Rancho Grand Raid

Alle informatie over restauratie en werken aan de Rancho
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Supermooi!
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ik heb vandaag eindelijk alle verlichting op de juiste manier aan het branden gekregen.
Het is gewoon priegelwerk met al die draadjes en kabeltjes, echt niet mijn ding om te doen. :evil:

Eerst maar eens begonnen met de linker koplamp... hier brandde alleen het groot licht van en niet het dimlicht.
Nieuwe lamp erin en het dimlicht deed het weer... maar het groot licht opeens niet meer. :-?
Dus de volgende lamp er maar in: jippie... ze doen het allebei.... totdat de koplamp teruggemonteerd werd in de houder. :evil:
Wat blijkt uiteindelijk: alle gebruikte lampen waren goed, probleem zit in het stekkerblok. :oops:
Dus alle verbindingen in het stekkerblok maar even wat minder ruim gemaakt... resultaat: koplampprobleem is opgelost.

Als volgende was de rechter verstraler aan de beurt.
Een nieuw (getest) lampje mocht niet baten, stekkerverbindingen waren ook prima, spanning was aanwezig tot de lamp, een massaprobleem dus.
Aangezien de originele massa loopt via de lampvoet over een bevestigingsbeugel die weer gemonteerd is aan de bumpersteun die is vastgebout aan het chassis (en overal zitten nu dus dikke laklagen tussen als roestbescherming) heb ik maar een nieuwe massadraad getrokken die rechtstreeks op het chassis zit.... probleem ook opgelost.

Vervolgens dacht ik het mistachterlicht ook wel snel en simpel aan het branden te krijgen.
Eventjes het glaasje eraf en lampje controleren... lampje was goed.
Dan maar verder en het hele huis eruit... stekkerverbinding goed maar geen spanning.
Blijkt hier de schakelaar dus de boosdoender te zijn. :evil:
Er zitten 3 draden aan de schakelaar, boven bruine stip/blauwe draad, midden witte stip/blauwe draad, en onder zwart (massa).
Boekje erbij, controleren, volgens boekje is dat zo goed.
Voor de zekerheid de beide blauwe draadjes nog even gewisseld en vervolgens getest, maar dat vond de zekering niet echt fijn... draadjes dus maar weer snel gewisseld en een nieuwe zekering gestoken.
Ben vervolgens nog ruim een uur aan het prutsen en zoeken geweest in de boeken maar toen werd het probleem me eindelijk duidelijk.
Wat blijkt: er bestaan dus 2 modellen van de schakelaars voor de mistachterlichten.
Ze zien er allebei exact hetzelfde uit, alleen heeft de ene de massa op de onderste pen zitten en de andere de massa op de bovenste pen... het is (met vergrootglas erbij) net te zien waar + en - (of 0) ingebrand zijn in de zijkant van de schakelaar... je moet het maar weten.
Ow ja, ik heb ook 2 mistachterlichten kwam ik toen opeens achter. :roll:

Het voorste interieurlichtje werkt inmiddels ook op de juiste manier.
Hier dacht ik in eerste instantie ook aan een massaprobleem bij de schakelaars in de deur maar na een tijdje zoeken en puzzelen bleek het werkelijke probleem dus in de lichtverklikker te zitten... dat ding heb ik er dus maar tussen weg geknipt en alles functioneert nu.
Ik ga later wel eens uitzoeken hoe die dingen daadwerkelijk geplaatst moeten worden, in dit geval was ik er maar blindelings vanuit gegaan dat de vorige eigenaar het goed had aangesloten... maar niet dus.

Affijn, het was een dagje met veel ergenissen en fustraties, maar het resultaat heeft uiteindelijk de dag toch weer goedgemaakt.


Tussendoor heb ik de WA-verzekering voor de auto ook nog even geregeld met m'n verzekeringsagent, ik mag binnenkort dus legaal de weg op met een geschorste auto.... alleen de kortste weg naar het APK-keurstation dus. (maar dan wel even via het tankstation :wink: )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Succes bij de APK!
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Duimen maar!!!!
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Image

Een geldige APK is nu een feit. 8)

Het was nog even worstelen met de remmentestbank, maar na een paar sessies waren de remschoenen zover ingesleten op de trommels dat alles binnen de marges bleef.
De koplampen moesten nog even netjes afgesteld worden, en een hoes van het stuurhuis moest even goed vastgezet worden met eet tiewrap.
Verder met glans door de keuring en vele lovende woorden mogen ontvangen.

Ik heb nog even een fotootje van de onderkant gemaakt toen de brug hoog stond, was voor mij ook de éérste keer om alles eens goed te kunnen overzien zonder te kruipen:

Image



Ik kan dus beginnen met testrijden om de laatste kraakjes en rammeltjes op te speuren.
De meeste geluiden komen uit de ophanging, waarschijnlijk rubbers die zich moeten zetten en moeten wennen om weer te werken.

