Ben terug van een prachtige rit naar de Moezel.
De Bagheera gedroeg zich voorbeeldig, ondanks de loden hitte.
Toen ik thuiskwam en opnieuw vol tankte, rook ik een benzinegeur.
De met stof bedekte rubberen brandstofleiding bleek aan het uiteinde uitgedroogd en gescheurd waardoor benzine begon te lekken.
Gelukkig was dit op een relatief veilige plek aan de uitgang van de benzinetank, dus ver van alle hitte en ontstekingsbronnen.
Heb dan maar onmiddellijk alle rubberen leidingen af gegooid en blijkbaar begonnen ze allemaal wat scheurtjes te vertonen.
Zo te zien zijn deze leidingen dan toch niet zo goed tegen benzine bestand alhoewel ze als brandstofleiding verkocht werden.
Ik had ze nochthans allemaal vernieuwd tijdens de restauratie, vier jaar geleden.
Inmiddels zijn zowel de vacuum- als de benzineleidingen vervangen door taaie teflon-achtige kunststofleidingen dewelke met staal versterkt zijn (zie foto's).
Hopelijk kunnen deze wat langer mee...
Gouden raad, kijk regelmatig de rubber leidingen na en vervang ze tijdig!
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974