verkoop

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

verkoop

Post by JEAN »

Hallo,

Deze week de wielen laten uitbalanceren toen ik stond te wachten kreeg ik een voorstel om mijn murena te verkopen.
De man zei voor zo iets doe ik mijn geldbeugel open :D
ik zei tegen de man dat ik een jaar heb zitten zoeken achter een degelijke murena en dat ik niet van plan ben hem weg te doen.
EINDE gesprek ja ik weet natuurlijk niet hoeveel die man wou geven
was eigenlijk een goed moment om dit eens te testen :wink:
Kreeg al rillingen als ik het woord verkopen hoorde :D .
Moet wel toegeven dat ik weinig problemen heb met mijn matra buiten kleine dingen maar ze is ook al dertig jaar bijna dus is dit een beetje normaal daarom is mijn liefde voor de murena nog altijd groot.
Hoop dat het zo mag blijven voor een tijdje :D

groeten aan iedereen

jean
User avatar
djapo
Posts: 105
Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by djapo »

Dat zijn mooie gelegenheden om uit te vinden wat een gek er voor geeft.
Ookal wil je de matra niet verkopen, wellicht is er een bepaald bedrag waarbij je toch overstag gaat?
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Jean, als je de matra graag ziet dan verkoop je ze ook niet.





grt harry de matra.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Re: verkoop

Post by jurgen M »

JEAN wrote:Hallo,

Deze week de wielen laten uitbalanceren toen ik stond te wachten kreeg ik een voorstel om mijn murena te verkopen.
De man zei voor zo iets doe ik mijn geldbeugel open :D
ik zei tegen de man dat ik een jaar heb zitten zoeken achter een degelijke murena en dat ik niet van plan ben hem weg te doen.
EINDE gesprek ja ik weet natuurlijk niet hoeveel die man wou geven
was eigenlijk een goed moment om dit eens te testen :wink:
Kreeg al rillingen als ik het woord verkopen hoorde :D .
Moet wel toegeven dat ik weinig problemen heb met mijn matra buiten kleine dingen maar ze is ook al dertig jaar bijna dus is dit een beetje normaal daarom is mijn liefde voor de murena nog altijd groot.
Hoop dat het zo mag blijven voor een tijdje :D

groeten aan iedereen

jean
Tot je een realistische prijs zou vragen, de meeste gaan ervan uit dat ze je murena gewoon gratis krijgen
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

djapo wrote:Dat zijn mooie gelegenheden om uit te vinden wat een gek er voor geeft.
Ookal wil je de matra niet verkopen, wellicht is er een bepaald bedrag waarbij je toch overstag gaat?
Denk toch dat het prijskaartje hooooooog moet zijn voordat hier een bagheera van het erf afrijdt.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

bwa, ik zou mijn bagheera best wel willen inruilen voor pakweg een Djet :lol:
Bagheera X '78
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Vollegaaz wrote:bwa, ik zou mijn bagheera best wel willen inruilen voor pakweg een Djet :lol:
Ligt waarschijnlijk aan mij maar de Djet kan me niet bekoren.

Denk niet dat er één ander matra-model zoveel voor me betekend als de bagheera II.

Zou in de toekomst misschien nog wel een Rancho erbij willen maar daar is moeder de vrouw zo niet voor te vinden.

Over enkele jaren misschien wel????
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

mja, de Djet heeft toch wel iets speciaals, alhoewel de Bagheera volgens mij het mooiste model is. De Djet is daarentegen de meest exclusieve Matra :lol:
Bagheera X '78
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja een bagheera 2 ben ik ook gek op dat komt dat het mijn jeugdauto is geweest. Ik denk dat ik de grijze murena in de toekomst nog ga verkoopen en me ook een bagheera ga kopen wand ik vind de bagheera mooier dan de murena. Als ik bij godfried ben heb ik altijd buikpijn als ik zijn bagheera zie.