Verder moet de wiel- en stuuruitlijning nog zuiver gezet worden, en de tankmeter werkt niet... is best deprimerend om voor 100 euro in de tank te stoppen en vervolgens op het dashboard niet eens kunnen zien waar het gebleven is. :-?
Waarschijnlijk blijft de vlotter in de tank hangen, maar daar kijk ik wel naar als de tank weer wat leeggereden is.

De komende tijd kan ik dus veel rijden in de buurt met een goed gevulde gereedschapkist achterin... :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Prachtig gewoon.
Vandaag gelijk maar een proefritje naar de meeting op vliegveld Schaffen :wink:
Als het mee zit kan je nu op je lauweren rusten, en genieten van deze prestatie.
De bewondering oogsten, en Bassie fans vertellen dat de auto van hem een wrak is vergeleken bij die van jou :wink:
We gaan hem vast een keer in real life aanschouwen dit jaar ?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

Prachtig, mooier dan nieuw. Dat gaan er u niet veel nadoen.
Hoop op een van de volgende meetings hem eens in het echt te kunnen bewonderen.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zeer mooi, zal voor velen een droom blijven.
Genieten maar en veel zorgeloze km.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Wat geweldig! Nu nog even het puntje op de i, een recht nummerbord. :)
Geniet ervan!
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Die ziet er prachtig uit het kan niet beter zeer mooi gedaan.







grt harry de matra.
User avatar
fjodor 2.2
Posts: 171
Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
Location: Amersfoort (NL)

Post by fjodor 2.2 »

sprakeloos. :P :P :P :P
Groet Fjodor

Matra Murena 2.2 -1982

Weet je nog toen
"de boten van hout en de mannen van staal waren"
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Bijna zonde om daarmee in de regen te rijden.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

En nu rijden maar.
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Prachtig, net of die zo van de fabriek komt.

Genieten maar.
andré
Posts: 189
Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
Location: Leopoldsburg

Post by andré »

Dag Patrick,

Man, man , is dat een spetter zeg!
Een uniek stuk (van je leven), dikke proficiat.
Het is allemaal tot in de puntjes afgewerkt....zoals het hoort, maar eigenlijk haast nooit is!!!
Nu maar zaaaalig genieten. Het is je terecht en van harte gegund.

Groetjes.
André
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Allemaal hartelijk bedankt voor de vele gelukwensen.
Ik ben er zelf nog een beetje beduusd van, m'n postvak zat vanmorgen vol met felicitaties vanuit Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.... ik had nooit gedacht dat de restauratie van deze Rancho door zoveel mensen op de voet is gevolgd.
En ik moet er zondermeer bij vermelden dat dit resultaat mede behaald is dankzij al jullie steun en goede tips... nogmaals mijn grote dank hiervoor.



Maar dat de auto nu APK goedgekeurd is wil het helaas nog niet zeggen dat alles nu ook geheel goed is en perfect functioneert... er moet echt nog wel het een en ander aan gebeuren voordat ik vertrouwd lange afstanden met de Grand Raid kan gaan rijden.
Zo zijn er zijn nog wat vreemde rammeltjes, kraakjes en piepjes die er allemaal uit moeten, een portierslot werkt niet naar behoren, de brandstofmeter geeft niets aan, de wiel- en stuuruitlijning moet nog gesteld worden, de motor loopt nog vrij rauw... kortom allemaal pruts- en zoekdingen waar nog een hoop tijd in kan gaan zitten maar die ik wel eerst allemaal goed wil hebben... kortom, de kinderziektes dus.

Een ander ding wat me helemaal niet aanstaat is een rare trilling gecombineerd met een vaag schurend geluid uit de aandrijflijn.
Dit is alleen bij belasting (in elke versnelling), net of een lager ergens in de versnellingbak of het differentieel speling heeft.
Dit probleem moet in ieder geval als eerste opgelost worden, desnoods gaat er een andere versnellingbak in en vervang ik dat originele sperdifferentieel voor een gewoon dif met gewone aandrijfassen.

Ook de uitgebreide verzekering moet nog verder geregeld worden, eerst een taxatie dus.


Kortom, ik heb voorlopig nog genoeg om op te lossen voordat de Rancho een kilometervreter kan gaan worden.
Maar als alles zover is dan kom ik zeker met de Rancho naar een Matramania-meeting in België, dat is bij deze beloofd.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Muddy, onwaarschijnlijk mooi. De kleine ongemakjes wegwerken is nu een extra kroon op het werk. Ik wacht vol ongeduld om hem (of is het haar) met eigen ogen te kunnen bewonderen.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

De portiersloten werken nu allen, het stangetje naar het slot buiten en het stangetje naar de knop binnen van kruisten elkaar langs de verkeerde kant... kan gebeuren.
De tankmeter werkt inmiddels ook naar behoren, probleem zat hem in de stekkerverbinding van het tellerhuis... moest het halve dashboard echter wel eerst voor uitgebouwd worden om daar fatsoenlijk bij te kunnen komen.

