Rubber.
- oetker
- Posts: 7995
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Rubber.
De banden achter van mijn Murena zijn aan het eind.
Die waren nog uit de tijd van de Noormannen.
Viking stond er op.
Als je de druk maar laag genoeg houd, dan hadden ze ook nog een soort comfort.
Het liefst had ik voor Michelin gekozen, en naar 205 breedte gegaan, maar deze zijn in Europa niet leverbaar.
Er zijn dan maar een paar merken die deze maten voeren.
Nankang, Maxiss, Federal, Falken.
Na ettelijke reviews over deze banden gelezen te hebben en mensen geraadpleegd wat er nu goed, minder goed, of slecht is heb ik geen besluit kunnen nemen.
De meningen zijn dus nogal verschillend, en ik werd er een beetje gek van.
De prijzen zitten geen grote verschillen in dus maar een papiertje opgehangen met de merken geschreven en een dartpijl gegooid zonder mikken.
OK, besluit genomen.
Voor de prijs van een uigebreide rijsttafel (€90.-) had ik 2 banden inclusief verzend.
Vanmorgen kwamen ze uit Duitsland binnenrollen.
Matrakat was er als de kippen bij voor zijn eigen test.
Geen afkeur, hij vind ze wel leuk.
Dat is mooi, want als het niks is dan kan ik ze nog als kattenspeeltje gebruiken.
Dit word de eerst klus als de Murena weer buiten komt.
De ervaringen hiermee volgen nog.
Ben benieuwd.
Die waren nog uit de tijd van de Noormannen.
Viking stond er op.
Als je de druk maar laag genoeg houd, dan hadden ze ook nog een soort comfort.
Het liefst had ik voor Michelin gekozen, en naar 205 breedte gegaan, maar deze zijn in Europa niet leverbaar.
Er zijn dan maar een paar merken die deze maten voeren.
Nankang, Maxiss, Federal, Falken.
Na ettelijke reviews over deze banden gelezen te hebben en mensen geraadpleegd wat er nu goed, minder goed, of slecht is heb ik geen besluit kunnen nemen.
De meningen zijn dus nogal verschillend, en ik werd er een beetje gek van.
De prijzen zitten geen grote verschillen in dus maar een papiertje opgehangen met de merken geschreven en een dartpijl gegooid zonder mikken.
OK, besluit genomen.
Voor de prijs van een uigebreide rijsttafel (€90.-) had ik 2 banden inclusief verzend.
Vanmorgen kwamen ze uit Duitsland binnenrollen.
Matrakat was er als de kippen bij voor zijn eigen test.
Geen afkeur, hij vind ze wel leuk.
Dat is mooi, want als het niks is dan kan ik ze nog als kattenspeeltje gebruiken.
Dit word de eerst klus als de Murena weer buiten komt.
De ervaringen hiermee volgen nog.
Ben benieuwd.
Last edited by oetker on Tue Apr 07, 2015 9:53 pm, edited 3 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- oetker
- Posts: 7995
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
@ Benny,
Ik heb ze besteld bij autobandenmarkt.nl, maar als je autobandenmarkt.be invult, kom je bij Delticom.
Daar zijn ze €3.- duurder zag ik even gauw.
Uiteindelijk werden ze bezorgd vanuit Duitsland.
Waren binnen 3 dagen na bestelling hier.
Ik heb ze besteld bij autobandenmarkt.nl, maar als je autobandenmarkt.be invult, kom je bij Delticom.
Daar zijn ze €3.- duurder zag ik even gauw.
Uiteindelijk werden ze bezorgd vanuit Duitsland.
Waren binnen 3 dagen na bestelling hier.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
-
- Posts: 3834
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- oetker
- Posts: 7995
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Het ging inderdaad vlotjes, en je vraagt je af hoe het kan voor die centen.
De meeste garages zijn echter niet zo blij als je zelf de banden meebrengt.
De garagist heeft een adapter laten draaien voor de Murena om de wielen te kunnen balanceren.
In de wielen zit geen middengat, dus kon niet op de balanceermachine.
Gaan we binnenkort is even uitproberen.
