bagheera

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

bagheera

Post by hendrik »

Dag matramannen, moet je eens zien wat zo een matra kost aan de zee 99,95€ en die zijn even groot als die we van de clup hebben gekocht.






grt harry de matra.
Attachments
matra..jpg
matra..jpg (137.18 KiB) Viewed 10203 times
Matra69
Posts: 79
Joined: Tue Feb 28, 2012 1:03 am

Post by Matra69 »

Tja daar word natuurlijk zwaar van geprofiteerd en de toeristen geven toch hun geld uit... Trouwens als het er zijn van cararama zoals de andere auto's is de kwaliteit toch niks, ik heb zelf een Alfa GTV junior van Auto art models die ook 100€ kost maar dan heb je tenminste kwaliteit, de vloerbekleding is zelfs echt tapijt. Het is wat de zot eraan wil geven zoals met alles natuurlijk.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat is al het dubbel van wat wij betalen via Matramania.
Aan die Matra is dus nog geld te verdienen. :o
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Hij godfried, daar maakt je meer winst op dan bij een echte matra als je ze verkoopt.





grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik laat hem dan nog maar even in de doos.
Blijft dan zeker in concours-conditie. :P
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

hendrik wrote:Hij godfried, daar maakt je meer winst op dan bij een echte matra als je ze verkoopt.

grt harry de matra.
Dat valt niet te ontkennen. Voor een Matra moet je een liefhebber vinden en er aan verdienen zal niet lukken. Al blij zijn als je niet te veel moet inschieten.


Ik loop al een tijd met de gedachten om mijn murena (2.2S) te verkopen. :x Maar ik heb er zoveel werk aan verzet en technische is die nu 100% in orde, nog een nieuwe laklaag en hij is perfect.
Weet nog niet of ik er spijt van zou krijgen, maar vroeg of laat zal ik die knoop doorhakken. Blijven of verkopen!!!!
Voor het geld moet ik het niet doen, die enkele duizenden euro's maken me niet rijker en ik heb ze ook niet nodig.
Ik rij er veel te weinig mee. Dit krijg je als je meerdere wagens hebt.
Dus een luxe probleem en hij staat me soms onder de voeten.
Mijn bagheera blijft mijn nummer 1. Indien mijn murena verkoop zal er ook geen vervanger meer komen!! Dit mag dus niet overhaast gebeuren. :o :o
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zo tijdens je leven verzamel je nogal het e.e.ander.
Je kunt er maar in 1 tegelijk rijden.
Zelf had ik er nog wel een paar Matra's bij willen hebben, maar geen ruimte om ze te zetten en aan te werken.
Dan krijg je ook nog slecht nieuws van de dokter en dan is het ook allemaal niet meer nodig en kun je gaan afbouwen.

Ik zal zeker niets meer er bij nemen en als ik geluk heb kan ik wat ik begonnen ben nog enigzins afmaken.
En dan....dan is het klaar en ga je er nog zoveel mogelijk van genieten.
Dan moet je gaan uitbesteden wat je zelf niet meer kunt doen, en dan kost 1 oldtimer al genoeg.
Je komt allemaal een keer op zo'n punt in het leven.
Dan moet je jezelf bezinnen en gewoon wat opruimen.

Zoek maar een goed baasje voor de S.
De wagen is goed aangepakt onder het schilletje dus kan zijn nieuwe baasje nog veel plezier geven.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Godfried, ik rij ook niet zo heel veel met mijn matra zo een 1000 km per jaar maar wegdoen doe ik toch niet.






grt hary de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Bij twijfel: mooi laten staan zolang het niet in de weg staat en de centen niet nodig bent... wegdoen kun je maar 1x. :wink:

Bij mij is het continu het ruimtegebrek wat mij parten speelt, anders had ik al een aardig museum vol speeltjes in kunnen richten.... :cry:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik ga me eerst eens goed bezinnen. Moet me eigenlijk met een hamer voor de kop slaan dan zullen die gedachten wel verdwijnen. :lol:

Een gebrek aan energie dat is een van mijn grootste problemen. En als ik dan wat energie heb verspil ik deze. Het is zeer moeilijk om te luisteren naar je lichaam!! Ik wil nog zoveel doen!!!! :(
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

[quote="GODFRIED

Ik loop al een tijd met de gedachten om mijn murena (2.2S) te verkopen. :x Maar ik heb er zoveel werk aan verzet en technische is die nu 100% in orde, nog een nieuwe laklaag en hij is perfect.
Weet nog niet of ik er spijt van zou krijgen, maar vroeg of laat zal ik die knoop doorhakken. Blijven of verkopen!!!!
[/quote]

Bezint eer ge begint!!!!!!

Als ze niet weg moet en niet overdreven onder de voeten staat en als het geld dan ook nog geen rol speelt laat nog maar wat staan die hap.

Weg is weg!!!!
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

GODFRIED wrote:Ik ga me eerst eens goed bezinnen. Moet me eigenlijk met een hamer voor de kop slaan dan zullen die gedachten wel verdwijnen. :lol:
Giet je maar eens een goed stuk in de kraag, helpt net zo goed en de kater duurt een stuk korter dan als dat je het doet met de hamer. :lol:
GODFRIED wrote: Een gebrek aan energie dat is een van mijn grootste problemen. En als ik dan wat energie heb verspil ik deze. Het is zeer moeilijk om te luisteren naar je lichaam!! Ik wil nog zoveel doen!!!! :(
Kan ik me heel goed voorstellen, ik heb zoiets vergelijkbaars gezien bij m'n vader.
Voor hem is nu alles ook een kwestie van plannen en keuze's maken, en het heeft bij hem ook jaren geduurt voordat de knop omgezet was van "zoveel willen doen" naar "accepteren wat je nog kunt".
Maar de verkoop van de Murena zal dit voor jou echter niet op gaan lossen, de fustratie zal er waarschijnlijk alleen maar groter door gaan worden als je de lege plaats ziet en beseft dat je een stuk levenswerk verruild hebt voor een paar centen.
Ga de Murena dan liever beschouwen als een kunstwerk waar je ook alleen naar kunt kijken om ervan te genieten.

Op deze manier gaat mijn vader nu ook om met z'n oude werkschuur... hij drinkt daar nog dagelijks z'n mok koffie om 10.00 uur en geniet van de omgeving met de oude machines, en tussendoor knutselt hij nog een beetje als z'n rug het toelaat.
Op de plek waar vroeger de aanhanger altijd stond heb ik een paar jaar geleden een "leefhoekje" gemaakt met een keukenblokje, een oude keukentafel + 2 stoelen en een comfortabele sofa, en een electrische terraskachel zorgt nu voor een aangename warmte tijdens de koude periodes.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ja, ik weet dat je die maar eenmaal kunt verkopen. Als ik er niet meer of te weinig mee rij zal dit toch gebeuren.
Aan die wagen ben ik niet zo gehecht. Mijn bagheera dat is een ander verhaal, die zou ik niet weg kunnen doen.
Ik had die murena gewoon niet moeten kopen. Je wil niet weten wat ik daar allemaal aan gedaan heb om deze in orde te krijgen, was werkelijk een wrak. Hij reed nog en daar was ongeveer alles mee gezegd.
Die wat die wagen koopt heeft veel geluk dat er zo een zot aan gewerkt heeft. Ja, ik heb er wel voldoening van gehad maar zonde van de verspilde energie.
Ik ben niet gek meer van die wagen en waarschijnlijk gaat die verkocht worden.
Met wat geluk geld om geld!!!
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

godfried, daar hadden marcel en ik het ook al over gehad.dat ge een miskoop gedaan had.maar gekunt het niet meer omkeren.veel geluk met de verkoop,en dat ge u centen er terug kunt uithalen.
groetjes ludo
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

ludo2 wrote:godfried, daar hadden marcel en ik het ook al over gehad.dat ge een miskoop gedaan had.maar gekunt het niet meer omkeren.veel geluk met de verkoop,en dat ge u centen er terug kunt uithalen.
groetjes ludo
Tja, wat is een miskoop.
Deze gaat het meeste waard worden in de toekomst.
Er moest wel veel aan gebeuren.
Een goede S zou nog wel wat op moeten brengen, maar de vraag is niet groot.
Pete heeft zijn S ook al sinds 2007 min of meer te koop staan dus snelle verkoop zit er niet in denk ik.
Nu is de vraag internationaal wat groter en denk dat je die richting op moet.
De tijd van recessie is echter in je nadeel.
Succes met de verkoop.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

Hallo Jongens,
Er is wel interesse in de S, maar vooral vanuit het buitenland. Heb al Duitsers , een Noor en een Fransman op bezoek gehad. Ze zijn helemaal in de gloria als ze de wagen inspecteren, maar bieden dan onder mijn vaste prijs of kopen dan toch "het koopje" dat enkele euri goedkoper is en gaan zelf (veel meer) geld uitgeven om haar op te knappen; ieder zijn zin, ik zit er niet mee, er zijn maar 480 S'sen en daar komen er geen meer bij ; twee ervan staan in mijn loodsje. Ik adverteer alleen maar af en toe een keer en als er dan niemand interesse heeft of niet voldoende biedt, blijft ze gewoon weer een jaartje in de mottenballen staan. Ze lijdt niets bij mij , staat in een verwarmde loods en voor mijn part slepen ze haar hieruit als ik er niet meer ben. Over enkele jaren betalen ze meer dan de nieuwprijs voor bijzondere autootjes, kijk maar eens in de oldtimerbladen, en bijzonder is en blijft de Murena!
Het is net wat je zegt ; verkocht kun je er nooit meer van genieten. Heb er nu een aantal staan, waarvan één sloper, die eigenlijk nog veel te goed is om te slopen , maar die er wel aangaat, dus ik heb voorlopig onderdelen genoeg om te blijven rijden, en heb ik ooit voor mijn eigen S onderdelen nodig , nou dan sloop ik ze gewoon van de andere af.
En ja , je kunt maar in één aut6o rijden , maar je kunt wel van al je auto's , als je zoveel budget, ruimte en geluk hebt genieten en dat is onbetaalbaar, nietwaar?

Godfried verkoop hem niet, zeker als je er al zoveel centjes , tijd en liefde ingestoken hebt.
Geniet ervan zolang als je kunt, weg is weg en komt nooit meer terug.
Attachments
DSCN0284.jpg
DSCN0284.jpg (201.55 KiB) Viewed 10023 times
The Pete
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik ga rustig mijn tijd nemen, hij moet niet weg. Ik zou er dagelijk mee willen rijden, wel op LPG maar er is te weinig plaats in.
Rijden doet deze murenaS geweldig, niet te vergelijken met de bagheera. Het is een bom. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply