0 tot 120 kmh in 10 seconden.

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
oetker
Posts: 7987
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

0 tot 120 kmh in 10 seconden.

Post by oetker »

Je vertrekt gewoon in de 3e versnelling.

http://www.youtube.com/watch?v=gS5iKVGc ... re=related
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
hendrik
Posts: 4841
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja herman, dat is wat he dat is zeker een 2.2 S of licht er een andere moter er in ?



grt harry dr matra.
User avatar
oetker
Posts: 7987
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het is gebruik maken van de kracht die onderin zit van de 2.2.
Het geeft wel aan dat er gewoon meer uit de 2.2 zou zijn te halen als de overbrenging van de bak anders zou zijn.
Aan de andere kant heeft het ook voordelen.
De motor pakt met lage toeren heel goed op.
Dat scheelt schakelen in het stadsverkeer.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat is wel heel vlug!!
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7987
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hij heeft dat ook in de 2e uitgeprobeerd.

http://www.youtube.com/watch?v=6Hb7RGqXkOI&NR=1
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zou dit met de originele motor gedaan zijn??
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7987
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Nog is verder gezocht.
Blijkt zelfs een 1600 te zijn.
Dat zal niet met standaard motor zijn gedaan denk ik.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Wat mij opvalt in al die filmpjes, is dat de naald van de lading batterij meer in de richting van ontladen staat dan van overladen. En bij mijn Murena, vind ik dat de alternator niets over heeft wanneer er veel verbruikers aanliggen. ( De alternator is vernieuwd en ik heb 13,9 Volt op de klemmen met draaiende motor)
Post Reply