De meeste garages zijn echter niet zo blij als je zelf de banden meebrengt.
De garagist heeft een adapter laten draaien voor de Murena om de wielen te kunnen balanceren.
In de wielen zit geen middengat, dus kon niet op de balanceermachine.
Gaan we binnenkort is even uitproberen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Zeer mooie en goede banden voor die prijs, daar heb je hier geen occasie voor.
Goede tip, bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Spijtig dat er niet meer leden zo open zijn en hun ervaringen willen posten op het forum.
Het maakt het ons allemaal gemakkelijker om beslissingen te nemen.
205 vind wel veel, gaat dat het rijgedrag niet beinvloeden??
Goede tip, bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Spijtig dat er niet meer leden zo open zijn en hun ervaringen willen posten op het forum.
Het maakt het ons allemaal gemakkelijker om beslissingen te nemen.
205 vind wel veel, gaat dat het rijgedrag niet beinvloeden??
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7995
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat gaat zeker het rijgedrag beinvloeden, maar ik hoop in gunstige zin.
De wagen heeft het zwaarste punt achter en daar kan het hoop ik wel wat breder.
Voor zou ik dat niet zo gauw doen.
In het nat word dat veel minder grip waarschijnlijk.
Visueel staat een bredere band achter wat beter.
We gaan de rijeigenschappen gewoon uitproberen.
Ze kosten niet zo veel dus als ze erg slecht bevallen is een setje 195 gauw gekocht.
De wagen heeft het zwaarste punt achter en daar kan het hoop ik wel wat breder.
Voor zou ik dat niet zo gauw doen.
In het nat word dat veel minder grip waarschijnlijk.
Visueel staat een bredere band achter wat beter.
We gaan de rijeigenschappen gewoon uitproberen.
Ze kosten niet zo veel dus als ze erg slecht bevallen is een setje 195 gauw gekocht.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 7995
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Daarom maak ik hem voor niet breder, en blijf op daar op 185.
Geeft veel meer aquaplaning als je voor breder gaat. vooral omdat de auto daar nogal licht is..
De Michelins voor bevallen zeer goed, maar kunnen bij geweld ook uitbreken.
Of de combinatie 185/205=V/A gaat bevallen gaan we avonturen.
Het kan bij regen achter minder grip worden, maar kan meevallen.
Bij droog zal het zeker beter zijn.
Als het comfort nou ook nog wat beter word, maar dat verwacht ik niet.
We testen het uit.
De Vikings achter waren geen kwartje meer waard.
Het zal waarschijnlijk alleen door de ouderdom van die banden al beter worden met de nieuwe banden.
Geeft veel meer aquaplaning als je voor breder gaat. vooral omdat de auto daar nogal licht is..
De Michelins voor bevallen zeer goed, maar kunnen bij geweld ook uitbreken.
Of de combinatie 185/205=V/A gaat bevallen gaan we avonturen.
Het kan bij regen achter minder grip worden, maar kan meevallen.
Bij droog zal het zeker beter zijn.
Als het comfort nou ook nog wat beter word, maar dat verwacht ik niet.
We testen het uit.
De Vikings achter waren geen kwartje meer waard.
Het zal waarschijnlijk alleen door de ouderdom van die banden al beter worden met de nieuwe banden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- hendrik
- Posts: 4848
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Idd de grip bij regen is nu beter, natuurlijk logisch als je nieuwe banden hebt. Comfort vindt ik nu ook beter, maar dat ligt aan de hoogte van de band, ik heb nu serie 65 gemonteerd ipv 60. En dat verhoogt het comfort toch weloetker wrote:Geeft veel meer aquaplaning als je voor breder gaat. vooral omdat de auto daar nogal licht is..
Het kan bij regen achter minder grip worden, maar kan meevallen.
Bij droog zal het zeker beter zijn.
Als het comfort nou ook nog wat beter word, maar dat verwacht ik niet.
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Met bijna 30 jaar Matra Murena 1.6 ervaring gaat er bij mij nog steeds niets boven Michellin, en ik heb in deze tijd van alles geprobeerd , zelfs tot en met Uniroyal 215 breed achter op de originele velgjes. De Murena is zomer en winter gebruikt en mogelijk al een 10-tal keren helemaal rond gegaan bij nat weer, echter....... nooit met de Michellins! gelukkig zonder schade.