Jos, je zou gek zijn als je een bagheera zou weg doen en zeker die rode dat is een zeer mooie matra.



grt harry de matra.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

mja, ik was 13 toen mijn pa een bagheera in huis haalde, ik was er meteen weg van, Toen ik bijna om mijn rijbewijs mocht gaan was de Bagheera al rot :lol:
Bagheera X '78
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

In 1981 kocht ik mijn eerste bagheera. Ik was er toen al verlief op en die was toen van 1978 en was toen al rot. Ik heb er vier achter mekaar gekocht ik kreeg er maar niet genoeg van. Een prachtige auto vond ik dat en nu nog altijd. Ik wou dat ik ze nog had. Ik heb daar nog hele goede herinnering aan mijn bagheera's.



grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Mijn bagheera verkopen dat zie ik ook niet zitten zelfs niet aan een goede prijs. Nu gaan jullie lachen! Als ik een bod van €15000 kreeg op mijn bagheera dan zou ik nog geen moment twijfelen, die panter is een stuk van mezelf, en ik ben niet te koop. Mijn murena dat is een ander verhaal. Ik vind het een geweldige wagen om mee te rijden maar ik ben er niet verliefd op. Daar is nog wat werk aan om hem echt naar mijn zin te krijgen.

Wat me momenteel het meeste stoort is dat gepiep en gekraak als hij koud is, als de motor warm is, is het iets minder. Het dashboard en het open dak zijn het ergste. Daar wordt deze winter werk van gemaakt.

Volgens mij is de motor slecht opgehangen, deze kan te weinig bewegen!!!
Alhoewel hij zacht loopt.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Godfried, dan verkoop je me de bagheera niet dat is jammer grapje he. Maar ik snap je wel daar zit je hart en ziel in. Ik wou dat ik mijn bagheera's ook nog had daar ben ik nu nog wel eens ziek van dat ze weg zijn.




grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

dubbelpost dus verwijderd.
Last edited by oetker on Mon Sep 06, 2010 12:38 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
--------
Volgens mij is de motor slecht opgehangen, deze kan te weinig bewegen!!!
Alhoewel hij zacht loopt.
=============================================================

Inderdaad, alle vibraties er uit halen zal een illusie blijven.
De originele Motorrubbers zijn hard geworden, en de namaak zijn harder dan de originele.
Ook de motor is gewoon een rauwe donder in de 2.2.
Denk dat er wel wat te halen is door krukas en vliegwiel samen te laten balanceren, en motorrubbers van een wat zachter compound te vinden.
Je moet er ook niet te veel wakker van liggen, het is uiteindelijk een sportief concept, en dan mogen je tanden een beetje meerammelen 8)
Een echt comfortabele wagen zal het nooit worden.
Daarom zeker niet te koop, ik hou hiervan :)
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

kraken en piepjes valt mee moet een beetje leven in de wagen zitten
en als ik hoog in toeren ga hoor ik niks buiten de motor wat een gebrul van binnen dat vind ik pas leuk als ik geen kraakjes wil horen rij ik wel met mijn dagelijkse wagen. :wink:
En een auto van de jaren 80 en nu zijn gewoon niet meer te vergelijken
op gebied van isolatie en rij gedrag geef mij maar het gebrul van de murena :D
Attachments
murena_s_315.jpg
murena_s_315.jpg (132.86 KiB) Viewed 12445 times
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dat is ook zo wijzelf beginnen ook al overal te kraken ik heb dat toch maar dat moet je natuurlijk niet aantreken gewoon doorgaan. Tensloten zijn wij ook al oldtimer he.





grt harry de matra.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

hmm ik heb de meeste fun in het opknappen ervan, als er echt een reeel en goed bod zou komen dan zou ik het toch overwegen,
er is nog zoveel te koop dat ik altijd weer een andere zou kunnen kopen en daar je ziel in leggen, het word steeds moeilijker om een fatsoenlijke schadevrije te vinden maar het is er nog wel
ik praat natuurlijk wel over de murena, een bagheera zal wel heel lastig worden
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

henk wouterse wrote: ...hmm ik heb de meeste fun in het opknappen ervan, als er echt een reeel en goed bod zou komen dan zou ik het toch overwegen...

