matrafan wrote:Vanmorgen ook nog eens gestart na 14 dagen stilstand.
Duurt zoals bij U Godfried iets langer gezien de carburators leeg zijn (mechanische pomp).
Daarna echter aangeslagen zonder choke, enkel enkele keren met het gaspedaal gepompt.
Vanavond nogmaals gestart onmiddellijk aangeslagen zonder choke, enkel een beetje gas geven.
Misschien carburators (vlotters) nazien of er wel degelijk benzine in de kamers komt?
Ik heb vorige winter een volledige carburator revisie gedaan met allemaal nieuwe dichtingen en acceleratie membranen. Ook nieuwe vlotternaalden.
Toen starten hij wel redelijk goed. Mijn bagheera staat in de zomer in een garagebox. De temperaturen zullen daar nu ook wel oplopen tot 40 a 50° dus op enkele dagen zijn de carburators volledig leeg. Je ruikt de benzine dan bij het open van de poort. Omdat ik een elektrische pomp heb verwacht je tocht dat die de carburators vult voor het starten. Dit hoor je ook aan het tikken van de pomp. Als de carburators niet volledig leeg zijn stopt deze al na 2 tikken, indien leeg tikt deze 5 - 6 x.
Na testen van vorig jaar weet ik dat als de carburators leeg zijn dat ik 8 x vol gas moet geven eer er benzine in de motor spuit door de acceleratie membranen.. In principe zou dit niet nodig moeten zijn omdat je ook een choke hebt en dat deze dan zijn werk moet doen.
Ik moet wel toegeven na het vervangen van deze membranen rijdt mijn bagheera veel beter. Deze waren hard geworden.
Jos waarom gebruik de choke niet???
Zou dan toch veel beter moeten starten!!!!
Persoonlijk vind ik ook dat als ik de choke trek het toeren niet enorm stijgt. Soms zie tot 1800 tr/Min en soms tot 3000 tr/min. Waarom dit niet altijd het zelfde is begrijp ik niet goed. Misschien iets mis met mijn choke systeem!!!!!
Harry, Bedankt voor je aanbod. Ik zal het in overweging nemen als ik zover ben. Ben je vandaag thuis rond 10 uur? Dan kom ik met de bagheera.