Carosserie op zijn Frans? Maak recht wat krom is.
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Carosserie op zijn Frans? Maak recht wat krom is.
Als ik kritisch naar mijn Murena kijk zijn er toch wel wat dingetjes die niet zo goed aansluiten.
Daar moeten we dus wat aan doen.
Vooral de achterzijde sloot bij mij niet alles even goed aan.
Dat kan ook niet als de auto al een paar keer van achteren wat tikjes gehad heeft.
De achterzijde dus maar is gedemonteerd, en dan zie je dat de boel wat krom staat, en er nog wel is wat aan geprutst is.
Ook een manier hoe je een poly bumper niet moet repareren.
Het lijkt rechts slechter dan het is op de foto.
Na wat smurrie verwijderd te hebben een paar flinke klappen met hamer en houtblok plus een nieuwe rivet/popnagel zag het er al weer zo uit.
Wat me opvalt is, ondanks de lichte aanrijdingen die er ongetwijfeld geweest, zijn er weinig roest te vinden is.
Toch dit gat maar is aangepakt.
Dat valt nog niet mee wantt het is smal, en heb de staalborstel maar aan een stuk bezemsteel gebonden om te schrobben.
Ook de bodemplaat in het rechterdeel is nog al door gebogen.
Dat komt door het vele staan in de bagageruimte.
Wat ik hier aan ga doen is nog een raadsel.
Nu had ik 2 jaar geleden al nieuwe achterlichten van een Horizon gekocht.
De lenzen heb je niets aan, maar de reflectors passen prima in de Murena.
Het blijft echter oppassen bij aankoop van deze achterlichten, want er schijnen 2 types te zijn.
Bij mij pasten ze echter prima.
De rest trek ik wel strak als bumper en vleugel weer gemonteerd worden.
Daat gaat nog even duren, want de boel gaat eerst netjes gemaakt en gespoten worden.
Daar ben ik een andere bumper voor aan het klaar maken.
Daar moeten we dus wat aan doen.
Vooral de achterzijde sloot bij mij niet alles even goed aan.
Dat kan ook niet als de auto al een paar keer van achteren wat tikjes gehad heeft.
De achterzijde dus maar is gedemonteerd, en dan zie je dat de boel wat krom staat, en er nog wel is wat aan geprutst is.
Ook een manier hoe je een poly bumper niet moet repareren.
Het lijkt rechts slechter dan het is op de foto.
Na wat smurrie verwijderd te hebben een paar flinke klappen met hamer en houtblok plus een nieuwe rivet/popnagel zag het er al weer zo uit.
Wat me opvalt is, ondanks de lichte aanrijdingen die er ongetwijfeld geweest, zijn er weinig roest te vinden is.
Toch dit gat maar is aangepakt.
Dat valt nog niet mee wantt het is smal, en heb de staalborstel maar aan een stuk bezemsteel gebonden om te schrobben.
Ook de bodemplaat in het rechterdeel is nog al door gebogen.
Dat komt door het vele staan in de bagageruimte.
Wat ik hier aan ga doen is nog een raadsel.
Nu had ik 2 jaar geleden al nieuwe achterlichten van een Horizon gekocht.
De lenzen heb je niets aan, maar de reflectors passen prima in de Murena.
Het blijft echter oppassen bij aankoop van deze achterlichten, want er schijnen 2 types te zijn.
Bij mij pasten ze echter prima.
De rest trek ik wel strak als bumper en vleugel weer gemonteerd worden.
Daat gaat nog even duren, want de boel gaat eerst netjes gemaakt en gespoten worden.
Daar ben ik een andere bumper voor aan het klaar maken.
Last edited by oetker on Thu Mar 22, 2012 10:56 am, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Je bent al weer mooi bezig Herman, elke keer zie ik de Murena weer een stukje beter worden.
Wat die bodemplaat betreft: zolang er verder geen problemen mee zijn zou ik het gewoon zo laten.
Je kunt hem wel terugduwen, maar als je er verder geen extra verstevigingen onder maakt komt ze vroeg of laat toch weer terug in de oude positie.
En om nu met krimphamers en gasbranders de plaat weer vlak te maken lijkt me ook niet echt bevordelijk voor de galvanisatielaag.
Ik zou gewoon even een stevige plaat multiplex op de bodemmaat zagen, en deze de volgende keer eerst in de bagageruimte leggen voordat je er zelf bij in kruipt.
Ow ja, mocht je die Horizon-lenzen weg willen doen dan wil ik ze wel van je overnemen... een reservesetje is nooit weg.
Wat die bodemplaat betreft: zolang er verder geen problemen mee zijn zou ik het gewoon zo laten.
Je kunt hem wel terugduwen, maar als je er verder geen extra verstevigingen onder maakt komt ze vroeg of laat toch weer terug in de oude positie.
En om nu met krimphamers en gasbranders de plaat weer vlak te maken lijkt me ook niet echt bevordelijk voor de galvanisatielaag.