En zo gaat het met mij meestal ook.

Ik beleef heel veel plezier aan het restaureren of verbouwen van auto's, maar daarbij besef ik ook dat ik niet altijd alles aan kan houden.
Als een auto weer helemaal klaar is zoals ik hem wil hebben rijd ik er ook met veel plezier in, maar ik heb dan ook altijd wel een prijs in m'n hoofd waarvoor de wagen weg mag. (en dan praten we meestal over prijzen in de buurt van de taxatiewaarde)

Maar het zal dan wel een echte liefhebber moeten zijn die er ook daadwerkelijk wat voor over heeft. (nu scheelt het al veel dat die categorie "bandenschoppers" toch nooit de prijs wil betalen die ik in gedachten heb :wink: )
Zo heb ik vorig jaar op m'n Rancho-project ook al een leuk bod van € 5000,= gehad toen het laswerk net klaar was... dat heb ik afgeslagen, eerst de auto compleet klaar en er zelf een tijdje van genieten. 8)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Muddy Bandit wrote:

En zo gaat het met mij meestal ook.

Ik beleef heel veel plezier aan het restaureren of verbouwen van auto's, maar daarbij besef ik ook dat ik niet altijd alles aan kan houden.
Als een auto weer helemaal klaar is zoals ik hem wil hebben rijd ik er ook met veel plezier in, maar ik heb dan ook altijd wel een prijs in m'n hoofd waarvoor de wagen weg mag. (en dan praten we meestal over prijzen in de buurt van de taxatiewaarde)
Dat kan ik me niet voorstellen dat je de rancho, waar je hart en ziel en iedere vrije minuut insteek zou verkopen voor de taxatiewaarde of iets meer. Persoonlijk vind ik dat je dan verkeert bezig bent. Dat is goed voor een opgelapte wagen maar niet voor de rancho die je zo perfect aan het restaureren bent. Die €10000 zal je niet gelukkiger maken. Ik zou die nooit verkopen!! Maar wat is nooit, we hebben geen glazen bol waar we de toekomst in kunnen zien.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

taxatiewaarde is bij mij 17.500 daar zou ik niet over hoeven nadenken maar is ook niet reeel om hem daar voor te verkopen, maar ik kreeg de prijs niet lager, kost me nu een hoop verzekering, ze kijken als je zo'n zelfde auto terug moet kopen is dat de prijs,

begrijp me niet verkeerd, ik verkoop hem niet alleen als iemand een reel bod zou doen zou ik er over denken
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

GODFRIED wrote:
Dat kan ik me niet voorstellen dat je de rancho, waar je hart en ziel en iedere vrije minuut insteek zou verkopen voor de taxatiewaarde of iets meer. Persoonlijk vind ik dat je dan verkeert bezig bent. Dat is goed voor een opgelapte wagen maar niet voor de rancho die je zo perfect aan het restaureren bent. Die €10000 zal je niet gelukkiger maken. Ik zou die nooit verkopen!! Maar wat is nooit, we hebben geen glazen bol waar we de toekomst in kunnen zien.

Even voorop gesteld dat € 10000,= voor mij al een gigantisch bedrag is, maar ik ben het wel helemaal met je eens dat dat geld mij absoluut niet gelukkiger zal maken.

