voorlopig elke dag extra lang douchen.Heerlijk spul die glasvezel.
Alle polyester delen gaan uit mekaar. Is het er niet uit gerot,...dan valt het er uit zichzelf wel uit.
Het begin is gemaakt. Eerst wordt al het ijzerwerk in de stukken vervangen zodat er weer gemonteerd/gepast kan worden.
Dat doe ik zelf, en als daarna alles op het chassis past dan krijg ik vakkundige hulp van JP-Repair uit Helenaveen die gespecialiseerd is in reparatie van
boten en jetski's etc. om de scheuren en schades te repareren.
Onderstaande beelden zal voor menig Matramens niet vreemd zijn.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Onvoorstelbaar hoe weinig goeds je tegen komt aan deze wagens.Je laat niets aan het toeval over met de hulp van die specialisten in het polyester. Ja, daar heb ik ook fouten gemaakt. Ik zou het nu ook anders doen.
Succes.
Succes.
Matra Bagheera S - 1977
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
begin gemaakt met een reparatie aan de kofferdeksel voorkant.
Ook hier ben ik weer van 3 kleppen 1 goede aan het proberen te maken.
Op deze plek zijn ze allemaal gebroken.
Zo kan het natuurlijk ook. Dit blijft minstens 1 week zitten.
De dikke popnagels verzwakken de kunststof meer dan dat ze het spul bij elkaar houden
Deze klep is het niet geworden overigens.
En zo zijn er nog veel punten af te werken. Hopelijk houdt dit langer stand
Geef mij toch maar een lasapparaat.
Ook hier ben ik weer van 3 kleppen 1 goede aan het proberen te maken.
Op deze plek zijn ze allemaal gebroken.
Zo kan het natuurlijk ook. Dit blijft minstens 1 week zitten.
De dikke popnagels verzwakken de kunststof meer dan dat ze het spul bij elkaar houden
Deze klep is het niet geworden overigens.
En zo zijn er nog veel punten af te werken. Hopelijk houdt dit langer stand
Geef mij toch maar een lasapparaat.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Re: Restauratie M530 LX
Brrr... ik krijg alweer spontaan overal jeuk als ik aan al het polyester herstelwerk van m'n Rancho GR terug denk.
Mocht je trouwens nog schroef- of boorgaten in het polyester moeten dichten dan is dit prima spul daarvoor:
Eenmaal uitgehard is het weer perfect te bewerken, en na voorboren pakken de schroeven (of popnagels) er ook goed in.
Mocht je trouwens nog schroef- of boorgaten in het polyester moeten dichten dan is dit prima spul daarvoor:
Eenmaal uitgehard is het weer perfect te bewerken, en na voorboren pakken de schroeven (of popnagels) er ook goed in.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Restauratie M530 LX
Stuclijstjes houden muren bij elkaar dus dat zal best wel goed gaan daar.
Die roesten ook niet zo gauw
Glasvezelstof krijg je echt wel jeuk van, dat gaat er met douchen ook nog is slecht af.
Een mens moet wat lijden om een Matra te mogen rijden. (dat rijmt ook nog).
Die roesten ook niet zo gauw
Glasvezelstof krijg je echt wel jeuk van, dat gaat er met douchen ook nog is slecht af.
Een mens moet wat lijden om een Matra te mogen rijden. (dat rijmt ook nog).
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Het polyesterwerk begint aardig te wennen. Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel leuk begin te vinden.
Alles draait om een goede voorbereiding/planning zodat je geen materiaal weg hoeft te gooien en zo veel
mogelijk uit het zelfde mengsel kunt maken.
Alle polyesterdelen heb ik aan de binnenkant eerst gestraald zodat alles tussen de vezels goed schoon is.
Zo als het er nu uit ziet ga ik toch alle scheuren etc zelf repareren. ( dan hou ik nog krediet voor andere zaken bij JP-Repair )
@ Patrick. Deze Veidec® lijm is ook erg sterk. Dit is een industriële lijm, ben ik in de winkelschappen ook nog niet tegengekomen.
Daar kan je ook gekke dingen mee doen zoals schroefdraad in tappen etc.
Deze gebruik ik om kleine geboorde gaatjes te dichten.
Deze LP Plast wordt gebruikt om het ijzerwerk in het polyester te lijmen.
De bevestigingsrand positioneren met een malletje zodat deze evenwijdig met de rand loopt
Rand er in gelijmd met LP Plast.
De LP Plast heb ik vermengd met glasvezelsnippers. Dat maakt het extra taai.
Rand voor extra stevigheid nogmaals afgewerkt met polyester en matjes.
Dit soort beschadigingen moeten er nog veel gerepareerd worden.
Alles draait om een goede voorbereiding/planning zodat je geen materiaal weg hoeft te gooien en zo veel
mogelijk uit het zelfde mengsel kunt maken.
Alle polyesterdelen heb ik aan de binnenkant eerst gestraald zodat alles tussen de vezels goed schoon is.
Zo als het er nu uit ziet ga ik toch alle scheuren etc zelf repareren. ( dan hou ik nog krediet voor andere zaken bij JP-Repair )
@ Patrick. Deze Veidec® lijm is ook erg sterk. Dit is een industriële lijm, ben ik in de winkelschappen ook nog niet tegengekomen.
Daar kan je ook gekke dingen mee doen zoals schroefdraad in tappen etc.
Deze gebruik ik om kleine geboorde gaatjes te dichten.
Deze LP Plast wordt gebruikt om het ijzerwerk in het polyester te lijmen.
De bevestigingsrand positioneren met een malletje zodat deze evenwijdig met de rand loopt
Rand er in gelijmd met LP Plast.
De LP Plast heb ik vermengd met glasvezelsnippers. Dat maakt het extra taai.
Rand voor extra stevigheid nogmaals afgewerkt met polyester en matjes.
Dit soort beschadigingen moeten er nog veel gerepareerd worden.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 226
- Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am
Re: Restauratie M530 LX
Polyesther werk is best leuk.
Je kunt de mooiste dingen maken uit een vloeistof en een glasvezel mat.
Zelf heb ik heel wat polyesther reparaties gedaan en ook compleet nieuwe stukken gemaakt.
Planning is idd heel belangrijk.
Gebruik je ook ontluchtings rollers, deze zijn echt zeer nuttig.
Het stuk wat je maakt of repareerd wordt een stuk sterker als je alle luchtbellen eruit gedrukt hebt.
Het eindresultaat wordt ook gladder
Je kunt de mooiste dingen maken uit een vloeistof en een glasvezel mat.
Zelf heb ik heel wat polyesther reparaties gedaan en ook compleet nieuwe stukken gemaakt.
Planning is idd heel belangrijk.
Gebruik je ook ontluchtings rollers, deze zijn echt zeer nuttig.
Het stuk wat je maakt of repareerd wordt een stuk sterker als je alle luchtbellen eruit gedrukt hebt.
Het eindresultaat wordt ook gladder
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Re: Restauratie M530 LX
Zo te zien gaat al het polyesterwerk je ook perfect af zonder hulp , volgens mij heb je totaal het verkeerde beroep gekozen.
Veel succes met de verdere werkzaamheden.
Veel succes met de verdere werkzaamheden.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Je bent iemand die alles perfect doet dat is duidelijk. Een perfectionist!! Petje af, daar zou ik ook iets van mogen overnemen.Ik ben ongeduldig als ik iets aan het maken ben. Ik denk altijd maar dat het af moet.Zeer slechte eigenschap van mij.
Prachtig om te zien wat je doet.
Prachtig om te zien wat je doet.
Matra Bagheera S - 1977