Ik zou gewoon even een stevige plaat multiplex op de bodemmaat zagen, en deze de volgende keer eerst in de bagageruimte leggen voordat je er zelf bij in kruipt.
Ow ja, mocht je die Horizon-lenzen weg willen doen dan wil ik ze wel van je overnemen... een reservesetje is nooit weg.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik leg ze appart voor je Patrick.
Ik doe er zelf toch niks mee.
Ik heb ook nog een splinternieuwe set Mintex remblokken voor een Horizon liggen.
Was een foute levering van een verkoper.
Die hoefde ze niet terug.
Die doe ik er bij.
We ontmoeten elkaar vast nog wel.
Mocht je ze eerder nodig hebben dan hoor ik het wel.
Edit.
De remblokken nog even nagelopen.
Is FDB 257
Die blijken voor een Solara te zijn.
Daar heb je dus niets aan.
Die blijven dus maar voor een andere liefhebber.
Ik doe er zelf toch niks mee.
Ik heb ook nog een splinternieuwe set Mintex remblokken voor een Horizon liggen.
Was een foute levering van een verkoper.
Die hoefde ze niet terug.
Die doe ik er bij.
We ontmoeten elkaar vast nog wel.
Mocht je ze eerder nodig hebben dan hoor ik het wel.
Edit.
De remblokken nog even nagelopen.
Is FDB 257
Die blijken voor een Solara te zijn.
Daar heb je dus niets aan.
Die blijven dus maar voor een andere liefhebber.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- hendrik
- Posts: 4861
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Herman,
Goed bezig... Dat is ook het karwei dat ik voor deze winter gepland had, maar ik kan er voorlopig niet aan beginnen want ik sukkel met een pijnlijke pols na een ander jobke (spijtig genoeg niet aan de Murena). Hopelijk geneest het snel, want mijn handen jeuken al om eraan te beginnen.
Goed bezig... Dat is ook het karwei dat ik voor deze winter gepland had, maar ik kan er voorlopig niet aan beginnen want ik sukkel met een pijnlijke pols na een ander jobke (spijtig genoeg niet aan de Murena). Hopelijk geneest het snel, want mijn handen jeuken al om eraan te beginnen.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Er was in de jaren 60 een sunbeam (talbot) alpine in engeland, een MG achtig sportautootje , misschien zijn de blokken van dit model.hendrik wrote:Herman, dat staat op de doosjes VBP 113 tabot alpine - brake-pads. Ze zijn niet van een murena ze passen er niet in, ik hoor het wel van je.
grt harry de matra.
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
oetker wrote:Ik leg ze appart voor je Patrick.
Ik doe er zelf toch niks mee.
Ik heb ook nog een splinternieuwe set Mintex remblokken voor een Horizon liggen.
Was een foute levering van een verkoper.
Die hoefde ze niet terug.
Die doe ik er bij.
We ontmoeten elkaar vast nog wel.
Mocht je ze eerder nodig hebben dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt Herman, en laat me maar even horen wat je ervoor wilt hebben.
Haast heb ik er niet mee, maar ik vind het gewoon gemakkelijk om een setje op voorraad te hebben voor geval van nood...
De remblokken en -schoenen van mijn Horizon zijn trouwens gelijk aan die van m'n Rancho... alles Girling. (maar het is idd wel een remmenchaos bij Talbot... )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik hoef er niets voor te hebben Patrick.
Ik had ze waarschijnlijk toch een keer aan de Simca club geschonken.
Ik bewaar ze zolang voor je.
@ Harry
Heb even opgezocht waar deze blokken op passen.
Het nummer verwijst door naar dezelfde blokken die ik heb liggen voor de Salora.
Die passen inderdaad niet op de Murena.
Dit zijn de enige auto's waar ze opzitten.
Ik had ze waarschijnlijk toch een keer aan de Simca club geschonken.
Ik bewaar ze zolang voor je.
@ Harry
Heb even opgezocht waar deze blokken op passen.
Het nummer verwijst door naar dezelfde blokken die ik heb liggen voor de Salora.
Die passen inderdaad niet op de Murena.
Dit zijn de enige auto's waar ze opzitten.
- Attachments
-
- blokken.JPG (118.49 KiB) Viewed 9253 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- hendrik
- Posts: 4861
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik heb net de bumper en de spoiler weer opgehaald bij Achmed de spuiter.
Hij heeft weer een nette klus afgeleverd.
Kaal geschuurd tot het polyester en behandeld volgens het boekje.
Ik ben weer €225.- armer, maar denk dat dit niet te duur is.
Hij bood overigens aan de hele auto te spuiten voor €2000.-
Dat is ook niet te veel geld gezien het werk.
Hij heeft weer een nette klus afgeleverd.
Kaal geschuurd tot het polyester en behandeld volgens het boekje.
Ik ben weer €225.- armer, maar denk dat dit niet te duur is.
Hij bood overigens aan de hele auto te spuiten voor €2000.-
Dat is ook niet te veel geld gezien het werk.
