Murancho
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Daar zijn er wel meer van:
Ik denk er zelf ook sterk over om nog zo'n karretje van een slooprancho te bouwen.
Heb er vroeger ook al verscheidene gemaakt van de Simca 1100 fourgonnette, was (zonder spuiten) in pakweg 1 dag te realiseren.
Die karretjes waren toen zeer gewild als hondenwagen.
Ik denk er zelf ook sterk over om nog zo'n karretje van een slooprancho te bouwen.
Heb er vroeger ook al verscheidene gemaakt van de Simca 1100 fourgonnette, was (zonder spuiten) in pakweg 1 dag te realiseren.
Die karretjes waren toen zeer gewild als hondenwagen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Is hier in Belgi? niet op de weg te krijgen, dat is van boete naar boete rijden.
Je mag van een auto namelijk geen aanhanger maken.
(Mijn huidige aanhanger met Citro?n ZX achteras heeft een perfecte baanligging maar ziet eruit als een normale aanhanger )
Ik ken het verhaal van iemand die een R4F6 laadbak op een Saris aanhanger had geplaatst, met driehoekige reflectors maar de verlichting van de F6 had gebruikt, dat was boete's ? volant?.
En toch wil ik het ook wel maken, wel met een lichtbalk onder de bumper en de aanhanger spatborden als binnenwielscherm, de Rancho zet ik met spanbanden binnenin vast, dan is het geen deel van de aanhanger maar de lading.
Je mag van een auto namelijk geen aanhanger maken.
(Mijn huidige aanhanger met Citro?n ZX achteras heeft een perfecte baanligging maar ziet eruit als een normale aanhanger )
Ik ken het verhaal van iemand die een R4F6 laadbak op een Saris aanhanger had geplaatst, met driehoekige reflectors maar de verlichting van de F6 had gebruikt, dat was boete's ? volant?.
En toch wil ik het ook wel maken, wel met een lichtbalk onder de bumper en de aanhanger spatborden als binnenwielscherm, de Rancho zet ik met spanbanden binnenin vast, dan is het geen deel van de aanhanger maar de lading.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
In Nederland geeft zo'n karretje geen probleem.
Het valt dan in de categorie met een totaalgewicht tot 750 kg (gewicht karretje + laadvermogen) en heeft geen eigen kenteken nodig.
Wil je een groter totaalgewicht dan kun je beter een onderstel van een gekentekende aanhanger/caravan gaan gebruiken en hier het achterdeel op bouwen.
En voor Belgi? gewoon een aanhanger nemen met de juiste afmetingen, zodat de polyester kap er precies overheen valt.
Dan enkel vast zetten met haken of grendels, dan is het gewoon lading.
Het valt dan in de categorie met een totaalgewicht tot 750 kg (gewicht karretje + laadvermogen) en heeft geen eigen kenteken nodig.
Wil je een groter totaalgewicht dan kun je beter een onderstel van een gekentekende aanhanger/caravan gaan gebruiken en hier het achterdeel op bouwen.
En voor Belgi? gewoon een aanhanger nemen met de juiste afmetingen, zodat de polyester kap er precies overheen valt.
Dan enkel vast zetten met haken of grendels, dan is het gewoon lading.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ja maar het mag niet van een auto zijn.jurgen M wrote: Je mag op een chassis toch iets bouwen als de maten en gewichten juist zijn.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Belachelijk hier doen ze om alles moeilijk.
Mijn zoon rijdt met escort Cabrio 1.8 diesel 70pk en op deze moeten dure hoge snelheidsbanden op!! Dit omdat die wagen uit Duitsland kom en zo is ingevoerd. Ik heb dit proberen recht te zetten en dat is me niet gelukt zelfs met de medewerking van de garage. Als ik de originele banden gebruik keuren zijn escort af!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn oudste zoon zegt atijd "dit is een apenland.
Mijn zoon rijdt met escort Cabrio 1.8 diesel 70pk en op deze moeten dure hoge snelheidsbanden op!! Dit omdat die wagen uit Duitsland kom en zo is ingevoerd. Ik heb dit proberen recht te zetten en dat is me niet gelukt zelfs met de medewerking van de garage. Als ik de originele banden gebruik keuren zijn escort af!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn oudste zoon zegt atijd "dit is een apenland.
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik bedoel ook een halve Rancho als "lading" op een aanhanger.jo wrote:Ja maar het mag niet van een auto zijn.jurgen M wrote: Je mag op een chassis toch iets bouwen als de maten en gewichten juist zijn.
Er zullen in Belgi? ook vast wel platformaanhangers bestaan, gewoon zo'n karretje met enkel een vlakke laadvloer zonder zijschotten.
Als je hier bovenop een aangepaste Rancho-achterkant zet (de polyester kap met de bodem erbij) en vervolgens deze vastmaakt met haken of grendels aan de aanhanger, dan is het toch gewoon lading?
Je zult alleen de verlichting van de aanhanger dan moeten gebruiken in plaats van de Rancho-achterlichten.
Op deze manier zijn er in Nederland ook vele dubbelcabine pick-up voertuigen (Toyota Hilux, Nissan King Cab enzovoort) die zo legaal rond rijden op grijs kenteken (heet in Belgi? geloof ik "lichte vracht").
Als je in Nederland enkel zo'n overkapping met bouten vast zet op de rand van je laadbak voldoe je meestal niet meer aan de eisen van grijs kenteken, maar neem je zo'n overkapping met een bodem die precies binnenin de bak van een voertuig past dan heet het hier een opeens een afzetcontainer, en dan is het lading.
Je mag deze "lading" alleen niet permanent bevestigen met bijvoorbeeld bouten, maar een grendelsysteem, haaksysteem of andere vorm van snelsluiters is wel weer toegestaan.
Idiote regelgevingen....maar je wordt er soms wel creatief door.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Dat is exact wat ik bedoeldeMuddy Bandit wrote:Ik bedoel ook een halve Rancho als "lading" op een aanhanger.jo wrote:Ja maar het mag niet van een auto zijn.jurgen M wrote: Je mag op een chassis toch iets bouwen als de maten en gewichten juist zijn.
Er zullen in Belgi? ook vast wel platformaanhangers bestaan, gewoon zo'n karretje met enkel een vlakke laadvloer zonder zijschotten.
Als je hier bovenop een aangepaste Rancho-achterkant zet (de polyester kap met de bodem erbij) en vervolgens deze vastmaakt met haken of grendels aan de aanhanger, dan is het toch gewoon lading?
Je zult alleen de verlichting van de aanhanger dan moeten gebruiken in plaats van de Rancho-achterlichten.
Idiote regelgevingen....maar je wordt er soms wel creatief door.