Sinds 2004 is onze S met Michellin Exalto´s uitgerust en ook dit rijdt super. Ik ga hier vaak op een mooie zondagochtend gassen op de Duitse Autobahnen, waar ze een top van 220km-u haalt op deze slofjes ± 185 voor 195 achter, en niks dweilen of niet rechtuit willen rijden.
Vóórdat de Murena uitkwam is ze op de Mont Ventoux met alle soorten maten en banden getest, waarbij overigens ook wagens vernield zijn~ Michellin kwam als enige echt betrouwbare band uit de tests. Ook onze Avantime rijdt het zekerste op Michellins en er komt dan ook niets anders onder, dan spaar ik maar wat langer.
In het laatste aanhangsel van het instructieboekje voor de S wordt dringend geadviseerd de achterste banden op 2.5 bar te houden, ik zou dit zeker voor de gewone 2.2 ook willen adviseren, slijt in het midden wat harder , maar is wel zo veilig.
bedenk dat ons maar 400 cm2 rubber van het hiernamaals scheiden.
Ga je voor de show, dan is 205 ook niets en kun je beter Gotti´s zetten met 225 of 235 achter, maar pas dan goed op bij nat wegdek
Hoor graag jullie ervaring op dit gebied
Sinds 2004 is onze S met Michellin Exalto´s uitgerust en ook dit rijdt super. Ik ga hier vaak op een mooie zondagochtend gassen op de Duitse Autobahnen, waar ze een top van 220km-u haalt op deze slofjes ± 185 voor 195 achter, en niks dweilen of niet rechtuit willen rijden.
Vóórdat de Murena uitkwam is ze op de Mont Ventoux met alle soorten maten en banden getest, waarbij overigens ook wagens vernield zijn~ Michellin kwam als enige echt betrouwbare band uit de tests. Ook onze Avantime rijdt het zekerste op Michellins en er komt dan ook niets anders onder, dan spaar ik maar wat langer.
In het laatste aanhangsel van het instructieboekje voor de S wordt dringend geadviseerd de achterste banden op 2.5 bar te houden, ik zou dit zeker voor de gewone 2.2 ook willen adviseren, slijt in het midden wat harder , maar is wel zo veilig.
bedenk dat ons maar 400 cm2 rubber van het hiernamaals scheiden.
Ga je voor de show, dan is 205 ook niets en kun je beter Gotti´s zetten met 225 of 235 achter, maar pas dan goed op bij nat wegdek
Hoor graag jullie ervaring op dit gebied
Last edited by pete speed on Sun Feb 28, 2010 6:07 pm, edited 1 time in total.
The Pete
- oetker
- Posts: 7995
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Wie ben ik om 30 jaar Murena ervaring tegen te spreken.
Mijn gedachten zitten ook bij de Michelins, maar de verleiding om 205 te proberen is groot, en dan kun je geen Michelins krijgen.
We proberen het gewoon, en bij gebleken ongeschiktheid verwerk ik ze tot katten krabpaal of zoiets.
Mijn gedachten zitten ook bij de Michelins, maar de verleiding om 205 te proberen is groot, en dan kun je geen Michelins krijgen.
We proberen het gewoon, en bij gebleken ongeschiktheid verwerk ik ze tot katten krabpaal of zoiets.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 3834
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Gelukkig zijn de banden meegeëvolueerd met de wagens. De banden van vandaag zijn vele malen beter dan deze van 25 jaar geleden. Op mijn Citroën heb ik slechte ervaringen gehad met de Michelins. Dan heb ik Nankangs NS-2 gekocht ter vervanging en het verschil is merkbaar beter. Met Michelins zwalpte de wagen, wat ik niet heb met mijn Nankangs. Mijn winterbanden zijn Vredesteins, en ook deze zijn beter dan de Michelins. Ik zeg niet dat Michelins slechte banden zijn, maar de wagen rijdt zekerder met mijn Nangkangs en Vredesteins.