Diverse kraakjes, rammeltjes en piepjes zijn ook al verdwenen.
Een vetspuit op de rubbers doet al wonderen, een losliggend boutje onder de paravan is weggehaald, uitlaat is iets bijgebogen zodat deze niet meer tegen de bodembescherming aan komt, dashboardkastje is voorzien van een antislip-matje... kortom vele simpel op te lossen dingen waar je alleen uren naar zoekt en luistert.


De trilling gecombineerd met het schurend geluid komt (90% zeker) voort uit het differentieel... juist ja, dat beruchte anti-bog dif waar ik destijds ook al de nodige problemen mee had.

Dat dif gaat er dus definitief uit en wordt vervangen voor een gewoon dif.
En dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan... betekent dus voorbumper (met mistlampen) demonteren, bodembescherming (incl. lier) demonteren, aandrijfassen en versnellingbak eruit... en met een beetje geluk kun je er dan enigszins bij. (en met pech moet de radiator en complete motor er ook uit :evil: )
Een normaal dif (met bijbehorende langere aandrijfas) heb ik in stock, maar een difhuis helaas niet... dat wordt dus overbouwen en afstellen.
Kortom, dit betekent weer een paar dagen intensief sleutelen in een periode met tijdgebrek, ik moet maar eens zien wanneer ik hier aan toe kom.

Ow ja, de remcilinder links achter lekt ook iets... new old stock is blijkbaar ook niet altijd goed.


De reacties van mede-weggebruikers zijn trouwens heel leuk en soms lachwekkend..
Opgestoken duimen, auto's naast je bij de stoplichten blijven staan voor groen licht en dat soort dingen.
Een nieuwsgierige fietser is zelfs al onderuit gegaan door de Rancho, blijkbaar was die gekke auto achter hem intressanter om te bekijken dan dat paaltje voor hem. :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Post by rubain »

je hebt een fenomenaal werk verricht Muddy, wat een resultaat zeg! :o
Begrijpelijk dat ze blijven stilstaan voor het groene licht en dat fietsers tegen de vlakte gaan :lol:, een Rancho behoort immers niet meer tot het dagelijks verkeer, en spreekt meer tot de verbeelding dan een blitse Porsche aan de lichten :wink:
Jammer van je dif, maar als het de enige oplossing is... :-?
geniet alvast met volle teugen van iedere kilometer dat je met de Rancho aflegt!! 8)
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Heel mooi werk :wink:
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Proficiat.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Pracht werk Patrick, sluit me met de felicitaities aan bij de rest.

Kan bijna niet wachten om deze eens in het echt te zien.

Misschien op de meeting bij Carjoy of in september in Beesel?????
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

matrafan wrote: Misschien op de meeting bij Carjoy of in september in Beesel?????

Ik heb er best wel zin aan om eens te gaan "koekeloeren" bij Carjoy, daar een bezoekje brengen staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje.
Maar ik wil eerst de techniek van de Rancho geheel goed en betrouwbaar hebben, met dat rare geluid en trilling in de aandrijflijn durf ik nu geen afstanden te rijden.

Ik doe m'n best, maar ik beloof voorlopig nog niets.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

De lekkende rem linksachter is inmiddels ook opgelost, en ik begrijp nu ook eindelijk waarom de remmentest tijdens de keuring zo moeizaam ging.
Wat blijkt: de beide remcilinders waren new old stock, merk Girling. Echter de linkse had een binnendiameter van 20,6 mm en de rechtse een binnendiameter van 22 mm. :o ... maar uiterlijk zien ze er exact hetzelfde uit.

Fabrieksaf is de gehele remmerij van de rancho al een allegaartje van vele soorten en merken door elkaar heen (maakt het uitzoeken knap ingewikkeld), maar de basisregel is dat het type hoofdremcilinder bepaalt welke diameter remcilinder waar bij hoort... je moet het maar weten.

Ik heb nu 2 nieuwe remcilinders (20,6 mm) besteld en gemonteerd, en ook de schoenen weer vervangen voor nieuwe exemplaren uit mijn Suzuki-voorraad. (deze zijn namelijk exact hetzelfde :o ))
Voor 30 euro is het nu net of je een anker uitgooit, een hemelsbreed verschil.

