aansluiting van een externe spanningsregelaar. Help!!!!!!!!!

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
User avatar
GODFRIED
Posts: 8466
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Tue Oct 20, 2009 9:32 am

Poedercoaten is het beste wat er is.
Ik weet dat je daar mee bezig bent.

Ik krijg je website momenteel niet open zal straks nog eens proberen. :(
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1567
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit » Tue Oct 20, 2009 10:12 am

Poedercoaten is een mooie manier van schilderen, mits je maar op zuivere (roestvrije) ondergrond kunt werken.
Het grote nadeel van poedercoaten is dat je beschadigingen bijna niet meer kunt bijwerken, meestal moet je dan geheel opnieuw beginnen.

Oh ja, een poedercoating plaatsen op materialen die heet worden lijkt me trouwens ook niet zo verstandig.... rookt en stinkt behoorlijk. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
oetker
Posts: 7490
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Tue Oct 20, 2009 10:40 am

Quote
-------
Het grote nadeel van poedercoaten is dat je beschadigingen bijna niet meer kunt bijwerken
=============================================

Inderdaad, die ervaring heb ik ook.
Een spuitbusle velgenverf is niet zo duur om bij te werken, en een beetje beschadiging op de velgen heb je zo.
Temeer daar ik de velgen er al 50x heb afgehad, ziet mijn rechter voorwiel er al niet meer uit.
Paar keer weg geschoten met de luchtsleutel, en waar de bouten inzitten zit al helemaal niets meer op.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
GODFRIED
Posts: 8466
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Tue Oct 20, 2009 10:37 pm

Beschadigingen zijn onvermijdbaar. Het is een kwestie van tevreden te zijn of opnieuw lakken.
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
matramurena
Posts: 789
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena » Tue Oct 20, 2009 10:52 pm

Grote voordeel van poedercoaten is dat er heeeel wat nodig is voor er een beschadiging in komt. En als die er dan toch in komt dan is het zelfs mogelijk het gedeeltelijk opnieuw te coaten. (alleen niet bij grote coatingpbedrijven, die werken slechts met een coat-straat waar hele delen in een keer gecoat worden)

Hoge temperaturen is ook geen probleem voor poedercoating. Alleen moet je wel High-Temp poeder gebruiken. Uiteraard iets duurder en er zijn wat minder kleuren in te verkrijgen... Wordt het echt heet (1500 Celsius en meer) dan kan er een Ceramic Poedercoating op gezet worden. Dit is ideaal voor hete delen want ze rotten nooit meer weg hierna. Gebeurd onder andere veel voor Turbo's en dergelijke.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2003 Mercedes V-klasse 210 CDI
2004 Volvo XC90 2.5T AWD
1976 Joda 24 Tur, Bukh DV20

User avatar
GODFRIED
Posts: 8466
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Tue Oct 20, 2009 11:05 pm

Martijn, ik krijg je website niet open. Ben ik alleen??
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
matramurena
Posts: 789
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena » Tue Oct 20, 2009 11:50 pm

Godfried,

Wegens mijn verhuizing heb ik ook een andere internetprovider moeten kiezen. Als het goed is krijg ik deze week een nieuwe web-space en dan kan ik mijn websites weer in de lucht krijgen.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2003 Mercedes V-klasse 210 CDI
2004 Volvo XC90 2.5T AWD
1976 Joda 24 Tur, Bukh DV20

User avatar
GODFRIED
Posts: 8466
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Wed Oct 21, 2009 9:14 am

Bedankt voor de tip. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
oetker
Posts: 7490
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Wed Oct 21, 2009 8:35 pm

quote
---------
1500 Celsius en meer
================

Dus een uitlaatspruitstuk moet dan ook kunnen?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
matramurena
Posts: 789
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena » Wed Oct 21, 2009 8:52 pm

Met Ceramic Coating kun je met gemak een uitlaatspruitsyuk behandelen. Maar ik denkd at het zelfs met de normale Hi-Temp poeders kan. Ik heb nu black metallic en Silver op de plank staan en die kunnen op onderdelen die tot 650 Celsius worden.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2003 Mercedes V-klasse 210 CDI
2004 Volvo XC90 2.5T AWD
1976 Joda 24 Tur, Bukh DV20

User avatar
hendrik
Posts: 3938
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik » Wed Oct 21, 2009 9:53 pm

Hij matramannen, ik heb de uitlaatspruitstuk met kachelverf gedaan dat is goed spul en dat kan 2000 graden hebben maar het is dan wel grijs van kleur.




grt harry de matra.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8466
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Thu Oct 22, 2009 9:27 am

Harry, het probleem is wel dat je die kachelverf niet kunt kopen!! Met relaties lukt dat wel. Aan mij verkoopt hij geen druppel!!! :cry:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
oetker
Posts: 7490
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Thu Oct 22, 2009 9:38 am

Hier staat een bedrijf die aan dealers levert in Belgie.
Zoek er 1 in de buurt door op dealers te klikken.

http://www.superisol.be/nl/producten.html
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
GODFRIED
Posts: 8466
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Fri Oct 23, 2009 10:21 am

Eens bellen! :wink:
Matra Bagheera S - 1977

Post Reply