Last edited by oetker on Thu Mar 22, 2012 11:02 am, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Het mooie weer zorgt er voor dat ik buiten wat aan de carosserie kan werken.
Sorry Matra-kat, je moet je nieuwe huis weer inleveren.
Het ding in de Honda gepropt en richting Lienden gereden.
Torro rosso had de hele kermis in het zonnetje staan.
Er was ineens een 4e die me nog niet opgevallen was.
Dat beloofd niet veel goeds voor vandaag.
Ben echt al dagen aan het vechten alles een beetje recht te monteren.
Beter dan dit kon ik het niet krijgen.
Ben ik tevreden?...nou nee, maar dit is het best haalbare.
Ik heb een enorm gevecht gehad om de boel goed waterdicht te krijgen.
De Horizon rubbers zijn iets dunner.
Een bus kit was de redder in nood.
De kleur van de gespoten delen is ook wel wat lichter.
Dan moet de rest van de auto ook maar zo worden.
Ondertussen ben ik ineens met een heel andere auto bezig.
Sorry Matra-kat, je moet je nieuwe huis weer inleveren.
Het ding in de Honda gepropt en richting Lienden gereden.
Torro rosso had de hele kermis in het zonnetje staan.
Er was ineens een 4e die me nog niet opgevallen was.
Dat beloofd niet veel goeds voor vandaag.
Ben echt al dagen aan het vechten alles een beetje recht te monteren.
Beter dan dit kon ik het niet krijgen.
Ben ik tevreden?...nou nee, maar dit is het best haalbare.
Ik heb een enorm gevecht gehad om de boel goed waterdicht te krijgen.
De Horizon rubbers zijn iets dunner.
Een bus kit was de redder in nood.
De kleur van de gespoten delen is ook wel wat lichter.
Dan moet de rest van de auto ook maar zo worden.
Ondertussen ben ik ineens met een heel andere auto bezig.
Last edited by oetker on Thu Mar 22, 2012 11:12 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Ziet er knap uit Herman. Ik hoop dat ik mijn achterlichten ook zo goed uitgelijnd krijg, maar heb onderussen al wel aanvaard dat perfectie met een Matra moeilijk te bereiken is. Het probleem is dat je constant vergelijkt met moderne auto's die door robots met milimeter preciezie in elkaar gelast worden...
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Het nadeel van de bevesiging van de achterlichten is dat ze in de klemmetjes makkelijk heen en weer kunnen schuiven.
Ik heb ze uiteindelijk gekit en met een paar parkers in het model gedwongen.
Waterdichtheid daar is echt wel een punt van aandacht.
Ik heb wel wat moeten foefelen om dit acceptabel te krijgen, termeer dat door een aanrijding achter alles ook niet even recht was.
Het stukje polyester waar Talbot Matra opstaat was ook krom uit de mal gekomen.
Hier heb ik ook nog aardig wat moeten goochelen met vulringen.
Ik kan het linker achterlicht nog wel iets beter krijgen denk ik.
Ik weet uit de kit-car periode dat het niet allemaal even perfect is.
Ik denk dat ik maar tevreden moet zijn.
Ik heb ze uiteindelijk gekit en met een paar parkers in het model gedwongen.
Waterdichtheid daar is echt wel een punt van aandacht.
Ik heb wel wat moeten foefelen om dit acceptabel te krijgen, termeer dat door een aanrijding achter alles ook niet even recht was.
Het stukje polyester waar Talbot Matra opstaat was ook krom uit de mal gekomen.
Hier heb ik ook nog aardig wat moeten goochelen met vulringen.
Ik kan het linker achterlicht nog wel iets beter krijgen denk ik.
Ik weet uit de kit-car periode dat het niet allemaal even perfect is.
Ik denk dat ik maar tevreden moet zijn.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9851
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ziet er zeer mooi uit, duidelijk door door een vakman gespoten en geplaatst.
Heb je een nieuwe stootstrip geplaatst op de bumper? Ziet er toch als nieuw uit.
Nee, ik vind ook dat je te veel betaald hebt. Hier krijg je dat niet gespoten voor dat geld. Misschien met lang zoeken!!
Heb je een nieuwe stootstrip geplaatst op de bumper? Ziet er toch als nieuw uit.
Nee, ik vind ook dat je te veel betaald hebt. Hier krijg je dat niet gespoten voor dat geld. Misschien met lang zoeken!!
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ja die komen er nog op.
Ben bezig met een alternatief en heb wat dingen besteld.
Ik heb ergens een paar van die strips liggen, maar die waren te kort geworden en totaal verdroogd.
Of die origineel waren weet ik niet, maar daar is wel wat te verzinnen.
Ben bezig met een alternatief en heb wat dingen besteld.
Ik heb ergens een paar van die strips liggen, maar die waren te kort geworden en totaal verdroogd.
Of die origineel waren weet ik niet, maar daar is wel wat te verzinnen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 148
- Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
- Location: Hechtel