Het piep/kraakje in de koppeling is tussendoor ook nog eventjes opgelost, met 2 nieuwe rubber ringen om de zuiger van de koppelinggever en een lik vet aan het oog aan het pedaal was het geluid geheel weg.


nu nog resterend: het differentieel en de wiel-/stuuruitlijning... eerst maar eens een dag sleuteltijd voor het dif zien te vinden in m'n bomvolle agenda. :-?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Vandaag is het sperdif vervangen voor een gewoon exemplaar.
Netto 7 uur sleutelen, en dan had ik het voordeel dat de beschermbeugels onder de motor nog net konden blijven zitten. (en dus ook de lier, de bumper enz. konden op plek blijven)
Maar wat een priegelwerk..... alleen de startermotor demonteren was al ruim een uur werk, je kunt gewoon nergens op een fatsoenlijke manier meer bijkomen door die bodembescherming.

Maar de trilling en het knarsende geluid is nu wel weg... helaas is het schurende/jankende geluid nog gebleven. :evil: :evil:
Zal dan toch verder uit de versnellingbak voort komen, heb nog weer wat te sleutelen dus.... :cry:

Ow ja, tijdens de testrit heeft de koppelinggever de geest gegeven, die pas vervangen rubber ringetjes zijn opgelost in de remvloeistof.... :(


Kortom, een drukke dag vandaag die uiteindelijk uitliep op een baaldag.
Morgen maar eerst eens naar de Vehikel Oldtimerbeurs in Utrecht, misschien dat ik daar m'n voorraadje reserve-onderdelen nog wat aan kan vullen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zo blijf je in ieder geval wel zoet.
Jammer van deze toch nog omvangrijke klussen nu de auto practisch voltooid is.
Waar had je die rubbers voor de kop-cilinder gehaald?
Mag toch niet voorkomen.
Voor hetzelfde geld had je ze in een remcilinder gehad en was je door de remmen gegaan.
Slordig hoor.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Die rubbertjes kwamen uit een aanhanger vol nieuwe en gebruikte Rancho-onderdelen die ik destijds bij de auto gekocht heb.
Dit was een revisiesetje van Lockheed... voorste rubber opgelost in een paar dagen, achterste rubber is nog gewoon perfect zoals het hoort. :-?

Maar ik ben er in de afgelopen jaren al wel achter gekomen dat die gekochte onderdelenvoorraad ook heel veel troep bevat, diverse dingen zijn gewoon versleten, verroest of verstikt, andere delen horen niet eens thuis op een Rancho...


De Vehikel Oldtimerbeurs in Utrecht was trouwens zeer teleurstellend.
Een hoog gereedschap-, brommer- en motorengehalte, en vele lege standplaatsen. (de helft was maar bezet :( )
Ik was in 2 uurtjes al uitgekeken, heb alleen een setje nieuwe Gabriel schokbekers voor de voorzijde van de Rancho gevonden.(€ 40,=)
Als dit slechts is overgebleven van de eens zo beroemde Vehikel-beurs dan hoeft het van mij nooit weer. :cry:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Tijdens het restaureren kun je niet alle gebreken onderscheppen omdat je ze niet ziet. Het is pas tijdens het rijden dat ze zich aanbieden. Je komt van ver en hebt een engelen geduld dit heb je al bewezen, weinigen die je dit nadoen. Nog even doorbijten en je hebt een zeer betrouwbare rancho.

Oude onderdelen daar heb ik mijn buik ook van vol. Een sloper kopen is meestal ook zeer weinig goede onderdelen overhouden. Wat je nodig hebt is ook slecht bij de sloper.
Matra Bagheera S - 1977
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Weer een geluidje minder. :D

Ik maar zoeken in de aandrijfassen en wiellagers... blijkt uiteindelijk de stabilisatiestang tegen de bodembescherming aan te schuren.
Een paar vulringen tussen het chassis en die beschermbeugels was al voldoende om dit op te lossen... geleidelijk aan gaat het rijden al steeds beter en aangenamer. 8)

Morgen ga ik eens proberen om een olielek langs de onderste bout van het differentieelcarter dicht te krijgen, het geeft nu ook een beetje gesmeer op de straat... hopelijk lukt dit door de bout iets los te draaien en er wat pakkingpasta ertussen te proppen.

Ow ja, wat is normaal het gemidelde benzineverbruik van een Rancho?... na een kleine 200 km kom ik op ongeveer 1:6, lijkt mij wel een beetje boel veel...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Mooi dat je het gevonden hebt.
Hoef je niet weer alles uit elkaar te trekken.
1 op 6 is zeker meer voor een Amerikaan.
Zit hier een standaard 1100 motor in?
Met de 1100 reed ik benzine 1 op 12 met een stevige rijstijl en veel buitenweg kilometers.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply