afscheid van de Rancho, maar...

Alle informatie over restauratie en werken aan de Rancho
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Beste Matra-vrienden,

Zoals jullie al weten staat mijn Rancho te koop, en je mag weten met veel spijt in het hart, maar teveel werk aan de kas.
Maar goed, je moet weten wat je zelf waard bent en dusdanig karwei zoals Muddy kan ik helaas niet...
Dus gezien er geen gegadigden zijn, gaat de kas naar de schroot... :cry:

Dan denk je bij jezelf, daar gaat mijn jeugddroom :cry: maar heel soms gebeurd er nog wel es een mirakel, en verschijnt dit ten tonele:

Image

Image

En ja dan doe je eens zot, spring je in je auto en rij je zomaar even 1200km heen en terug om een kijkje te gaan nemen.
Dan zie je haar, en ben je terug verkocht! En ook maar even gekocht dan :roll:
Het betreft een gerestaureerde Rancho van een liefhebber in Normandië/Bretagne. De wagen is door een garage volledig herdaan, voorzien van nieuw plaatwerk, motor opengegooid, nieuwe zuigers, nieuwe embrayage, versnellingsbak nieuw...
Blanco gekeurd, o ja en voor de kenners het betreft een originele X3012 :wink:
Dus ik ga deze schoonheid zaterdag halen en rij ze 600km naar huis! :D Nu maar hopen dat alles goed verloopt! :roll:
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by matrafan »

"Geluk zit in een klein hoekje" luidt het spreekwoord.

Dat is bij U blijkbaar goed uitgedraaid.

Zéér mooie wagen, veel succes en rijplezier ermee.

Hopelijk kunnen we deze wagen eens op één of andere meeting bewonderen.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by benny »

Ziet er zeer mooi uit.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Muddy Bandit »

Jammer dat die andere kas naar de schroot gaat, deze was met een beetje inspanning nog prima te redden :cry: ...

Maar fijn dat je, het zij op een totaal andere manier, toch nog je jeugddroom gerealiseerd hebt.
En doe me even een plezier, vervang die idiote telescoopspiegels gelijk voor originele exemplaren. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Bedankt allemaal, ben inderdaad supercontent, maar heb nog een lange weg af te leggen vooraleer hij hier is... :roll:
Om dan nog maar niet te spreken over de papierwinkel die zal beginnen om hem op Belgische platen te krijgen :evil:
Iemand ervaringen mee? :wink:

O ja Muddy, inderdaad ik baal ook van die stupide spiegels, gelukkig heb ik een pracht voorraad aan onderdelen. 8)
Nja en de kas ja, is inderdaad jammer, het is inderdaad zeker te doen hoor, maar ik slaag er alvast niet in :oops:
Ik slijp er nog even wat stukken uit (zoals deurstijl) die is nog heel goed, je weet nooit hé, ik heb dan alvast een mooi modelleke moest het ooit nodig zijn :lol:
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by jo »

Als je de kas gaat verschroten wil ik ze wel overkopen, kan ik misschien toch nog iets met mijn Rancho's doen
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Hoi Matra-vrienden,

Het is alweer een tijdje geleden dat er een update gekomen is van de Rancho. Dat heeft ook zijn redenen, mijn trouwe Mondeo, mijn alledaags voertuig, heeft een tijdlang de geest gegeven, eerst was het verdict een kapotte brandstofinspuitpomp, later bleek dan dat het een injector was...
Intussentijd heb ik mijn eerste autootje van toen ik 18 was terug van stal gehaald en in orde gezet als alledaags voertuig.

Image

Toch aardig wat werk om het beestje terug weer in orde te zetten als betrouwbaar alledaags voertuig. Maar goed in orde dus.
Terug tijd om bezig te zijn met de Simca. Na even op de brug te zetten heb ik toch één ander ontdekt... :evil:
De onderste dwarsbalk was er blijkbaar een plaatje over geplaatst en dat was gerivet aan de dwarsbalk en uiteraard netjes weggewerkt. Zelfs op de automobielinspectie niet gezien :o
Wat bleek toen ik dat eraf haalde, was er blijkbaar nog amper een dwarsbalk te bespeuren... :o
Dus intussen afgehaald en nieuwe dwarsbalk gemaakt in inox door een vriend van me. :D
Dan denk je van ik koop een andere Rancho in de hoop geen roest meer te zien en dan lijkt de miserie opnieuw te beginnen... :cry:

Tevens heb ik ook een oliedrukprobleem en ik krijg het maar niet opgelost, dus ik hoop dat één van jullie het antwoord weet :roll:
Op het dashbord blijft het olielampje pinken... :evil:
Wat heb ik al geprobeerd:
- carterpan eraf, zeef schoonmaakt (was niet echt vuil slechts paar gaatjes verstopt)
- nieuwe oliesensor
-oliepomp vervangen door de oliepomp van mijn Horizonblokje (uiteraard ook nieuwe filter erop)

Als ik de vuldop afhaal, terwijl hij draait heb ik de indruk dat ie amper olie rondspat (in vergelijking met mijn Kadett), de kleppen voelen wel wat olie-achtig, maar eigenlijk amper.
Hebben jullie enig idee wat het nog kan zijn? Want ik weet het niet meer hoor... :cry:

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groeten,

Ruben
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Muddy Bandit »

Tsja.... je wilt een Rancho en daar horen die goed verborgen roestnestjes dus gewoon bij, welkom in de Rancho-wereld. :wink:

Wat betreft je olieprobleem: heb je een elektronische peilstok, blijft het lampje branden of blijft het knipperen?
Bij de peilstok betekent blijven branden een probleem oliedruk, knipperen is probleem oliepeil, en in de dagelijkse praktijk is de electronische peilstok zelf ook nog wel eens de storing.

En heb je de werkelijke druk al eens gemeten om defecte electronica en sensors uit te sluiten?
Minimale waardes stationair koud (40-80 graden olietemperatuur) 2,6 bar, warm (120 graden) 1,2 bar.
Bij 3000rpm tussen de 3,6 en 5,6 bar bij olietemperatuur tussen de 40 en 120 graden.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Muddy Bandit »

Ow ja, dat er niet veel olie spat onder het kleppendeksel kan wel kloppen.
De nokkenas ligt namelijk onder in het blok, op de cilinderkop wordt de olie via de tuimelaar-as alleen maar een beetje verdeeld over de tuimelaars zodat de stoterstangen en kleppen allemaal een drupje smering krijgen.
Je kan de motor gewoon stationair laten draaien zonder kleppendeksel, dat geeft praktisch geen oliegeklieder. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Patrick, je bent fantastisch! Is er eigenlijk iets van de Rancho dat je niet weet? :wink:
Nu ik erover nadenk zou het inderdaad best eens die peilstok kunnen zijn, toen ik hem kocht en er vanuit Bretagne mee naar huis reed, was er geen probleem. Heb toen thuis even een oliewissel gedaan en toen ik de originele peilstok wou kuisen brak het onderste af... :roll:
Heb toen de peilstok van mijn Horizon blokje erin geplaatst en kort erna is het lampje beginnen knipperen. :evil:
Ik maakte me wat ongerust gezien ik inderdaad weinig opspattende olie zag ging ik er logischerwijs vanuit dat de pomp of de aandrijving ervan het euvel moest zijn.
Het volgende dat ik inderdaad ging proberen was de druk even te meten, hoef alvast niet meer naar de waarden te zoeken, heb jij me nu al gegeven :D
Zo'n peilstok is wss vast niet meer te redden :roll: ? Mss toch nog even de contacten proberen schoon te maken, en anders wordt het zoeken naar een ander exemplaar. Staan er op kapaza te koop voor 100 euro zie ik, best nog duur of is dat de prijs? :-?

Tja enneuh de roest die is eigen aan een Rancho vrees ik... :roll:

Alvast alweer een superdankjewel Patrick!!
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by oetker »

Die peilstok was in mijn Murena gelijk al exit.
Peilen doe je naar mijn mening door aan de stok te trekken en te kijken hoeveel olie er inzit.
Lijkt me het meest betrouwbaar.
Het moduul voor de sturing van het lampje heb ik weg gehaald dus geen zenuwachtig geknipper meer.
De stokken zijn nog lang door Peugeot (205GTI) leverbaar geweest maar worden zeldzaam.
100 Euro lijkt me veel maar als iets zeldzaam word dan is het maar net wat je het waard vind.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Dag Herman,
Vond 100 euro inderdaad ook best prijzig, zeker gezien de module er nog niet bij was, en het is inderdaad zoals je zegt, een oliepeilstok dient om het oliepeil te bekijken met het blote oog :lol:
Ik heb er intussen eentje gevonden in Nederland van een ex-dealer, incl de module, getest en goedgekeurd, voor 60 euro. Dus toch maar even gekocht, en anders gaat hij op stock :roll:
Zal toch blij zijn als ik eindelijk weer met de Rancho de weg op kan! 8)
Groeten,
Ruben
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Muddy Bandit »

Beter duur verkrijgbaar als niet verkrijgbaar. :wink:
Op zich is die electronische peilstok best wel handig doordat bij elke start gewoon een meting wordt gedaan, alleen de visuele controle is wat lastiger doordat de peilstok bijna niet af te lezen is.