- oetker
- Posts: 7995
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De ervaringen met de banden kunnen per automerk verschillen.
Er spelen namelijk best wel secundaire dingen in bvb de vering, schokbrekers en gewicht van de auto.
De combinatie voor van Monroe brekers en 185 Michelin banden is uitstekend te noemen.
Dat ga ik niet meer veranderen.
Zit voor de achterzijde ook te denken aan andere schokbrekers.
Daar hoop ik ook nog een keer een goed alternatief voor te vinden.
Dat zal echter niet meevallen.
Er zijn weing schokbrekers die ook maar in de buurt van model en specificaties komen.
De Koni's zijn in mijn optiek veel te duur.
Er spelen namelijk best wel secundaire dingen in bvb de vering, schokbrekers en gewicht van de auto.
De combinatie voor van Monroe brekers en 185 Michelin banden is uitstekend te noemen.
Dat ga ik niet meer veranderen.
Zit voor de achterzijde ook te denken aan andere schokbrekers.
Daar hoop ik ook nog een keer een goed alternatief voor te vinden.
Dat zal echter niet meevallen.
Er zijn weing schokbrekers die ook maar in de buurt van model en specificaties komen.
De Koni's zijn in mijn optiek veel te duur.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Weer en nieuwe uitdaging!!oetker wrote: Zit voor de achterzijde ook te denken aan andere schokbrekers.
Daar hoop ik ook nog een keer een goed alternatief voor te vinden.
Dat zal echter niet meevallen.
Er zijn weing schokbrekers die ook maar in de buurt van model en specificaties komen.
De Koni's zijn in mijn optiek veel te duur.
Matra Bagheera S - 1977
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Tja,Jan, of koni´s te duur zijn , moet iedereen voor zich weten, feit is wel dat je er levenslang garantie op hebt, dus wat is duur.
Ik had door mijn werk in het verleden veel contact met Koni en daarom ben ik mischien wel rood gekleurd. Ik heb indertijd de testen naar werking van Spax dempers met de 10/voudige verstelling mogen bekijken en dat resultaat heeft mijn keuze ook beìnvloed. Nog meer van invoed was dat mijn relatie Mr. Koni, Aad van der Goes, mijn koni´s kon voorzien van speciale binnenwerken, waarvan ik de push en draw op de Murena kan instellen. tevens zijn de achterste schotels 35 mm lager gezet om een mooier geheel band/wielkast te krijgen . Aan de voorkant had ik daarna geen behoefte meer om de torsies te vervangen, want ook dat kon indertijd ook nog door een McPerson stud te monteren.
De wegligging, die ik daarna uitvoerig getest heb op het circuit van Zolder en Nürburgring is nu m.i. optimaal.
Dus Koni's , als je het mij vraagt zijn nog steeds het beste alternatief voor de originele dempers.
Nog iets ; de voordempers van de Simca 1100 passen wel, maar denk eraan dat hier bij de 1100 ook de motor zat en bij de Murena zit deze achter ( midden bedoel ik ), dus deze dempers zijn op veel meer asgewicht berekend en zijn voor de Murena echt niet optimaal.
Ik had door mijn werk in het verleden veel contact met Koni en daarom ben ik mischien wel rood gekleurd. Ik heb indertijd de testen naar werking van Spax dempers met de 10/voudige verstelling mogen bekijken en dat resultaat heeft mijn keuze ook beìnvloed. Nog meer van invoed was dat mijn relatie Mr. Koni, Aad van der Goes, mijn koni´s kon voorzien van speciale binnenwerken, waarvan ik de push en draw op de Murena kan instellen. tevens zijn de achterste schotels 35 mm lager gezet om een mooier geheel band/wielkast te krijgen . Aan de voorkant had ik daarna geen behoefte meer om de torsies te vervangen, want ook dat kon indertijd ook nog door een McPerson stud te monteren.
De wegligging, die ik daarna uitvoerig getest heb op het circuit van Zolder en Nürburgring is nu m.i. optimaal.
Dus Koni's , als je het mij vraagt zijn nog steeds het beste alternatief voor de originele dempers.