Maar het feit ligt er nu eenmaal dat ik gewoon niet alles aan kan houden wat ik gebouwd heb. (dan had de straat hier al lang volgestaan met dubbel geparkeerde voertuigen :lol: )
Mijn "probleem" zit hem in m'n passie voor het restaureren/verbouwen van auto's... daarin zit voor mij de grootste uitdaging.
En ik weet nu al wel zeker dat er straks toch weer een volgend, nog extremer project gaat komen als de Rancho eenmaal klaar is, het is gewoon die uitdaging tussen mens en machine... een soort van verslaving dus. 8)

Of ik dan verkeerd bezig ben om de wagen eventueel te verkopen?... ik denk zelf van niet.
Er is immers weer een zeldzame auto gered van de recycling, ik heb er dan met heel veel plezier aan gewerkt en tevens m'n onkosten terug, en de volgende eigenaar zal er ook weer een hoop plezier mee kunnen beleven.

Maar zover is het nog lang niet, je zult de Rancho eerst nog eens "live" kunnen bekijken voordat een eventuele verkoop ter sprake komt. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik ken die voldoening van het sleutelen maar al te goed, meestal is er meer plezier aan dan om er mee te rijden. Je kunt zo een wagen niet vergelijken met de huidige generatie, die bieden veel meer comfort en zeker als je ouder wordt. Die wat zo een wagen kan kopen is een gelukzak, zo een tweede vinden zal heel moeilijk worden.

Het staat vast dat je bruist van de energie, bij mij is dat iets anders en dan is er van verkopen geen sprake. Ik moet tot het uiterste gaan om een restauratie te realiseren en dan zie je dat heel anders.

Succes en vooral veel genot. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik zou dat ook niet kunnen verkopen als ik er zo veel werk had ingestoken. Maar dat is ieder zijn mening natuurlijk.



grt harry de matra.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Hier idem, sleutelen op zich is fijn, daarna ....
Iemand een Defender kopen? :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Voor mij ligt het iets anders ik krijg een kick om met de matra rond te rijden dan voel ik mij goed in mijn vel.
Als er problemen zijn met de matra daar word ik nerveus van kan dan niet wachten tot hij is hersteld is.
Ga effen hout vast houden ze doet het heel goed maar ik weet dat dit rap kan keren.
Maar heb nog altijd de Benny die me met raad en daad zou bijstaan en al heeft gestaan. :D
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Ik ben het helemaal met jean eens, als ik een nieuwe murena zou kunnen kopen, bouwjaar 2010, zou ik het meteen doen.
Ik wil gewoon de murena die helemaal perfect is :) Haat het als er iets mis is, beleef de meeste fun aan het touren ermee. Hoeft niet hard, als het maar rijd :)
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik denk als ze nu nog nieuwe murena's zouden verkopen dat er dan veel verkocht werden.


grt harry de matra.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

die zou omgerekend wel heel veel geld kosten, een 2.2 koste volgens mij al tegen de 40.000 gulden dus die zou nu wel eens rond de 60.000 euro gaan kosten, en dan word de spoeling al weer dunner
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Post by dieterwieter »

Mij lijkt een richtprijs van 4.500€ à 5.000€ een correcte verkoopprijs te zijn voor een Murena in (zonder meer) goede staat en zonder mankementen.
Velen hebben wel goudkleurige lak (zoals de mijne...), maar daarom zijn ze ook geen goud waard hé! :wink:

We moeten erkennen dat Matra niet het eerste de beste merk is waar iemand aan denkt om een oldtimer sportwagentje te kopen.
Dat heeft als gevolg dat er al een heel pak potentiële kopers afvallen en ook een grote invloed heeft op de marktwaarde.

Kijk naar de oude Mini's, Fiat 500 en zelfs 2PK's: momenteel zijn deze wagens over-gequoteerd. Omdat de nieuwe modellen zo knap zijn, willen velen zo'n wagentje "zoals vroeger".
De prijzen van oude Kevertjes daarentegen is weer in vrije val gekomen, na de hype van een 10tal jaren geleden.

Je moet altijd proberen een auto (oldtimer of niet) te kopen in een zo goed mogelijke staat voor een correcte marktprijs.

Het opkopen van wagens die nog (gedeeltelijk) gerestaureerd moeten worden: daar steek je sowieso meer geld in dan je er ooit nog voor kan terugkrijgen.
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
Post Reply