We horen het wel als je Rancho weer verkeerswaardig is, succes met de werken.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Urbain »

Je kan de oliepeilstok makkelijk controleren. Als je met een Ohm meter de weerstand tussen de aansluitklemmen meet, moet de waarde ongeveer 8 Ohm bedragen. Als je het werkplaatshandboek van de Murena raadpleegt op de pagina's 402 tot 405 wordt er uitgelegd hoe het systeem functioneert.
Dit is identiek aan de Rancho.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by benny »

Hoe ziet die module eruit?
User avatar
talbotmatra
Posts: 308
Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by talbotmatra »

Een vierkante module met 2 ogen voor boutjes aan de zijkant, met een grote stekker aansluiting onderop. De module is van JAEGER en dat staat er ook groot op aangegeven. Bij de Murena zit hij ongeveer boven de opener van de voorklep.
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Urbain »

Dit is de bewuste module...
Attachments
DSC02306_s.jpg
DSC02306_s.jpg (70.21 KiB) Viewed 16831 times
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by benny »

OK. Nu weet ik waarvoor die dient.
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Hoi allemaal,

Vandaag nog even in mijn stock gekeken en daar vond ik toch wel de module terug van mijn vorige Rancho :D
Dus ja, de andere was nog niet binnen, maar ik kon het niet laten om toch even naar mijn ouders te rijden om alvast deze module eens te testen :wink:
Dus snel even de module erin en starten die handel! :roll:
Blijkbaar iets te snel gestart... :oops:
Want gezien ik van plan was de motordruk te meten (moest nog even de oliedrukmeter gaan halen in mijn vaste garage om te ontlenen) had ik de oliedruksensor er reeds af gehaald... :evil:
In al mijn enthousiasme niet meer aan gedacht natuurlijk... :oops:
En ja duidelijk dat er niets mis is met de pomp en de oliedruk, want de olie vloog netjes in het rond... :evil:
Het goede nieuws is dat het euvel inderdaad, zoals Patrick aanhaalde, in de module zat, want het lampje pinkte niet meer...
Maar natuurlijk een heleboel oliegeklieder... :evil:
Nu maar hopen dat er geen olie in de startmotor gevloeid is, of in de koppeling... :cry:
Dus ja mensen het enthousiasme was al direct een heel stuk minder... :cry:
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by oetker »

Wat vet is roest niet :D
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Nja dat is dan het enige positieve... :lol:
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Muddy Bandit »

Een busje remmenreiniger doet wonderen om de gemorste olie te verwijderen. :wink:
Maar mooi om te horen dat het euvel ontdekt is, zo zie je maar weer dat een blind vertrouwen op electronica ook niet alles is.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Hallo allemaal,

Goed nieuws de Rancho is weer gezond en wel thuisgekomen, de dwarsbalken zijn opgelast in inox en de onderkant opnieuw netjes in de tectyl gezet :D
De module is vervangen en het knipperende olielampje is verdwenen :D
Natuurlijk alles nog wat stroef na een jaartje stil ter staan, maar dat komt wel goed, ik ga mss nog even de remmen nakijken, lijken niet zo goed te gaan, en binnenkort nog even de stroboscoop erbij halen om de ontsteking juist te zetten. 8)
Intussen staan de zoeklichten er ook op en werken naar behoren 8) Al loopt de zomer wat op zijn einde, ik heb alvast plezier dat ik hem terug bij mij staan heb :lol:
@Patrick
er komt binnenkort nog iets jouw richting uit :wink:
Image

Groeten,

Ruben
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by oetker »

Hij ziet er chic uit.
Zeldzame verschijning.
We gaan hem vast een keer in het echt zien.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Muddy Bandit »

Ben vanmiddag evetjes aangenaam verrast met een overheerlijk belgisch biertje via de post. 8)
Hartelijk dank hiervoor Ruben, proost op jou Rancho. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Patrick,
Dat is met heeeel veel plezier gedaan! :D
De Rancho heeft intussen te lijden aan 'vapor lock', dus dat wordt binnenkort nog even nazien hoe ik dat ga oplossen... :roll:
Zo bleef je bezig hé... :wink:
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Muddy Bandit »

Wat bedoel je precies met vapor lock.... problemen met de remmen of problemen met de brandstoftoevoer?

Als het de remmen betreft is het gewoon een kwestie van remvloeistof verversen.
Als het problemen betreft met de brandstoftoevoer ligt het iets genuanceerder, dan moet je eerst weten of het wel daadwerkelijk vapour lock betreft of misschien toch aanzuigen van lucht/verstopte tankontluchting (vacuum trekken tank)... de symptomen komen namelijk aardig overeen: na een tijdje rijden geen brandstoftoevoer meer en na een korte pauze werkt alles weer.

Begin als eerste eens de ontluchting van de tank te checken.
Deze zit aan de vulhals, ter hoogte van de tankdop achter het spatbord... als je het achterwiel er even af haalt dan zie je daar een dun slangetje wat absoluut niet verstopt/geknikt mag zijn.
En dat slangetje zit op een soort terugslagklepje aan de vulhals, deze moet ook werkend zijn zodat er wel lucht in de tank kan stromen maar geen benzine via diezelfde weg de tank kan verlaten.
Met een simpele fietspomp kun je beiden al controleren.

Kijk tevens ook even of je brandstoffilter niet verstopt is (en in de juiste stroomrichting is geplaatst)...en denk er ook aan dat een fris filter ook weer snel verstopt kan raken als er al 30 jaar rommel in de tank verzameld is.
Verder is de tank wel van kunststof gemaakt maar de tankvlotter bevat nog wel metalen delen en aansluitstukken... controleer deze ook op een goede afdichting zodat er daar geen lucht aangezogen kan worden. (er zit in de bagageruimte een inspectieluik waardoor je er goed bij kunt)

Pas als het gehele deel tot aan de carburateur volledig uitgesloten is (ik neem aan dat je carburateur wel goed is?) heeft het zin om aan vapour lock te gaan denken: dan is het een kwestie van hitteschildjes, een warmte-isolerende voetpakking en afstandhoudertjes in het aanvoerdeel tussen pomp en carburateur plaatsen.


Ow ja, een foutief afgestelde ontsteking kan de motortemperatuur trouwens ook aardig doen oplopen met als gevolg vapour lock... de moderne ethanoltoevoeging aan de benzine is daar wat gevoeliger voor als de ouderwetse benzine.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by oetker »

Daar wil ik nog aan toevoegen dat een warme Simca motor met het gas op de grond gestart moet worden.
Dus niet pompend of zonder het pedaal in te trappen.
Gewoon poot op de grond en starten tot die het doet.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by rubain »

Hoi mensen!
Het is alweer even geleden dat ik actief was op dit forum. :(
Nja de Rancho is even aan de kant geschoven daar ik me een nieuw speeltje aangeschaft heb :wink:

Image

Namelijk een Pontiac Firebird. Ben deze weest halen in het koude Friesland :lol: Het plan is om er een replica van Smokey and the bandit van te maken.
Er is natuurlijk nog wat werk aan de winkel, maar ik kan alvast voorlopig van de ene benzinepomp naar de andere rijden... :roll:

Met de aankomende winter ga ik ook even werk maken van de Rancho verder op punt te stellen.
De ontsteking is sedert kort ook goed afgesteld met de stroboscoop en die stond blijkbaar aardig verkeerd... :roll: :lol: maar nu draait het blokje terug weer na een jaartje stilstand. Wat een zalig geluid toch! 8) Klinkt niet hetzelfde als de roffelende V8 van de Pontiac, maar heeft toch zijn eigen charme :D
Dus ik hoop dat daarmee ook het euvel opgelost is van het niet meer kunnen starten als hij warm is. Indien niet dan ga ik de uitgebreide handleiding van Muddy één voor één aflopen :lol:
Verder staan er nog wat verfrissingen op het programma van de Rancho. Er liggen nog een paar fris gelakte X-velgen in de garage, dus die gaan er ook onder. Tevens ligt er nog een instrumentenpaneel van een Rancho X in de kast, dus ik zou die er ook graag in hebben (toerenteller is altijd handig vind ik) Iemand ervaringen mee voor het inbouwen? Ik neem aan dat dit niet "plug and play" is...? :wink:

Groetjes,

Ruben
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Post by Muddy Bandit »

Lekker bezig. 8)
Een 350, 400 of 455 ci blok?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Post Reply