Nog iets ; de voordempers van de Simca 1100 passen wel, maar denk eraan dat hier bij de 1100 ook de motor zat en bij de Murena zit deze achter ( midden bedoel ik ), dus deze dempers zijn op veel meer asgewicht berekend en zijn voor de Murena echt niet optimaal.
The Pete
-
- Posts: 148
- Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
- Location: Hechtel
@ pete speed:
Van waar haal je de info dat Michelin de beste band was voor de Murena ten tijde van zijn commercialisering een goede 30j geleden?
Als ik me niet vergis is ie met de 14" velgen steeds met Pirelli P6 banden geleverd...dan mag ik d'r dan ook van uit gaan dat dát de ideale band zou zijn (geweest) voor onze Murena. Of zie ik dit verkeerd?
PS zelf heb ik Fulda Y-2000 in de originele maten ; en dit tot erg veel tevredenheid. Het is trouwens eentje met een vrij "stoer" blokjes profiel ; die de band breder laat lijken dan dat ie is.
Deze band wordt eveneens erg veel gebruikt (én oa aanbevolen door Porsche zelf) voor Porsches uit de jaren '80.
Groetjes,
Dieter
Van waar haal je de info dat Michelin de beste band was voor de Murena ten tijde van zijn commercialisering een goede 30j geleden?
Als ik me niet vergis is ie met de 14" velgen steeds met Pirelli P6 banden geleverd...dan mag ik d'r dan ook van uit gaan dat dát de ideale band zou zijn (geweest) voor onze Murena. Of zie ik dit verkeerd?
PS zelf heb ik Fulda Y-2000 in de originele maten ; en dit tot erg veel tevredenheid. Het is trouwens eentje met een vrij "stoer" blokjes profiel ; die de band breder laat lijken dan dat ie is.
Deze band wordt eveneens erg veel gebruikt (én oa aanbevolen door Porsche zelf) voor Porsches uit de jaren '80.
Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
volgens Verhelst en ook uit eigen ondervinding ; k vond de grip zeker bij regen van deze Fulda's toch nipt.dieterwieter wrote:@ pete speed:
zelf heb ik Fulda Y-2000 in de originele maten ; en dit tot erg veel tevredenheid. Het is trouwens eentje met een vrij "stoer" blokjes profiel ; die de band breder laat lijken dan dat ie is.
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Hallo Dieter,
volkomen gelijk en goed je huiswerk gedaan ; alléén de 1.6 werd met Michellins XVS uitgerust vóór 175 / 70 / 14 , en achter 195 / 70 / 14.
De 2.2 en later de kitée en S werden met Pirelli's 185/60/14 vóór en 195/60/14 achter uitgerust . Zowel de Michellins als de Pirelli's waren HR.
In de 80-ér dagen was het merk Pirelli een cult-merk en werd alles wat een beetje sportief moest zijn of lijken, ermee uitgerust.Als de Murena's echter voor een sportief evenement ingezet werden of een aantal autojournalisten mochten er mee dollen; dan lag er meestal Michellin onder. Ook de testritten op de Ventoux werden uitgevoerd met Michellins nadat de Murena's met Pirelli diverse keren uitgebroken waren, (als je de testfilm beluisterd kun je de opmerkingen hierover horen).
Bronnen : JP Beltoise, Max Mamers, Daniel Rigolet (Politecnic)
Ook mijn persoonlijke ervaring met de 1.6, 2.2S, super S en Avantime laten er geen twijfel over bestaan.
Het is natuurlijk waar, dat de evolutie van de banden en -merken niet heeft stilgestaan en ik waarschijnlijk in mijn oude idee over Michellin wat vastgeroest ben in de loop van de jaren en mijn wilde haren wat verloren heb. Ik ben echter ook voorzichtiger geworden ,op de weg en op het circuit en wil wel graag de beer los laten maar de zaak wel heel houden en met de Michellins lukt dat tot nu toe vrij goed.
volkomen gelijk en goed je huiswerk gedaan ; alléén de 1.6 werd met Michellins XVS uitgerust vóór 175 / 70 / 14 , en achter 195 / 70 / 14.
