Elektrische ombouw auto
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Elektrische ombouw auto
Zat pas 3 weken in Hamburg voor het werk, artikel gelezen in die welt over elektrische kever, kit zou met inbouw 11-12000€ gaan kosten + 99€/maand batterijhuur.
Even gegoogled : http://www.technologicvehicles.com/en/g ... ersion-kit
Nog een weetje, in Duitsland rijden nog 40000kevers, in heel Europa 300000
Citroëns worden ook omgebouwd in Nederland http://www.tractionelectrique.nl/ en http://www.he-cars.com/ die afgelopen vrijdag een elektrische DS goedgekeurd kregen door de RDW
Zou iemand dat overwegen met zijn Matra?
Even gegoogled : http://www.technologicvehicles.com/en/g ... ersion-kit
Nog een weetje, in Duitsland rijden nog 40000kevers, in heel Europa 300000
Citroëns worden ook omgebouwd in Nederland http://www.tractionelectrique.nl/ en http://www.he-cars.com/ die afgelopen vrijdag een elektrische DS goedgekeurd kregen door de RDW
Zou iemand dat overwegen met zijn Matra?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Dries Kreijkamp van de bolwoningen ging zijn bolle murena ook elektrisch maken dacht ik.
Hoe langer hoe meer ik erover denk is de Avantime er ook geschikt voor.
Van het begin bestuurderszetel is de bodem verhoogd, zit nu enkel een mega uitlaat en dito dieseltank onder, achter de achteras ligt dan een volwaardig reservewiel.
Dat kan allemaal weg voor de vele accu's.
Motorruimte is ook groot genoeg voor de motor en extra accu's en controleblokken.
Glazen dak weg en zonnecellen erop.
Hoe langer hoe meer ik erover denk is de Avantime er ook geschikt voor.
Van het begin bestuurderszetel is de bodem verhoogd, zit nu enkel een mega uitlaat en dito dieseltank onder, achter de achteras ligt dan een volwaardig reservewiel.
Dat kan allemaal weg voor de vele accu's.
Motorruimte is ook groot genoeg voor de motor en extra accu's en controleblokken.
Glazen dak weg en zonnecellen erop.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Dat zijn nog maar ruwe ideetjes waar ik mee speel, verwacht niet direct dat die zonnecellen de wagen opgeladen krijgen maar ik kan hem op het werk wel zodanig zetten dat hij heel het jaar door in de zon staat, gemiddeld zeker 9 uur werken... Alle beetjes helpen
Is maar 1 probleem, de Avantime zit tjokvol elektronica ; ramen die zakken bij het openen van de portieren, airbags, airco,centraal vergrendeling AB, alarm, xenon's.... zo'n dinges moeten toch blijven werken.
Radio, GPS, CD speler kan ik gerust vervangen door simpeler toestelletjes, achteruitrijsensors mogen bvb. helemaal weg.
Is maar 1 probleem, de Avantime zit tjokvol elektronica ; ramen die zakken bij het openen van de portieren, airbags, airco,centraal vergrendeling AB, alarm, xenon's.... zo'n dinges moeten toch blijven werken.
Radio, GPS, CD speler kan ik gerust vervangen door simpeler toestelletjes, achteruitrijsensors mogen bvb. helemaal weg.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1665
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Weet ik nog zo niet, denk een 150 kg winst te maken met de motor-radiators-sapjes-uitlaat, 100 kg met tank en reservewiel, 50 kg met glazen dak.
Er zit een hoop rek in
Er zit een hoop rek in
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
De Elektromurena. De site http://elektromurena.come2me.nl is helaas gesloten, ik heb nog wel wat teruggevonden op web.archive.org maar dat dateert van 2009. Ik denk dat 'ie de moed heeft opgegeven omdat de kosten van de accu's nog steeds te hoog zijn.jurgen M wrote:In Nederland was er iemand bezig om een Murena (goudkleurige) om te bouwen naar elektrisch, al een tijdje niets meer over gelezen trouwens.
Ik weet wel dat er een elektrische Bagheera in Italië is/was, gemaakt om mee te racen, maar kan niks terugvinden op de interwebs.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 1665
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Zolang het maximaal toelaatbaar gewicht niet wordt overschreden. Wil je iets anders, moet je toestemming krijgen van de fabrikant, en als die niet meer bestaat of niet reageert, heb je inderdaad een probleem bij de RDW.Muddy Bandit wrote:Is zoiets als zelfbouw nog redelijkerwijs op een kenteken te krijgen dan?
Maar als je de motor, dynamo, startmotor, benzinetank en koelsysteem (incl. buizen) eruit hebt, dan heb je al veel gewicht gewonnen. En hoe minder kilo's, hoe meer actieradius.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.