De 2.2 en later de kitée en S werden met Pirelli's 185/60/14 vóór en 195/60/14 achter uitgerust . Zowel de Michellins als de Pirelli's waren HR.
In de 80-ér dagen was het merk Pirelli een cult-merk en werd alles wat een beetje sportief moest zijn of lijken, ermee uitgerust.Als de Murena's echter voor een sportief evenement ingezet werden of een aantal autojournalisten mochten er mee dollen; dan lag er meestal Michellin onder. Ook de testritten op de Ventoux werden uitgevoerd met Michellins nadat de Murena's met Pirelli diverse keren uitgebroken waren, (als je de testfilm beluisterd kun je de opmerkingen hierover horen).
Bronnen : JP Beltoise, Max Mamers, Daniel Rigolet (Politecnic)
Ook mijn persoonlijke ervaring met de 1.6, 2.2S, super S en Avantime laten er geen twijfel over bestaan.
Het is natuurlijk waar, dat de evolutie van de banden en -merken niet heeft stilgestaan en ik waarschijnlijk in mijn oude idee over Michellin wat vastgeroest ben in de loop van de jaren en mijn wilde haren wat verloren heb. Ik ben echter ook voorzichtiger geworden ,op de weg en op het circuit en wil wel graag de beer los laten maar de zaak wel heel houden en met de Michellins lukt dat tot nu toe vrij goed.
The Pete
- oetker
- Posts: 7995
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Je kunt voor de Murena een sportieve setup kiezen door voor Koni's en verlaging te kiezen, echter dat zoek ik niet.
Ik zoek een combinatie van comfort en handling.
Hoe gek het ook klinkt, de 1100 voorschokbrekers zijn een stuk zachter als de originele, zoals in mijn topic over schokbrekers is uitgemeten.
De wagen stuurt er een heel stuk prettiger mee dan de originele bikkels die er onder zaten.
Deze schokbrekers worden trouwens door de dealers verkocht voor de murena en Bagheera, en daar had ik ze ook gekocht.
Na uitzoeken van de nummering bleken ze voor een 1100 te zijn.
Voor circuit doeleinden zijn ze niet geschikt, maar voor de hobbels heel fijn, en daar rijd ik toch heel wat vaker dan op het circuit.
Ik zoek een combinatie van comfort en handling.
Hoe gek het ook klinkt, de 1100 voorschokbrekers zijn een stuk zachter als de originele, zoals in mijn topic over schokbrekers is uitgemeten.
De wagen stuurt er een heel stuk prettiger mee dan de originele bikkels die er onder zaten.
Deze schokbrekers worden trouwens door de dealers verkocht voor de murena en Bagheera, en daar had ik ze ook gekocht.
Na uitzoeken van de nummering bleken ze voor een 1100 te zijn.
Voor circuit doeleinden zijn ze niet geschikt, maar voor de hobbels heel fijn, en daar rijd ik toch heel wat vaker dan op het circuit.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 148
- Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
- Location: Hechtel
@ pete speed en de rest: kijk, zo leren we allemaal nog eens iets bij hé!
Ik hou ook meer van het comfortabele dan het (bikkel-)harde.
Wat me trouwens opviel:
* sinds jaar en dag werden alle Citroëns standaard met Michelin afgeleverd (wegens dikke aandeelhouder) ; sinds dit jaar is het trouwens niét meer zo ; de nieuwe C3'tjes en de komende kleine DS staan ook op Conti's had ik vernomen.
* idem dito voor VAG: sinds dit jaar is 't ook 'n allegaartje aan bandenmerken geworden op de nieuw afgeleverde wagens.
Groetjes,
Dieter
Ik hou ook meer van het comfortabele dan het (bikkel-)harde.
Wat me trouwens opviel:
* sinds jaar en dag werden alle Citroëns standaard met Michelin afgeleverd (wegens dikke aandeelhouder) ; sinds dit jaar is het trouwens niét meer zo ; de nieuwe C3'tjes en de komende kleine DS staan ook op Conti's had ik vernomen.
* idem dito voor VAG: sinds dit jaar is 't ook 'n allegaartje aan bandenmerken geworden op de nieuw afgeleverde wagens.
Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen